Ik ga volgende keer eerst foto’s maken als ik zie dat het accupercenrage niet juist wordt aangegeven.
Er zijn nog een paar vreemde zaken mij mij in de app:
Het accupercentage in de app is 1% hoger tov de Omni.
De rit afstand in de app is gestopt bij 6553,5 km, in de Omni telt die wel door.
App geïnstalleerd op iPhone 6SPlus. App installeren op andere iPhone 6S hetzelfde probleem. In onderzoek nog hoe de Android app het aangeeft.
Niet rampzalig, wel vreemd
Aangegeven batterijcapaciteit slaat op hol
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Kun je accu updates ook niet negeren, net als de OMNi?
Waarom zou je in hemelsnaam een accu updaten??? Bij mij staat ie klaar (de update), maar ik huiver een beetje gezien de klachten hier en het 1X topic.
Waarom zou je in hemelsnaam een accu updaten??? Bij mij staat ie klaar (de update), maar ik huiver een beetje gezien de klachten hier en het 1X topic.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De update betreft de BMS.
Volgens mij gebeurt dit meestal om de BMS (dus accu)-FW weer compatibel te maken met de nieuwste SUI FW. Niet elke nieuwe SUI FW gaat gepaard met nieuwe BAT-FW, maar ik heb zelf ook weleens meegemaakt dat mijn Stromer na een SUI update niet meer lekker functioneerde, en weer wel zodra ook de BAT-FW die daar kennelijk achteraan moest komen (maar bij mij niet was binnen gekomen) geupdate was.
En in dit geval betreft de update een extra beveiliging: sluiting constateren op de 48V polen. Als dat gebeurt, verschijnen er twee foutmeldingen op de OMNI display en wordt de accu buiten gebruik gesteld. Leek mij aanvankelijk wat overtrokken, zeker omdat we nu ineens van aardig wat "defecte" accu's lezen. Maar controllers: die ontvlammen wel degelijk incidenteel (zie o.a. de fw.nl-rel ) en ik denk dat de nieuwe BAT-FW daar in dit geval o.a. weleens mee te maken kan hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Dan hoop ik wel dat ie thuis na het updaten direct in storing schiet en niet als ik op kantoor ben of (erger nog) onderweg.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Dat hebben we eerder al gezien: viewtopic.php?f=8&t=2736#p61564
Blijkbaar wordt daar op de OMNI-C een 16 bit variabele of hardware counter voor gebruikt (en wordt de afstand in units van 100m geteld, hetgeen dus in kilometers 1 cijfer achter de komma oplevert).
O`p de ST2 gaat hij blijkbaar wel verder: viewtopic.php?f=14&t=3098&p=70207#p70173, tenzij Snelle Jelle daar iets anders bedoelde.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ja. Als je “te vaak” een kortsluiting hebt gaat hij op slot. Kan zijn dat je die nooit hebt, kan meteen gebeuren maar kan ook op een willekeurig moment daar tussenin...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Vandaag bij de FM geweest voor dit probleem (en voor een nieuwe ketting & tandwielen).
Hij bevestigde dat Stromer het probleem dat zich voordoet sinds de laatste update kent, en aan een oplossing in de vorm van een nieuwe update werkt.
Het probleem zou niet liggen aan de communicatie tussen de batterij en de centrale computerchip, maar eerder aan de (foute) weergave van de batterijcapaciteit op het display.
Hij bevestigde dat Stromer het probleem dat zich voordoet sinds de laatste update kent, en aan een oplossing in de vorm van een nieuwe update werkt.
Het probleem zou niet liggen aan de communicatie tussen de batterij en de centrale computerchip, maar eerder aan de (foute) weergave van de batterijcapaciteit op het display.