Batterij leegloop

Yiul
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2019, 07:45

Dank voor alle reacties
Helaas heb ik de volgende dag het leeglopen van de accu niet kunnen reproduceren.
Nu hield mijn ST3 netjes de lading vast, fiets wel uitgezet.
Dat is ook mijn ervaring de laatste paar maanden dat het probleem zich niet elke keer optreedt.
Wel is het zo dat de fiets niet laadt als het uit staat, terwijl de acculader wel aanslaat afgaande van de lampjes.
De accu eruit en opladen geeft nooit laadproblemen.
Is het normaal dat de fiets niet laadt als het uit staat ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee dat is niet normaal. Stromer adviseert wel (tegen de elektrotechnische regels in) om eerst de stekker van de lader in het stopcontact te steken en de lader pas daarna op de Stromer aan te sluiten. Heb je dat al geprobeerd?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Yiul
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jul 2019, 07:45

De stekker van de lader zit altijd in het stopcontact zodat ik gelijk kan laden
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou het voorleggen aan de dealer, want dit hoort niet.

Zelf heb ik dit trouwens ook gehad met mijn ST1 X 2017: laden met accu in de bike terwijl de bike uit stond wilde vaker niet dan wel. De controller is vervangen, maar dat loste het probleem niet op. Omdat ik de accu op mijn werk toch altijd buiten de Stromer oplaadde, en mijn Stromer thuis binnen meteen aan de lader hing (dus niet 's nachts), heb ik het erbij gelaten.

Maargoed, de ST1 X 2017 is technisch en softwarematig deels anders de ST3 van nu. Ik zou het zeker aan de dealer voorleggen, want het mag gewoon geen probleem zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie