probleem na update

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waarom heb je 'm op 5km van huis geïnstalleerd en niet thuis?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Als het toch een error oplevert liever in de laatste km’s naar huis ipv s morgens als je net weg rijdt (gok ik).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik installeer 'm altijd pal voor het weekend. Als friendly user ben ik ook nooit 100% zeker dat het meteen goed gaat. (Is trouwens nog nooit fout gegaan.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 24 okt 2019, 20:15 Als het toch een error oplevert liever in de laatste km’s naar huis ipv s morgens als je net weg rijdt (gok ik).
Ja, en aangezien ik mijn ST2 overdag niet kan laten aanstaan, zou ik anders een verplichte installatie op 't werk hebben vanavond, met nog 55 km voor de boeg.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Volta69
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2019, 21:01

Hallo, ik ben nieuw hier en ook een relatief nieuwe ST3-rijder.

Jammer genoeg meteen al een probleem te melden:
Na de update van 21/10 stelde ik vast dat de ondersteuning plots een stuk verminderd was.
Mijn ST3 rijdt sindsdien ongeveer 5 km/h minder snel dan voorheen bij vergelijkbare omstandigheden. Waar ik voorheen op mijn 70 km woon-werk-woon afstand mijn accu nét niet leeg reed, heb ik nu na dat zelfde traject telkens 20 km 'overschot', maar ik moet we wel te pletter trappen om in stand 3 met kleinste tandwiel nog net boven de 40 km/h uit te komen. Balkje van ondersteuning op de display slaat ook nooit meer rood uit (voorheen wel af en toe bij helling of flink aanzetten).

Bij FM geweest, en die wist me - na check van sensor en alle parameters die OK stonden - te vertellen dat dit probleem wel vaker voorkomt bij ST3's en dat er geen verklaring voor is. Men gaat eens proberen met sensor te wisselen maar helemaal niet zeker dat dit gaat helpen...

Ik had dit probleem al eerder gehad vlak na de levering van mijn ST3 (zo'n 4 maanden geleden) maar dat was toen door één van de medewerkers heel snel opgelost (al wist die op dat moment ook niet hoe).
De ondersteuning bleef sindsdien in elk geval normaal tot die software-update van 21/10.

Heeft nog iemand gelijkaardige ervaringen ? Klopt het dat die verminderde ondersteuning een vaak voorkomend probleem is bij ST3? Zo ja, hoe heeft men dat opgelost ?

Alvast bedankt voor jullie reactie !
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sensor al opnieuw gekalibreerd?
Staat de Recup uit?
Is de achterwiel-as met het juiste moment aangedraaid?
Volta69 schreef: 31 okt 2019, 20:54 Heeft nog iemand gelijkaardige ervaringen ? Klopt het dat die verminderde ondersteuning een vaak voorkomend probleem is bij ST3?
Niet echt.

Dealers die niet weten wat ze doen en dus maar op goed geluk een onderdeel vervangen daarentegen: regelmatig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Volta69
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2019, 21:01

Stromeur schreef: 31 okt 2019, 20:57 Sensor al opnieuw gekalibreerd?
Staat de Recup uit?
Is de achterwiel-as met het juiste moment aangedraaid?
Stromeur, herkalibratie al meermaals, zonder effect. Recup uit.
Moment achterwiel as: geen idee...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het lijkt me gewoon stug dat een FW update zorgt voor een "spontaan" defect aan de hardware.

Als ik dan ook nog eens lees dat je dealer eerder het probleem heeft opgelost, maar niet weet hoe, dan word ik daar toch een beetje iebelig van.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Volta69 schreef: 31 okt 2019, 20:54 Heeft nog iemand gelijkaardige ervaringen ? Klopt het dat die verminderde ondersteuning een vaak voorkomend probleem is bij ST3? Zo ja, hoe heeft men dat opgelost ?
Komt mij wel enigzins bekend voor. Gelukkig was het bij mij vooral merkbaar bij mijn eigen ingestelde stand 2. Stand 3 kon nog steeds wel goed naar max. Nu lijkt dat wel weer beter. Ik heb het vermoeden dat dat komt door toch iets van een licht aanlopende achterrem. Na dat ik zelf de remmen opnieuw afgesteld heb lijkt het beter, maar het kan maar zo met andere factoren te maken hebben gehad. ;p
Kan geen kwaad dat eens na te lopen zou ik zeggen.
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Stromeur schreef: 31 okt 2019, 21:14 Het lijkt me gewoon stug dat een FW update zorgt voor een "spontaan" defect aan de hardware.
Ik kan me wel voorstellen dat een firmwareupdate een aanpassing kan doen in het regelen van de mate van ondersteuning. Zoals ik het lees wordt nu minder energie uit de batterij getrokken dan voorheen. Daar kan een stuk software wel degelijk een rol in spelen lijkt me?
Plaats reactie