En waarom moest na 6500 km de derailleur vervangen worden dat geen garantie is? Als dit schade door eigen toedoen is dan is het logisch dat je het moet betalen, maar dan is het natuurlijk niet gek dat de kosten goed toenemen.
En de vraag van Stromeur?
probleempje met achterwiel
de 4de TMM sensor heb ik niet betaald het zijn de werkuren waar ik voor heb moeten betalen.
waarom ze me deze velg laten betalen weet ik niet , ik heb gevraagd of dit onder garantie valt maar krijg daar geen antwoord op, ik kan pas zaterdag langsgaan bij de FM, hopelijk weet ik dan meer
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
Ik vind het maar een vreemd verhaal, wellicht omdat ik het niet begrijp. Ik mis informatie of ik lees er overheen.
- Je hebt reparatiewerkzaamheden laten uitvoeren aan je velg. Wat is de achterliggende reden? FreddyH heeft hier al een vraag over gesteld, het antwoord heb ik nog niet gelezen of ik heb er per ongeluk overheen gelezen.
- Je hebt al 2x onderhoud laten uitvoeren. Dat je hier kosten voor moet betalen vind ik niet vreemd. Je geeft aan dat hiervoor de volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd:
- Bij de eerste onderhoudsbeurt (op 3.000 km) hebben ze de remblokjes veranderd (je had dit gevraagd want de oude remblokjes piepten enorm), ze hebben een schakeltje uit de ketting gehaald en ze hebben tandwiel 7 vervangen van de derailleur (ik neem aan dat je hier de cassette mee bedoelt; het pakketje tandwielen bij je achterwiel). Ik neem aan dat tandwiel 7 versleten of kapot was. Verder hebben ze nog wat bij gerekend voor smeermiddel en carbon pasta om je zadel vast te zetten. Ik neem aan dat je bij de het ophalen van je Stromer een toelichting hebt ontvangen op de uitgevoerde werkzaamheden. Zou je die verklaring/toelichting op de nota van de FM met ons willen delen?
- Bij het tweede onderhoudsbeurt (op 6.500 km) hebben ze de derailleur (ik neem aan dat je hier de cassette mee bedoelt; het pakketje tandwielen bij je achterwiel) volledig vervangen, de disctop (wat bedoel je hier mee?) en de remblokken vervangen. Ook hebben ze achterbinnenband vervangen (waarom?) en de ketting vervangen. Ik neem aan dat je bij de het ophalen van je Stromer een toelichting hebt ontvangen op de uitgevoerde werkzaamheden. Zou je die verklaring/toelichting op de nota met ons willen delen?
- Je hebt twee binnenbanden laten vervangen (kosten €46). Waarom heb je die laten vervangen?
- Je hebt 1x de takeldienst moeten betalen, kosten €175. Ik neem aan dat je de Stromer naar de FM hebt laten brengen. Wat werd vervolgens door de FM gedaan? Binnenbanden vervangen? TMM sensor vervangen? Iets anders?
- Je hebt de werkuren moeten betalen voor het vervangen van de TMM sensor (€65). Je sensor werd voor de vierde keer vervangen.
Witte ST3 van maart 2019
Hey Henry,Henry schreef: ↑17 okt 2019, 10:58 Ik vind het maar een vreemd verhaal, wellicht omdat ik het niet begrijp. Ik mis informatie of ik lees er overheen.
- Je hebt reparatiewerkzaamheden laten uitvoeren aan je velg. Wat is de achterliggende reden? FreddyH heeft hier al een vraag over gesteld, het antwoord heb ik nog niet gelezen of ik heb er per ongeluk overheen gelezen.
- Je hebt al 2x onderhoud laten uitvoeren. Dat je hier kosten voor moet betalen vind ik niet vreemd. Je geeft aan dat hiervoor de volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd:
- Bij de eerste onderhoudsbeurt (op 3.000 km) hebben ze de remblokjes veranderd (je had dit gevraagd want de oude remblokjes piepten enorm), ze hebben een schakeltje uit de ketting gehaald en ze hebben tandwiel 7 vervangen van de derailleur (ik neem aan dat je hier de cassette mee bedoelt; het pakketje tandwielen bij je achterwiel). Ik neem aan dat tandwiel 7 versleten of kapot was. Verder hebben ze nog wat bij gerekend voor smeermiddel en carbon pasta om je zadel vast te zetten. Ik neem aan dat je bij de het ophalen van je Stromer een toelichting hebt ontvangen op de uitgevoerde werkzaamheden. Zou je die verklaring/toelichting op de nota van de FM met ons willen delen?
