probleempje met achterwiel

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zoiets dacht ik ook ja.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik vind het allemaal wel meevallen. Even de zaken door een ander bril bekeken:

De defecte velg: zou wellicht volledig onder garantie hadden moeten worden vervangen.

De remblokjes: je hebt 1x er zelf om gevraagd. Geen idee of de remblokjes de tweede keer versleten waren danwel dat de FM ze preventief heeft vervangen. Ik verwacht het laatste.

Lekke banden: kun je ook plakken. Wat kost het laten plakken van een band door een FM?

Tandwielen: ik heb inmiddels meer dan 8.000 km gefietst en vind de tandwielen van mijn cassette er nog goed uit zien. Dat de FM ze (preventief) vervangt, snap ik wel.

Ik snap niet waarom er een schakel uit de ketting moest worden verwijderd.

De beperkte materiaalkosten voor het repareren van je zadel: tja...

De TMM-sensor’s: wat is er mee aan de hand? Waarom worden deze vervangen? Vreemd. Eens met de anderen dat de oorzaak wel eens heel ergens anders kan liggen.

Al met al:
- 1 gescheurde velg
- problemen met de ondersteuning, waarbij de oorzaak nog niet duidelijk is.
Witte ST3 van maart 2019
thorVN
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2019, 06:23
Locatie: belgië

Daar ben ik ook wel een beetje vanaf gestapt ondertussen.
Ik heb 2x gewoon om onderhoud gevraagd. (wat dus mijn fout was ik had specifieker moeten zijn denk ik)
de FM heeft op eigen initiatief zelf een aantal zaken vervangen.
De reden waarom dat tandje verwijdert moest worden was vrij eenvoudig de ketting sleepte aan.
ik heb overigens het bonnetje terug gevonden van mijn laatste onderhoud. (zat er 10€ naast)

wat het laten plakken kost door een FM, geen idee , de laatste keer dat die dat gedaan heeft heeft die mijn binnenband dicht gelijmd aan mijn buitenband ...

ik vermoed ook dat de reden dat ik hierdoor snel gefrustreerd geraak voornamelijk te maken heeft met het feit dat ik die fiets als primair voertuig gebruik. (ik heb men wagen verkocht) ik heb wel nog een moto maar rij daarmee niet graag door de regen. als je dan heel frequent dat voertuig verliest door in mijn opinie dingen die mss niet zouden mogen voorkomen ja dan geraak je al wel eens gefrustreerd.
Bijlagen
thumbnail_IMG_20191018_001433.jpg
thumbnail_IMG_20191018_001433.jpg (188.13 KiB) 3667 keer bekeken
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Ik vind het op zich geen rare bon. Voor het vervangen van de binnenband, cassette, ketting en remblokken wordt 1 uur á € 40 gerekend. Valt mee.
Remblokken: hangt van je eigen remgedrag af. Ik rem hoofdzakelijk op de motor en na 6000 km zijn mijn remblokken net ingelopen. Ga jij overal vol in de remmen?
Cassette en ketting: maak je die wel eens schoon en smeer je frequent? Zo nee, dan slijten ze snel en gaat een FM ze preventief vervangen als is veel slijtage ziet. De ketting op een ST3 heeft 120 schakels. Vreemd waarom de FM een te korte ketting met 116 schakels plaatst. Ik vind het helemaal vreemd dat de vorige ketting ingekort is wegens aanslepen. Waar tegenaan?
Die 10 cent verwijderingsbijdrage is belachelijk maar heeft de FM ook niet zelf bedacht.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Eens, daarnaast:

Ik heb wel eens bij mijn FM moeten wachten terwijl een andere klant een onderhoudsbeurt moest afrekenen. Cassette, ketting, buitenbanden, ... Je zit zo op een rekening van €200-€300.

Wil je het goedkoper dan zul je (zoals mboelis al heeft aangegeven) zelf regelmatig onderhoud aan de Stromer moeten doen. Dit vergt wel een investering in wat gereedschap en het op doen van kennis (Internet, YouTube en dit forum). Twee rechterhanden is handig, maar het 1 rechterhand moet het ook lukken.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik vind de bon op zich qua kosten uurloon e.d. Niet zo gek. Maar 119 voor een cassette? Ik zie als ik even google prijzen van rond de 70 euro voor deze cassette...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Polling schreef: 18 okt 2019, 08:12 Ik vind de bon op zich qua kosten uurloon e.d. Niet zo gek. Maar 119 voor een cassette? Ik zie als ik even google prijzen van rond de 70 euro voor deze cassette...
Dat vind ik ook wel gortig idd. 20%+ op een internetprijs kan ik nog wat mee, maar dik 70%....
Merk en type van de ketting staat er niet echt bij, maar die lijkt m.i. ook aan de prijzige kant.
Verder 116 schakels... dat was voor mijn St1X echt te kort voor het grootste blad, maar wellicht dat dat met de CS8000 net gaat.

Uurloon à 40 euro vind ik wel weer heel schappelijk.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die cassette zal wel bij Stromer zijn besteld, dan krijg je ook een Stromer prijsje helaas. Kan de dealer weinig aan doen, of hij moet elders gaan shoppen. Arbeidsloon e.d. van deze dealer is meer dan schappelijk (ze rekenen minder dan dat het hun kost, zeker weten).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Het lijkt me en vrij gangbare cassette, niks specifieks Stromer, dus een beetje FM heeft die op voorraad of kan die bij de vaste leverancier bestellen, daar hebben ze Stromer niet voor nodig, toch??
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22830
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt.

Maarja: dealer krijgt Stromer binnen voor onderhoud, dealer heeft onderdeel voor die Stromer nodig, dealer logt in in het Stromer Portal, voert de gegevens van de Stromer in kwestie in, ziet lijst met beschikbare onderdelen voor deze specifieke Stromer, dealer bestelt. Hoepla. Het gemak dient de dealer, de klant betaalt.

Een hele slimme dealer bestelt de cassette elders en rekent nog steeds de Stromer prijs :shock:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie