Bij een nieuw probleem wordt het advies dan ook meteen een stuk korter ->bezoek uw dealer (die heeft aan deze Stromer verdiend, wij niet).
ondersteuning precies weg
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mijn beloofde feedback. Deze avond ging het al veel vlotter (gemiddeld 35 km/u ipv 30 deze morgen)
Verschil warme batterij? Mijn hartslag was ook bijna 10 bpm hoger... er was ook wat minder wind tegen... Het is allemaal zeer subjectief.
Gisteren ben ik nog eens met mijn gravelbike naar het werk gegaan, dat leek ook niet vooruit te gaan (gemiddelde lag ook behoorlijk onder mijn normaal niveau).
In de winter gaat mijn gemiddelde snelheid altijd naar beneden. Koudere lucht geeft meer weerstand en door de extra kleding heb ik het gevoel dat ik toch mijn warmte niet voldoende kwijt kan?
In ieder geval, met de stromer is het nog altijd veel minder vermoeiend dan met de gravel bike.
Verschil warme batterij? Mijn hartslag was ook bijna 10 bpm hoger... er was ook wat minder wind tegen... Het is allemaal zeer subjectief.
Gisteren ben ik nog eens met mijn gravelbike naar het werk gegaan, dat leek ook niet vooruit te gaan (gemiddelde lag ook behoorlijk onder mijn normaal niveau).
In de winter gaat mijn gemiddelde snelheid altijd naar beneden. Koudere lucht geeft meer weerstand en door de extra kleding heb ik het gevoel dat ik toch mijn warmte niet voldoende kwijt kan?
In ieder geval, met de stromer is het nog altijd veel minder vermoeiend dan met de gravel bike.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.
Theorie van koude batterij die niet voldoende power kan geven mag de vuilbak in. Deze morgen was het nog kouder en batterij stond al 36u in een koude garage. Ik heb de gevoeligheid van de koppelsensor vab 70 op 90% gezet en wat een verschil! Ik vloog weer in geen tijd aan 45 over de baan en kon dat weer gemakkelijk aanhouden. Misschien heeft de temperatuur een invloed de koppelsensor?
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.
Kan het misschien zo zijn dat je niet in staat bent om over langere tijd voldoende kracht op de ketting te zetten?
Witte ST3 van maart 2019
Kan het misschien zo zijn dat je niet in staat bent om over langere tijd voldoende kracht op de ketting te zetten?
[/quote]
Dat heb ik me dus ook afgevraagd. Zou best kunnen. Deze week 400km gereden en ik was uitgeput aan het einde van de week. Morgen kan ik uitgerust testen of het beter gaat.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.
Hallo,
Als ik je topic lees dan lijkt het dat je net hetzelfde probleem hebt gehad dan ik recent.
Namelijk een defecte koppelsensor. Ik had dit pas gemerkt nadat ik hem na een tijd opnieuw probeerde te kalibreren. Die bewuste rit was het alsof ik aan een elastiek reed. Dan weer enorme boost, daarna trappen op een te zware fiets zonder ondersteuning
Bij die kalibratie gaf mijn ST3 aan "Er is een sensorfout opgetreden, de koppelsensor kan niet worden gekalibreerd".
Daarna kreeg ik ook een indicatie op de display (zo een wit puntje met 2 pijltjes er rond).
ST3 heeft vervolgens 2 weken aan de kant gestaan, gezien Stromer blijkbaar deze sensoren niet meer kan leveren (stockbreuk) wat doet vermoeden dat ze een klein "probleempje" hebben met dit onderdeel....
Uiteindelijk heeft mijn enorm goede FM een ST3 uit de showroom genomen om hem deels te demonteren en mij terug op weg te helpen.
Sindsdien vliegt de witte ST3 weer als een straaljager met piekjes van 47 km/h :-)
Als ik je topic lees dan lijkt het dat je net hetzelfde probleem hebt gehad dan ik recent.
Namelijk een defecte koppelsensor. Ik had dit pas gemerkt nadat ik hem na een tijd opnieuw probeerde te kalibreren. Die bewuste rit was het alsof ik aan een elastiek reed. Dan weer enorme boost, daarna trappen op een te zware fiets zonder ondersteuning
Bij die kalibratie gaf mijn ST3 aan "Er is een sensorfout opgetreden, de koppelsensor kan niet worden gekalibreerd".
