Ik heb het zelf nog niet opengehaald maar dacht dat de dealer “bak” zei.
Maar kan dus ook plaat zijn
Maar Stromer heeft dus wel door dat het zo niet verder kan want dan blijven ze die stukken in garantie laten vervangen.
Iemand een idee: afdekplaat controllervak krom
mijn dealer noemt het de heatsink cover.De mijne zat zgn een scheur in.Er was iets flink tegenaan geknots volgens de dealer,9O eur aub!Nooit ies gevoeld of gebotst na nog maar 2100km.Verrast als ik was vroeg ik of het gescheurde stuk mocht bekijken.Technieker had het al meegenomen zei hij.Vreemd,elke scheet moet besteld worden dit hadden bij wonder op stock.Ik had geluk zei ons Lucske
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dus ze laten jou 90 euro betalen voor een onderdeel dat stuk is gegaan door - volgens hen - een gebruikersfout, maar jij mag dat niet zelf bekijken? Dat zou ik niet accepteren.
Ik vind het sowieso erg knap om iets tegen die cover te laten botsen. Tijdens het rijden zit het voorwiel ervoor, dus dan moet je er al mee gevallen zijn of er op een ander moment iets geks mee hebben uitgehaald.
Wat ook nog kan is dat één van de boutjes te strak is aangedraaid en dat de cover daardoor is gescheurd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vreemd dat de technieker het oude onderdeel reeds had meegenomen ... waarom ? ... naar waar ?
Als de vervanging buiten de garantie valt, dan blijft dat oude onderdeel jouw eigendom.
Als de vervanging buiten de garantie valt, dan blijft dat oude onderdeel jouw eigendom.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
- Locatie: Akersloot
De kappen zijn relatief dunne spuitgietproducten met pa6 als material. Pa6 is een polyamide, beter bekend als nylon. En nylon neemt vocht op. Ik heb het vermoeden dat de kappen uitzetten door de vochtopname en dan gaan ze vanzelf bol staan. Die spanning moet toch ergens wegvloeien. Kan je zelf bitter weinig aan doen denk ik.
ST1X + ST1 #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
- Locatie: Akersloot
Ik heb nu overigens wel gesloten en open afdichtingen in het assortiment om het gat bij de claxon af te dichten. Het is een flexibele variant op de 3d geprinte claxonkap voor de ST2. Nu dus ook voor de ST1, ST3 en ST5 die een rond gat van ca 20mm in de lange kap hebben recht voor de claxon.
ST1X + ST1 #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
-
- Pro
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
- Locatie: Waregem Deerlijk
Oplossing voor kromme beschermingsplaat. 6 vijsjes aan binnenkant losmaken, alsook de 2 inbusvijsjes onderaan buitenkant klakson. Dan kan je de plaat afnemen. Bekijk die goed, en warm die langzaam met warmte (haardroger, electrisch kacheltje)Warmte is voldoende, geen HITTE ! De plaat is dan soepel..... een beetje zoeken en voorzichting bijplooien tot die glad en recht is. Check dan als hij mooi fit. En dan terug aanschroeven. Bij mij lukte het super. De enige vraag is, gaat ze terug krom trekken .
Laatst gewijzigd door BLACKSTROMER op 10 feb 2020, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
m2ss180
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Inderdaad, zou ik ook niet aanvaarden. Ik kreeg zelfs de vervangen kransjes mee naar huis...
ST3 black 983wh