- Bij het tweede onderhoudsbeurt (op 6.500 km) hebben ze de derailleur (ik neem aan dat je hier de cassette mee bedoelt; het pakketje tandwielen bij je achterwiel) volledig vervangen, de disctop (wat bedoel je hier mee?) en de remblokken vervangen. Ook hebben ze achterbinnenband vervangen (waarom?) en de ketting vervangen. Ik neem aan dat je bij de het ophalen van je Stromer een toelichting hebt ontvangen op de uitgevoerde werkzaamheden. Zou je die verklaring/toelichting op de nota met ons willen delen?
- Je hebt twee binnenbanden laten vervangen (kosten €46). Waarom heb je die laten vervangen?
- Je hebt 1x de takeldienst moeten betalen, kosten €175. Ik neem aan dat je de Stromer naar de FM hebt laten brengen. Wat werd vervolgens door de FM gedaan? Binnenbanden vervangen? TMM sensor vervangen? Iets anders?
- Je hebt de werkuren moeten betalen voor het vervangen van de TMM sensor (€65). Je sensor werd voor de vierde keer vervangen.
Lijkt inderdaad er allemaal wat over toch ?
Ik zal van zodra ik thuis ben van mijn werk thuis de bonnetjes zoeken van de betalingen die ik heb moeten maken.
in je eerste commentaar vraag je om Wat is de achterliggende reden ? wat bedoel je hiermee ? heb je de foto niet gezien mijn velg is volledig doorgebarsten , hoe dit komt ? Joost mag het weten.
Met derailleur bedoel ik inderdaad casette denk ik , ben niet echt bekend met dat woord maar ik vermoed uit je beschrijving te lezen dat we het over hetzelfde hebben.
Je vraagt ook 2x om een toelichting , die heb ik steeds mondeling gekregen , is het beter dat ik ook vraag dat ze dit uitschrijven op papier ?
de reden waarom ik al enkele binnenbanden heb laten vervangen is steeds dezelfde omdat die defect waren. nu zou je kunnen stellen waarom verander je die niet zelf (lijkt me redelijk) dit zou ik willen/kunnen als het de voorband betreft maar om één of andere reden blijft die steeds gespaard.
Aan het vervangen van de binnenband op het achterwiel beging ik niet daar heb ik te weinig kennis van.
zie daarvoor ook mijn bijdragen aan het lekke banden fora
Bij de takeldienstsessie die ik zelf heb betaald was mijn TMM sensor weer eens kapot.
ik heb daar ook verschillende malen een topic voor opgemaakt.
Bij het laatste puntje dat je aanhaalt kan ik meegeven dat ik ondertussen al aan nummertje 5 zit , hoe dat ding steeds kapot blijft gaan weet ik niet , daar kon mijn FM ook geen deftige verklaring voor geven.
Hij heeft wel aangegeven dat ik daar zelf niets aan kon doen.
Stromer ST3 (2019) wit 983Wh battery fietstassen : Ortlieb Back Roller Plus
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Thor,
De vraag van Henry is niet schriftelijke toelichting van de FM (dat heeft niemand) maar of je toelichting kan geven over het waarom van je vervanging van derailleur, cassette etc... de reden daarvoor zijn niet duidelijk (wilde jij een ander soort cassette, was je vorige cassette vroegtijdig versleten,...). De velg natuurlijk wel. Die toelichting die je mondeling kreeg kan je hier vertellen ofwel de bon zoals de vorige bon die je postte waarin staat wat ze precies deden.
Maar eigenlijk is het vrij simpel hoor.
Enerzijds heb je de zaken die automatisch verslijten, daarop heb je geen garantie vb: remblokjes, ketting, cassette (tenzij die onredelijk snel zouden verslijten) en die betaal je. Hier gaat het bij jou over ketting, cassette, tandwielen. Daarnaast heb je de zaken die je misschien zelf anders wil, die betaal je ook: vb: ander soort cassette die je leuker vindt, winterbanden, etc... Je betaalt hier telkens het materiaal en de werkuren.
Anderzijds heb je onderdelen die weinig tot niet slijtagegevoelig zijn en daarop heb je garantie. Dit betekent dat als het vroegtijdig kapot gaat, dit gratis vervangen of gerepareerd wordt. Dit wil zeggen: gratis onderdelen EN gratis werkuren. De werkuren van de 5de TMM sensor moeten betalen is dus volstrekte onzin. Ik kom net terug van de FM en heb een nieuwe afdichting van de onderkant van mijn frame laten uitvoeren. Bon gekregen van 0 euro werkuren en 0 euro onderdelen...
Verder heb je nog de grijze zone. vb: carbonpasta voor je zadel. Een FM kan daar geld voor vragen, maar bijna elke rechtschapen FM zal dit gratis voor je aanbrengen bij onderhoud... De jouwe is duidelijk niet van dat type als ik je verhaal zo lees.