Daarna kreeg ik ook een indicatie op de display (zo een wit puntje met 2 pijltjes er rond).
ST3 heeft vervolgens 2 weken aan de kant gestaan, gezien Stromer blijkbaar deze sensoren niet meer kan leveren (stockbreuk) wat doet vermoeden dat ze een klein "probleempje" hebben met dit onderdeel....
Uiteindelijk heeft mijn enorm goede FM een ST3 uit de showroom genomen om hem deels te demonteren en mij terug op weg te helpen.
Sindsdien vliegt de witte ST3 weer als een straaljager met piekjes van 47 km/h :-)
ST3 2019 - 983 Wh - XL Sport - wit - 04/2019 - 4500 km
woon-werk 26 km enkel (Nijlen - Wilrijk)
woon-werk 26 km enkel (Nijlen - Wilrijk)
JeroenB, ondanks dat je moeilijk te volgen bent, toch nog een tip van me.
Je motorondersteuning is afhankelijk van de kracht die jij op de trappers zet. Zet je veel kracht op de trappers (en dus veel kracht op je ketting), dan zal de Stromer reageren door de motor veel vermogen te laten leveren. Zet je weinig kracht op de trappers (en dus weinig kracht op de ketting), dan zal de Stromer reageren door de motor weinig ondersteuning te laten leveren.
Als je te moe wordt, dan kun je een lagere versnelling kiezen, iets wat je normaal gesproken op een niet-elektrische fiets zou doen. Door het lichtere verzet trap je immers lichter. Een Stromer zal je dan minder ondersteunen. Je komt zo in een neerwaartse spiraal terecht.
Als je te moe wordt of je snelheid daalt ongewenst door bijvoorbeeld tegenwind, dan moet je eigenlijk het tegenovergestelde doen: schakel op naar een hogere versnelling. Door dat zwaardere verzet, komt er meer kracht op de ketting, waardoor de Stromer je meer gaat ondersteunen.
Eigenlijk is een speed pedelec maar een rare fiets!
Je motorondersteuning is afhankelijk van de kracht die jij op de trappers zet. Zet je veel kracht op de trappers (en dus veel kracht op je ketting), dan zal de Stromer reageren door de motor veel vermogen te laten leveren. Zet je weinig kracht op de trappers (en dus weinig kracht op de ketting), dan zal de Stromer reageren door de motor weinig ondersteuning te laten leveren.
Als je te moe wordt, dan kun je een lagere versnelling kiezen, iets wat je normaal gesproken op een niet-elektrische fiets zou doen. Door het lichtere verzet trap je immers lichter. Een Stromer zal je dan minder ondersteunen. Je komt zo in een neerwaartse spiraal terecht.
Als je te moe wordt of je snelheid daalt ongewenst door bijvoorbeeld tegenwind, dan moet je eigenlijk het tegenovergestelde doen: schakel op naar een hogere versnelling. Door dat zwaardere verzet, komt er meer kracht op de ketting, waardoor de Stromer je meer gaat ondersteunen.
Eigenlijk is een speed pedelec maar een rare fiets!
Witte ST3 van maart 2019
Bedankt Henry.
Het klopt wat je zegt, je komt in een neerwaartse spiraal als je moe wordt en terugschakelt. Daar moet ik wel nog aan wennen. Met mijn racefiets lette ik er juist op om altijd een hoge trapfrequentie aan te houden.
Ondertussen is het me duidelijk dat er aan de fiets niets mis is maar dat het mijn benen zijn die na 400km op 5 dagen niet meer zo fris zijn. Vermoeidheid heeft op een stromer meer effect dan op een gewone fiets. Ik zal eens jouw tip proberen, Henry. En hopen dat mijn conditie verbetert.
Het klopt wat je zegt, je komt in een neerwaartse spiraal als je moe wordt en terugschakelt. Daar moet ik wel nog aan wennen. Met mijn racefiets lette ik er juist op om altijd een hoge trapfrequentie aan te houden.
Ondertussen is het me duidelijk dat er aan de fiets niets mis is maar dat het mijn benen zijn die na 400km op 5 dagen niet meer zo fris zijn. Vermoeidheid heeft op een stromer meer effect dan op een gewone fiets. Ik zal eens jouw tip proberen, Henry. En hopen dat mijn conditie verbetert.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door.