Aanlopen achterwiel of geluid motor?

Plaats reactie
aeronsje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2019, 20:36

Beste stromers,

Het is me zonet bij het onderhouden van de ketting opgevallen dat er een geluid van de achterkant komt, die flink doorklinkt naar mijn mening. de fiets trilt er zowaar van...

Ik heb een klein filmpje gemaakt, en voor de hulpgevende mensen die het gaan beluisteren wil ik zeggen dat je echt goed moet luisteren zeker tegen het einde want eerst hoor je uiteraard de vrijloop van de ketting. en daarna hoor je echt een aanloop geluid.

remmen gedemonteerd dit fixte het niet.

Als ik men oor tegen de motor zet dan hoor ik het echt heel hard, uiteraard kan dit gwn het weerklinkend geluid van het frame zijn.

Als ik het wiel wat naar me toetrek dan meen ik dat dit beter is. Wil dit dan zeggen dat het wiel niet recht staat? en hoe ga ik dan te werk? aandraaimoment checken wielas?


De volgende stap is uiteraard fm, alleen vanwege de lange wachtlijsten van de st3 met comfort stuur in het noorden van belgie en zuid brabant, heb ik m via qicq gekocht, en die komen aan huis, dusja ik wil zelf al zien wat ik kan doen.


mvg

Vincent
Bijlagen
VID_20191004_103226187.mp4
(4.43 MiB) 157 keer gedownload
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik hoor wat je bedoelt denk ik (een wat dof geluid?). Klinkt inderdaad alsof er iets aanloopt. En zo oogt het ook, want ik vind dat je wiel wel heel snel stopt met draaien. Of is dat omdat je de rem inknijpt?

Wat heb je gedaan tijdens het onderhoud van de ketting? Achterwiel eruit gehad?

Heb je alles al met een vergrootglas nagelopen om er zeker van te zijn dat je niet ziet waar het zit? Het fragment is te kort om te bepalen of ik een aanloop-ritme hoor, maar meestal is dat een eerste aanwijzing in de richting naar waar je moet gaan kijken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
aeronsje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2019, 20:36

hey stromeur,

bedankt voor je snelle reactie.

ik knijp de rem alvast niet in. En enkel de ketting ontvet en gesmeerd met een doek. zoals ik dat altijd doe

Het geluid dat je hoort op de achtergrond, wat idd wat dof is, dat houd eigenlijk hele tijd aan. Bij hoge snelheid is het wel weg, off je merkt het gewoon niet meer door andere elementen.

maar het is een constant geluid, dat gelijk begint bij het draaien.

ik heb er echt al met 3 paar ogen op zitten kijken en hij loopt echt nergens tegen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou het filmpje naar QicQ sturen, achteraan bellen en vragen of Tom of Tommy ernaar wil kijken. Ik heb geen idee wie er momenteel verder in de werkplaats staat, maar deze twee hebben de meeste (jarenlange) ervaring. Misschien zeggen ze meteen: oh ja dat is dit en dat, hebben we vaker meegemaakt.

Zo hebben ze mij in ieder geval al vaker op afstand geholpen (ik zit er niet zo ver vandaan als jij, maar nog steeds 100km).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
aeronsje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 okt 2019, 20:36

Helaas is dit het eerste wat ik gedaan heb :D

Ze konden het zelf niet echt een plaats geven op afstand,

denk dat ik ze gewoon ga laten komen voor de 1e check..
Plaats reactie