ST3 : werkelijke betrouwbaarheid: leeftijd, kilometerstand, issues

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Dag iedereen,

Omdat het goed functioneren van een product zelden leidt tot input en topics, krijgen we vaak een vertekend beeld van de betrouwbaarheid van producten, in dit geval Stromers.
Daarom vind ik het een goed idee om een topic te openen waarbij ik iedereen met een ST3 uitnodig beknopt een overzicht te geven van het functioneren van zijn fiets. Zo komen ook alle fietsen zonder enige issues of problemen boven drijven en krijgen we een objectiever zicht op de werkelijke betrouwbaarheid/bedrijfszekerheid van de Stromer ST3.
Want zo heb ik bijvoorbeeld met een bang hart mijn ST3 besteld, omdat ik zoveel topics met problemen las op dit forum, maar de vraag is maar op welke noemer die problemen staan. Dit wil ik hier graag in kaart brengen.

Laat mij beginnen:

Leeftijd: net geen 2 jaar
Kilometerstand: 4800
Problemen: kromtrekken afdekplaat
Aantal keer volledige uitval of niet op het werk geraken: 0
Besluit: 100% bedrijfszekerheid tot nu toe.
ST3 black 983wh
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Leeftijd: 9 maand
Kilometerstand: 2200 km
Problemen: kromtrekken afdekplaat (opgelost )
Aantal keer volledige uitval of niet op het werk geraken: 1 uitval herstarten en ok
Besluit: 100% bedrijfszekerheid tot nu toe.

Leeftijd: 6 maand
Kilometerstand: 500km
Problemen: kromtrekken afdekplaat zelf rechtgewarmd
Aantal keer volledige uitval of niet op het werk geraken: Geen enkel probleem
Besluit: 100% bedrijfszekerheid tot nu toe.
m2ss180
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Leeftijd: 2 maanden
Kilometerstand: 200 km
Problemen: krakende stuurpen
Aantal keer volledige uitval of niet op het werk geraken: 0
Besluit: 100% bedrijfszekerheid tot nu toe.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Interessante topic!

Leeftijd: 1,5 maand
Kilometerstand: 500 km
Problemen: geen
Aantal keer volledige uitval of niet op het werk geraken: 0
Besluit: 100% bedrijfszekerheid tot nu toe.

Detail: Het is niet echt een fietsprobleem, maar sinds twee dagen geeft m'n lader (246) niet meer aan wanneer de batterij volledig opgeladen is. Normaal knippert het lampje tijdens het laden en brandt het continu wanneer volladen, maar bij mij blijft het dus knipperen.
Laatst gewijzigd door Kristoftekent op 09 mar 2020, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST3 XL matt black
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

Leeftijd 1,2jaar
Kilometerstand : 8500km
Problemen : bijna geen (2 x ondersteuning schokkerig maar na calibratie ok en 1x batterijfout)
Besluit: 100% bedrijfszekerheid tot nu toe. (maar ben wel erg op m'n hoede met alle problemen hier)
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

Leeftijd fiets: 5 maanden, 1800 km.
Problemen tot nu toe:
- Bij aflevering ontbrekende afstandhouder voorspatbord-vork;
- Boutje voorspatbord verloren;
- Linker crank losgekomen;
- Problemen met ondersteuning (fiets is erg gevoelig voor aanhaalmoment achteras);
- Kromme afdekplaat;
- Defecte dagrijverlichting door vocht in lamp;
- loslatende lak motor.

Nooit langs de kant gestaan (behalve talloze keren om te calibreren voordat ik er achter kwam dat het aanhaalmoment achteras cruciaal is), maar wel al veel uren verspeeld met naar de fietsenwinkel rijden vanwege bovenstaande punten.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Leeftijd: net geen 6 maanden
Kilometerstand: 3400
Problemen:
  • Laadstoringen (hou ik de dealer van op de hoogte, mogelijk vervangen laadpoort)
  • Niet laden (hiervoor is de controller vervangen).
  • Losraken achtercasette (weer opnieuw vastgezet door dealer).
  • Losraken linkercrank (door dealer schoongemaakt en met een ander vet weer vastgezet, is nu voorlopig niet meer losgekomen).
Aantal keer volledige uitval of niet op het werk geraken: 1 (achtercasette die losraakte, toen kon ik nog wel naar de dealer toe scooteren trouwens...)
Besluit: 98,5% bedrijfszekerheid tot nu toe (gebaseerd op een groffe schatting van het aantal ritten).

Ik ben de laad storingen nu even in de gaten aan het houden; Als het blijft optreden binnenkort weer naar de dealer.
N.B. ik heb een niet-standaard Sunrace casette laten monteren op de fiets bij aflevering, dus mogelijk was het casette euvel niet gebeurd met de standaard Stromer casette erop...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
HHV
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2019, 16:37
Merk SP: Stromer ST3

Leeftijd: 6 maanden

Kilometerstand: 800 km

Problemen:
1 dag na aflevering bedieningsknopjes vervangen ivm storingen en steeds in recup gaan, direct verholpen.
Kromtrekken afdekplaat, is inmiddels vervangen
Vaak geen verbinding tussen telefoon en stromer st3

Aantal keer volledige uitval: 0

Besluit: 100% bedrijfszekerheid tot nu toe.
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Leeftijd: 11 maanden

Kilometerstand: 11000 km

Problemen:
  • soms geen contact met batterij na plaatsing van de batterij, terwijl de batterij in de fiets zit. Dan krijg je hem niet meer open, omdat hij aan moet om te kunnen openen. De enige optie is dan het 'geheime trucje' (wat inbrekers-gevoelige informatie is)
  • Momenteel niet mogelijk om batterij aan de fiets op te laden. Waarschijnlijk door controller defect. Garantieclaim loopt.
Aantal keer volledige uitval: 2 keer onderweg. vastloper omni / ondersteuning. uit- en aanzetten lostte het probleem op.

Besluit: 98% bedrijfszekerheid tot nu toe.
Fietsreiziger
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2019, 21:37

Ik heb de fiets nu 3 maanden en heb bijna 3000km gereden.
Dagelijks rij ik 76 km, dus 38km per rit dwars door de polder van NH
Uiteraaard heb ik de grootste accu
Accuplaat zat niet goed en is redelijk opgelost (naar mijn gevoel niet geheel afgesloten), konden ze niet beter fixen..
De bewegingsmelder werkt bij mij nog steeds niet (lijkt vast te zitten in het scherm)
3 keer niet de eindstreep gehaald (op 2 km van de streep)
ik rij bijna altijd in stand 2 anders kom ik niet thuis overigens dus gebruik niet de volledige power. Hierover ben ik in gesprek met de dealer :aq
Verder geen bijzonderheden
Plaats reactie