Hey, ik ben ook recente st3 rijder (4 weken). Ik heb gelukkig de update goed overleefd.
Zijn er trouwens veel mensen die plots problemen hebben daardoor, of hebben die mensen vroeger ook al gelijkaardige problemen gehad zoals hier aangehaald?
Is idd zeer bizar dat je het nog al gehad hebt, en dat is toen blijkbaar softwarematig weggewerkt, of door een connectie te verbeteren, want er waren geen stukken vervangen?!
Grote vraag dus, is je probleem een gevolg van de update...
Grts
John
probleem na update
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dan is de hardware dus niet defect en hoeft die niet vervangen te worden, terwijl de FM dat nu wel gaat doen. Dat is mijn punt.napauleon schreef: ↑31 okt 2019, 21:23Ik kan me wel voorstellen dat een firmwareupdate een aanpassing kan doen in het regelen van de mate van ondersteuning. Zoals ik het lees wordt nu minder energie uit de batterij getrokken dan voorheen. Daar kan een stuk software wel degelijk een rol in spelen lijkt me?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
- Locatie: Deventer
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 14.000
Zie https://www.stromerbike.com/nl/service/software voor releasenotes van de firmware. Ik zie daar bijvoorbeeld dit staan:
Jammer dat de code niet open-sourced is. Dan zouden we na kunnen gaan wat die firmware allemaal doet.
geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben, maar het is maar een voorbeeld van hoe software de hardware kan beinvloeden.De kalibratie van de TMM-sensor werd aangepast. Lichtere schommelingen moeten nu minder invloed hebben op het rijgedrag
Jammer dat de code niet open-sourced is. Dan zouden we na kunnen gaan wat die firmware allemaal doet.
-
- Pro
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
- Locatie: Deventer
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 14.000
ja dat ben ik met je eens. Het is waarschijnlijk een gok, maar het is denk ik wel ongeveer het enige dat ze kunnen doen. Of wellicht een update terugdraaien? Maar hier geldt een beetje hetzelfde als met auto's: als er softwarematig iets niet in de haak is, dan ontbreekt vaak de kennis.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het is ook niet gezegd dat het aan de FW update ligt. Sterker nog: dat is vrij onaannemelijk omdat die laatste update bij zo ongeveer alle gebruikers zonder problemen is geïnstalleerd.
Kortom: de FM moet beter gaan foutzoeken en ondersteuning vragen van Stromer als ze er niet uitkomen, in plaats van zomaar wat te proberen.
Kortom: de FM moet beter gaan foutzoeken en ondersteuning vragen van Stromer als ze er niet uitkomen, in plaats van zomaar wat te proberen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52
Geraak nog moeilijk aan 40 km/h ... dacht eerst aan wrijving winterbanden maar met sensor afstellen lukt ook niet. Via service menu voltages herkalibreren ... niks helpt.
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Heb je hem al een harde reset gegeven ?
Opstarten, batterij verwijderen en deze na een aantal minuten terugplaatsen ... heeft dat een positieve invloed ?
Opstarten, batterij verwijderen en deze na een aantal minuten terugplaatsen ... heeft dat een positieve invloed ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Pro
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52
Golvas. Na de harde reset heb ik via het service menu de voltages op 6.35 gekregen ipv 7.45 ervoor. Na de gewone kalibratie terug 42vkm/h kunnen rijden. Maar als ik de ST1x van mijn echtgenote neem rijdt die previes als een honda camino ... bij de St3 toch wel veel kracht zetten.
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Dat zijn alvast geen normale waarden voor jouw fiets, tijd voor een bezoekje aan de FM.Teddytejero schreef: ↑03 nov 2019, 09:13 Na de harde reset heb ik via het service menu de voltages op 6.35 gekregen ipv 7.45 ervoor.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Pro
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52
Golvas
had mijn leesbril niet op en de 0 ervoor niet gezien actueel 0,635V / voor harde reset 0,745V
had mijn leesbril niet op en de 0 ervoor niet gezien actueel 0,635V / voor harde reset 0,745V
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)