Ik (en ik denk de anderen ook) willen dus graag weten hoe je FM die werkuren van de TMM sensor en de werkuren en die velg in godsnaam aanrekent, welke uitleg hij daarvoor (mondeling) aan jou geeft, want hij mag dit eenvoudigweg niet doen binnen garantie... Verder vinden we gedrag van je FM ook heel vreemd omdat we weten dat stromer zelf geen velgen herstelt of herbespaakt met de motor van je vorige wiel...
De vraag van Henry is niet schriftelijke toelichting van de FM (dat heeft niemand) maar of je toelichting kan geven over het waarom van je vervanging van derailleur, cassette etc... de reden daarvoor zijn niet duidelijk (wilde jij een ander soort cassette, was je vorige cassette vroegtijdig versleten,...). De velg natuurlijk wel. Die toelichting die je mondeling kreeg kan je hier vertellen ofwel de bon zoals de vorige bon die je postte waarin staat wat ze precies deden.
Maar eigenlijk is het vrij simpel hoor.
Enerzijds heb je de zaken die automatisch verslijten, daarop heb je geen garantie vb: remblokjes, ketting, cassette (tenzij die onredelijk snel zouden verslijten) en die betaal je. Hier gaat het bij jou over ketting, cassette, tandwielen. Daarnaast heb je de zaken die je misschien zelf anders wil, die betaal je ook: vb: ander soort cassette die je leuker vindt, winterbanden, etc... Je betaalt hier telkens het materiaal en de werkuren.
Anderzijds heb je onderdelen die weinig tot niet slijtagegevoelig zijn en daarop heb je garantie. Dit betekent dat als het vroegtijdig kapot gaat, dit gratis vervangen of gerepareerd wordt. Dit wil zeggen: gratis onderdelen EN gratis werkuren. De werkuren van de 5de TMM sensor moeten betalen is dus volstrekte onzin. Ik kom net terug van de FM en heb een nieuwe afdichting van de onderkant van mijn frame laten uitvoeren. Bon gekregen van 0 euro werkuren en 0 euro onderdelen...
Verder heb je nog de grijze zone. vb: carbonpasta voor je zadel. Een FM kan daar geld voor vragen, maar bijna elke rechtschapen FM zal dit gratis voor je aanbrengen bij onderhoud... De jouwe is duidelijk niet van dat type als ik je verhaal zo lees.
Ik (en ik denk de anderen ook) willen dus graag weten hoe je FM die werkuren van de TMM sensor en de werkuren en die velg in godsnaam aanrekent, welke uitleg hij daarvoor (mondeling) aan jou geeft, want hij mag dit eenvoudigweg niet doen binnen garantie... Verder vinden we gedrag van je FM ook heel vreemd omdat we weten dat stromer zelf geen velgen herstelt of herbespaakt met de motor van je vorige wiel...
ST3 black 983wh
+1
De kosten zijn met jouw toelichting voor mij verklaarbaar. De €175 aan transportkosten: je zou deze kunnen proberen te claimen bij de FM. Ik kan me goed voorstellen dat die FM vervolgens niet direct staat te juichen om die kosten voor je te betalen.
M.b.t. het onderhoud: als je alles laat doen, dan betaal je de hoofdprijs. Zeker omdat je een speed pedelec hebt uit het topsegment (zeker qua prijs). Ditzelfde fenomeen zie je ook terug bij andere consumentengoederen.
Als je het onderhoud van een fiets zelf kunt doen, dan kun je ook je speed pedelec onderhouden en bespaar je flink wat geld.
PS: ik ben niet helemaal teruggegaan naar de openingspost. Als ik dat wel gedaan had, dan had ik de foto van je gescheurde velg gezien.
De kosten zijn met jouw toelichting voor mij verklaarbaar. De €175 aan transportkosten: je zou deze kunnen proberen te claimen bij de FM. Ik kan me goed voorstellen dat die FM vervolgens niet direct staat te juichen om die kosten voor je te betalen.
M.b.t. het onderhoud: als je alles laat doen, dan betaal je de hoofdprijs. Zeker omdat je een speed pedelec hebt uit het topsegment (zeker qua prijs). Ditzelfde fenomeen zie je ook terug bij andere consumentengoederen.
Als je het onderhoud van een fiets zelf kunt doen, dan kun je ook je speed pedelec onderhouden en bespaar je flink wat geld.
PS: ik ben niet helemaal teruggegaan naar de openingspost. Als ik dat wel gedaan had, dan had ik de foto van je gescheurde velg gezien.
Witte ST3 van maart 2019
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind wel dat er vreemd veel kapot gaat aan deze bike. Veel (veel!) meer dan aan de gemiddelde ST3.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Je hebt altijd extremen. Maar 5 TMM sensoren is echt veel, lijkt me dat er daar iets anders defect is, voor de fm natuurlijk wel makkelijk om iedere keer op kosten van de klant een nieuwe sensor te plaatsen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)