Veel minder ondersteuning na vervangen achter binnenband

bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

Vandaag platte achterband gehad. Na tussenkomst van de VAB die een nieuwe achter binnenband hebben gelegd. Viel het mij op dat de ondersteuning veel minder was. Iedere omwenteling van de trappers, was het precies of hij heel even stopte met ondersteuning te bieden. Hierdoor was de snelheid op hoogste stand beperkt tot pakweg 30 a 35km/h. Het grijze/rode balkje van ondersteuning bleef ook steken tussen de 10 a 30%.

Ik heb al eens ge-herkalibreerd, maar dit helpt niet. In een ander topic is er ook gevraagd of de achterwiel met het juiste moment is aangedraaid. Daarop kan ik zeggen dat dat waarschijnlijk niet is, daar de VAB mechanieker met een gewone inbussleutel heeft gewerkt.

Iemand andere suggesties? of toch maar even naar de fietsenmaker?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Achterwiel op het juiste moment aandraaien. 99% kans dat het probleem hierna weg is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En daarna opnieuw calibreren gok ik, aangezien je dat gedaan hebt terwijl je wiel niet op het juiste moment vastgedraaid stond.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als je niet de juiste momentsleutel in bezit hebt, even naar de FM. Voor hem is het aandraaien van de as met het juiste moment nauwelijks 1 min werk.
Witte ST3 van maart 2019
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

Dank jullie wel allemaal. Ik ga even langs FM. En zal daarna hier terug rapporten of dit het effectief verholpen heeft!
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

Vandaag FM geweest. Effectief achterwiel wat te strak was vastgezet. Maar toch denk ik dat het mogelijk nog niet 100% opgelost is. Hij lijkt soms toch precies zich nog wat in te houden. Maar dat kan ook gewoon in mijn hoofd zitten, ik ga het nog een paar dagen aankijken...
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Een windvlaag wil bij mij ook wel eens de ondersteuning doen minderen voor een seconde... Alsof ik dan eventjes de druk van m'n pedalen haal en dan duurt het altijd een seconde voordat ie weer begint.

Wil nog niet zeggen dat het hoort :)
Relfie
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2019, 21:17

Goeie avond,
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde bij mijn ST3, ik heb winterbanden laten erop laten zetten en mij valt ook op dat de ondersteuning minder is, ik dacht dat het aan de winterbanden lag, meer weerstand of zo, zou de oplossing inderdaad het koppel van het aantrekken van het achterwiel kunnen zijn.
Weet iemand hoeveel het koppel moet zijn?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Het achterwiel: 25 Nm
Witte ST3 van maart 2019
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

Na enkele dagen moet ik zeggen dat ik nog steeds het gevoel heb dat het nog niet helemaal in orde is. Ik haal wel vlot 40 a 45kmh. Maar toch lijkt soms de ondersteuning heel even weg te vallen, misschien maar 0,2 seconden, maar toch genoeg om heel even een weerstand/vertraging te voelen.
Plaats reactie