Batterij verliest lading in rust

jdk
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2019, 08:18

Hallo allemaal. Hopelijk kan iemand me helpen bij het volgende probleem:

Toen ik op gisteren op mijn werk toekwam had ik nog 68% van mijn batterij. Toen ik hem bij mijn vertrek aan zette stond het niveau nog op 38%. Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Bij mijn vertrek zet ik hem op "slot" via het display, dus ik zou verwachten dat hij dan in een soort slaapstand gaat, maar het lijkt me raar dat hij dan zoveel verbruikt. Ik heb hem slechts enkele dagen. Daarvoor was het telkens een 6% verbruik op 9u, wat ik ook al veel vond.
Bij mijn ST1x heb ik dat probleem nooit ervaren.

Alvast bedankt voor jullie raad!
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Nagelnieuwe fiets, dit wordt er sowieso eentje voor je FM of heeft die al actie(s) ondernomen ? 🤔

Contacten reinigen en behandelen met contactspray + testen met een andere batterij ... daarmee zou ik beginnen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ongeveer 10% capaciteitsverlies per dag in stand-by/gelocked is veel, maar normaal voor een Stromer.

30% verlies gedurende een werkdag is dat zeker niet. Ik zou dit aan je dealer voorleggen en eventueel door Stromer laten uitlezen waardoor er zoveel capaciteit weglekt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Dit komt bij mij ook voor tijdens het laden, zette hem donderdag aan de lader, zondag ff in de schuur gekeken. De lader geeft aan dat ie klaar is met laden maar de stromer st3 met blauwe accu, geeft aan dat ie nog maar 76% over heeft.... Vanmiddag even contact met fm, had namelijk onlangs ook een uitval tijdens het rijden met veel foutcodes. Dit lijkt opgelost maar zou me niet verbazen als het met elkaar te maken heeft.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Reactie= wat Stromeur meldde. Ik zet de fiets na thuiskomst meteen aan de lader en niet eerst uit. Fm meldt dat de lader eerst vol laad en daarna stopt, vervolgens loopt deze leeg door standby/locked stand. Oplossing zou moeten zijn eerst uitzetten en dan aan de lader. Zal zien of dit bij mij helpt.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
jdk
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2019, 08:18

Bedankt voor de reacties. Bij mij is het als hij gewoon ergens geparkeerd staat zonder dat hij aan de lader hangt dus is dit nog een ander geval. Toch eens luisteren bij de FM. Ik hou jullie op de hoogte.
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Hoi allemaal,
Ik heb het laatste jaar, door omstandigheden, met 5 Stromers gereden. 1 STX en 4 ST3’s. Bij twee Stromers had ik ook dat probleem van een leeglopende batterij. Wat ik bijzonder vreemd vind is dat niet alle Stromer dit probleem hebben. Stromer kan dan wel stellen dat 10% leegloop normaal is, maar hoe komt het dan dat niet alle Stromers dat probleem hebben?
Ik heb nu na men aanrijding sinds enkele dagen een nieuwe ST3 die perfect zijn capaciteit behoudt, met lader aangesloten, zelfs na enkele dagen van inactiviteit.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

GeertHasselt schreef: 15 okt 2019, 20:48 Stromer kan dan wel stellen dat 10% leegloop normaal is, maar hoe komt het dan dat niet alle Stromers dat probleem hebben?
Dat hebben alle Stromers wanneer je deze niet volledig uitschakelt, maar gelocked/stand-by laat staan. Test zelf maar.

Het probleem gaat over meer leegloop dan die 10%. Dat probleem komt niet bij alle Stromers voor en wij hebben nog niet helder waar dit door komt, behalve dat het (o.a.) te maken heeft met de lader aangesloten laten als de accu naar 100% is geladen (b.v. 's nachts).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jdk
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 okt 2019, 08:18

Het is me inderdaad ook al opgevallen dat het steeds op maandag is. Ik sluit vrijdagavond mijn fiets aan de lader en haal deze er maandagmorgen dus terug af. Dan hangt hij dus inderdaad al even op 100%. Zo heb ik het bij mijn ST1x ook steeds gedaan, nooit enig probleem gehad op die 2 jaar. Voor een fiets van 7000€ verwacht ik toch wat meer.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

jdk schreef: 29 okt 2019, 07:59 Voor een fiets van 7000€ verwacht ik toch wat meer.
Je fiets staat in standby en verbruikt dus energie (logisch). De lader van Stromer laadt je batterij op, maar kan niet druppelladen.
De nieuwe CR246 kan dat wel. Die is binnenkort beschikbaar. Maar je fiets gewoon uitzetten blijft gewoon de meest logische en verstandige keuze.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie