Batterij verliest lading in rust

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Dreiky, ik kan niks zeggen over de z/w OMNI, maar jouw ervaring met de kleuren OMNI komt overeen met de ervaring van anderen (en die van mij). Wil je geen energie verliezen, dan is op slot zetten niet de juiste stand. Alleen in de stand UIT verbruikt je Stromer geen energie.
Witte ST3 van maart 2019
Yiul
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2019, 07:45

Stromeur schreef: 06 nov 2019, 20:22
Yiul schreef: 06 nov 2019, 19:54 gedurende de week een rotdagboek bij te houden met verbruik, stand en gereden kilometers.
Die gegevens kan Stromer toch gewoon op afstand uitlezen? Heeft de dealer al contact gehad met Stromer hierover?
Dat hebben ze inderdaad gedaan en konden niks vinden.
Zij weten ook niet wat er aan de hand is vandaar het advies om een rittendagboek bij te houden.
Vreemd genoeg sinds ik het bijhoud is er geen verlies meer en is het verbruik ook stukken minder dan ik gewend was. Er is wel een update geweest, wellicht dat dit het gefixt heeft maar ladingverlies trad wel nog eenmaal op na de update.
galensk
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2019, 16:08

Ondertussen is het bij ons ook zo dat onze fiets sluipverbruik heeft in de stand "off" . Volgens onze FM klopt het niet dat er 10% sluipverbruik is op 12u tijd... 3 tot 4 % zou logisch zijn. Maar zoals ik al aangaf verliest hij ook in de stand "OFF" of "UIT" . Onze FM moet nu van stromer de "controller" vervangen. ( Maar FM gelooft eigenlijk zelf niet dat dit het probleem zal oplossen ) :ck: Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is inderdaad niet goed. Gewoon fijn de controller laten vervangen (is in een kwartiertje gebeurt dus zou "klaar terwijl u wacht" moeten zijn) en zien of het beter wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jdk
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2019, 08:18

galensk schreef: 14 nov 2019, 17:59 Ondertussen is het bij ons ook zo dat onze fiets sluipverbruik heeft in de stand "off" . Volgens onze FM klopt het niet dat er 10% sluipverbruik is op 12u tijd... 3 tot 4 % zou logisch zijn. Maar zoals ik al aangaf verliest hij ook in de stand "OFF" of "UIT" . Onze FM moet nu van stromer de "controller" vervangen. ( Maar FM gelooft eigenlijk zelf niet dat dit het probleem zal oplossen ) :ck: Wordt vervolgd...
Is het probleem daarmee verholpen Galensk?
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

galensk schreef: 14 nov 2019, 17:59 ....... Onze FM moet nu van stromer de "controller" vervangen. ( Maar FM gelooft eigenlijk zelf niet dat dit het probleem zal oplossen ) :ck: Wordt vervolgd...
Persoonlijk zou ik stroom meten die naar de controller loopt.
Meten is weten. :idea:
Ik ben benieuwd.
galensk
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2019, 16:08

Controller is nog niet vervangen ! FM heeft "iets aan de software" gedaan en we zijn momenteel terug aan het testen...
:shock:
joachimnielandt
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2019, 08:53

Bij deze mijn eerste post: ik heb sinds kort ook een verbruik opgemerkt in OFF stand. De laatste meting was 17% verlies op 11u... ik parkeer steeds in mijn garage (die is relatief fris), maar zulk een verlies lijkt me extreem? Voor de volledigheid, mijn acties op een rijtje:
- meer dan een dag aan de lader, in ON stand
- dan de lader ontkoppeld, en de fiets in OFF stand gezet
- na 11u de fiets weer opgestart, code ingevuld, en dan 83% batterij geconstateerd
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De accu loopt ook leeg als je Stromer aan staat en aan de lader is gekoppeld.

Test het eens opnieuw, maar dan als volgt:

- Stromer uitschakelen
- Accu opladen totdat de lader (niet de OMNI) aangeeft dat de accu vol is (beide lampjes branden continu groen)
- Lader loskoppelen
- 24 uur later Stromer aanzetten en bekijken wat de capaciteit is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jdk
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2019, 08:18

De FM heeft me ondertussen een grotere batterij gegeven waardoor ik ook na verlies nog thuis geraak. Ik heb ondertussen ook al eens een verlies gemerkt van 10% in de "uit" stand op 40 minuten tijd ondanks een nieuwe batterij. Er werden nog testen gedaan, maar voorlopig nog steeds geen echte oplossing.

Ik zou nu elke keer de lader moeten ontkoppelen nadat hij volledig is opgeladen en kijken of ik dan ook nog verlies heb, aangezien ik de gewoonte had de fiets (net als mijn ST1x) aan de lader te laten. Het valt namelijk wel op dat er op maandag de grootste schommelingen zijn. Een smartplug is helaas geen mogelijkheid omdat er dan nog verlies kan zijn door de verbonden lader, dus het zal naar de garage lopen worden :)
Plaats reactie