Verlenging voorzijde voorspatbord

Gesloten
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo,
Onlangs het voorspatbord van onder verlengd met 17 cm. Gevolg is dat er nu meer vuil opgezweept wordt en door wind op voorvork (die wordt nu erg smerig), schoenen en broek terecht komt.
Mijn vraag is: helpt een voorkant verlenger hiertegen? 10, 15 of 17 cm zelf denk ik dat 15 cm goed is om te zorgen dat de omhoogschietende smurrie naar beneden wordt afgebogen. T kan ook zijn dat t dan niet meer helpt omdat al t vuil toch naar de fietser wordt geblazen. Misschien hebben ze dat bij Stromer uitgetest?
Gegroet,
Wim
St7
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ja dit helpt wel, hoewel er inderdaad ook wat terug waait richting fiets. Zeker met die Pirellis. Dus hier is de winst eerder marginaal in mijn mening.

Ik heb het gevoel dat het wel helpt. Maar sowieso helpt het ondergedeelte ongelofelijk veel beter. Mijn fiets is aan de onderkant bijna niet meer vuil, waar er vroeger overal smurrie aan de onderkant van mijn frame hing.
ST3 black 983wh
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Dank je wel Bram, ik heb inmiddels een 10 cm spatbord verlenger besteld. Ze passen aan beide uiteinden. Ik zal mijn ervaringen hiermee berichten! Wim
St7
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vanaf de allereerste meter zit er bij mij boven een 10 cm verlenging en onder een 17 cm verlenging aan. Ik kan het vergelijk dus niet maken, maar ben wel blij met de huidige situatie.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zoekmachine al gebruikt?

search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keyw ... dverlenger

Als er nog vragen zijn, dan graag verder in één van de reeds lopende topics.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gesloten