Foutmelding ...

GeertV
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 aug 2019, 14:09

Ik heb deze foutcode ook nog op mijn fiets. Ze hebben hiervoor contact genomen met Stromer, maar nog geen antwoord gekregen.
Ik laat iets weten als ik meer weet.
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Heb de vraag wel gevraagd via de e-mail, maar ik wacht ook al meer dan een week op een factuur via de e-mail. Ze staan altijd voor je klaar bij QicQ, als je de winkel inloopt.
Via e-mail schiet het niet op :)
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Reply van QicQ.
210208= Een waarschuwing van de CONTROLLER.CAN bus connectie werd verstoort door een slechte verbinding. ControleerdeCAN-bus verbindingen en kabels.

Kan ook gegenereerd worden door het ontkoppel van de lader met de Stromer wanneer deze actief is.

kan betrekking hebben tot de aansluitpunten, maak deze even schoon, neem de batterij uit en doe deze er terug in
210110 = 48V-uitgang kon niet worden uitgeschakeld. De netschakelaar kan beschadigd zijn.

is wat bijzonder, die komt werkelijk heel weinig voor. Dit is wel handig om even in de gaten te houden, mocht deze vaker voorkomen moeten wij de batterij controleren.

Jij doet in ieder geval niets fout.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jorismak schreef: 08 nov 2019, 17:34 Via e-mail schiet het niet op :)
Dat was in het verleden wel anders. Ik kreeg altijd binnen een uurtje of wat reactie op e-mails :bh: Ze worden te groot.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Vorige week zaterdag ook bij mij 210208. De ST3 was door een rukwind omgewaaid tegen de Kliko. Ik zag de rode melding zondag avond toen ik de laadkabel eraf liep. Of de melding door de val kwam of door de laadkabel onder spanning eruit liep weet ik niet. De ST3 rijdt verder nog normaal.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Lijkt iets te zijn dus dat tegen verwachting in opeens de connectie met de oplader en/of batterij weg valt. Misschien versimpeld ik het teveel :)
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Jorismak schreef: 08 nov 2019, 08:03 Misschien dat het ergens staat maar dan heb ik het nog niet gevonden (lees, niet goed gezocht)

Maar weten we nu al wat 210208 doet?

Ik heb nu 2x de melding gekregen dat er een fout was en de fiets moest herstarten. Dit is tijdens het aanzetten. Fiets uit en fiets aan en niks aan de hand verder.

Die 2x dat ik de melding kreeg is precies de eerste keer aanzetten nadat ik de ketting gesmeerd heb.

Doe ik ergens iets fout, komt er troep op een sensor ergens bij m'n cassette?

Ik heb ook eerder (blijkbaar) een 210110 gehad maar die heb ik blijkbaar niet opgemerkt toen het gebeurde..
Bij mij vandaag precies hetzelfde.
Heb vrijdagmiddag bij thuiskomst mijn fiets opgeladen.
's Avonds bij 100% opgeladen stekker eruit.

Vanochtend kreeg ik bij aanzetten fiets een melding "systeemfout". Weggeklikt en gewoon naar kantoor gefietst.
Op kantoor gekeken in service menu.
Bleek een 210208 te zijn.
Toen pas zag ik dat er op 31-10 ook een 210110 melding geweest is. Heb ik nooit gezien of iets van gemerkt.

Weet iemand al meer over de oorzaak van deze meldingen?
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Snelle Jelle schreef: 18 nov 2019, 12:09 Weet iemand al meer over de oorzaak van deze meldingen?
Zie deze bijdrage van Jorismak. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Golvas schreef: 18 nov 2019, 12:52
Snelle Jelle schreef: 18 nov 2019, 12:09 Weet iemand al meer over de oorzaak van deze meldingen?
Zie deze bijdrage van Jorismak. ;)
Die had ik gelezen maar kan iemand dat ook vertalen in jip en janneke taal? Begrijp nog niet helemaal wat de oorzaak dan kan zijn en wat ik daaraan kan doen
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Contact opnemen met je dealer als je je zorgen maakt. Je hebt garantie.

Aan de andere kant: het probleem is nu weg. Dus je kunt het ook nog even aankijken (dat zou ik doen). Feitelijk heb je pas een probleem als dit terug blijft komen (En over foutmeldingen in het servicemenu zonder dat je daar iets van gemerkt hebt zou ik me sowieso niet druk maken.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie