Goedemiddag,
Sinds kort de ST3, na 5 jaar de ST2. Fantastische fiets !
Ik merkte de laatste tijd dat als ik de fiets in de ochtend heb gebruikt, uit heb gezet en in de middag weer fiets de batterij plots is afgenomen.
Vanochtend 88% over en net 50% toen ik opstapte. Bewust gelet dat ik het uit heb gezet en niet op slot en lichten stonden ook niet aan.
Doe ik iets verkeerd ?
Batterij leegloop
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Als je de fiets echt uit hebt staan dan is er iets niet goed. Als je het probleem kunt reproduceren dan zou ik even naar de FM gaan en proberen te testen:
- jouw fiets met een andere accu
- jouw accu in een andere fiets
Gaat het dan weer mis? In welk geval of beide?
- jouw fiets met een andere accu
- jouw accu in een andere fiets
Gaat het dan weer mis? In welk geval of beide?
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Hoi,
Zelf ook een batterijprobleem (gehad) met een nieuwe ST3.
Per nacht/dag verloor die ongeveer 10% aan capaciteit.
Als ik ‘m enkele dagen niet gebruikte was de laadstand nog 78%, aan batterijlader.
Intussen heeft men een een onderdeel in het batterijvak vervangen, een nieuwe controller en een nieuwe batterij gestoken, .... maar helaas geen vebetering.
Men gaat nu nog de omnium nog vervangen.
De fiets uitzetten om op te laden vind ik geen optie omdat dan de GPS en beveiliging wordt geïnactiveerd. Bovendien mag je van een fiets van meer dan 7000 euro verwachten dat die minstens normaal functioneert. Ik ken een aantal stromer eigenaars, geen van allen hadden dit probleem.
Omdat het probleem na zoveel bezoeken aan de werkplaats in goed en wel anderhalf maand oud nog niet is opgelost, en aan deze nieuwe fiets al behoorlijk gewerkt werd, krijg ik een nieuwe. De dealer, die bijzonder veel moeite deed om alles op te lossen, gaat ‘m trachten in orde te maken (er is ook nog een probleem van een motor die af en toe “twijfelt) en overnemen als testfiets. Dit in samenspraak met Stromer. Oef .
Zelf ook een batterijprobleem (gehad) met een nieuwe ST3.
Per nacht/dag verloor die ongeveer 10% aan capaciteit.
Als ik ‘m enkele dagen niet gebruikte was de laadstand nog 78%, aan batterijlader.
Intussen heeft men een een onderdeel in het batterijvak vervangen, een nieuwe controller en een nieuwe batterij gestoken, .... maar helaas geen vebetering.
Men gaat nu nog de omnium nog vervangen.
De fiets uitzetten om op te laden vind ik geen optie omdat dan de GPS en beveiliging wordt geïnactiveerd. Bovendien mag je van een fiets van meer dan 7000 euro verwachten dat die minstens normaal functioneert. Ik ken een aantal stromer eigenaars, geen van allen hadden dit probleem.
Omdat het probleem na zoveel bezoeken aan de werkplaats in goed en wel anderhalf maand oud nog niet is opgelost, en aan deze nieuwe fiets al behoorlijk gewerkt werd, krijg ik een nieuwe. De dealer, die bijzonder veel moeite deed om alles op te lossen, gaat ‘m trachten in orde te maken (er is ook nog een probleem van een motor die af en toe “twijfelt) en overnemen als testfiets. Dit in samenspraak met Stromer. Oef .
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Dat mag je zeker verwachten, maar tot 10% capaciteitsverlies per dag in standby is volgens Stromer normaal.GeertHasselt schreef: ↑19 sep 2019, 08:08 Per nacht/dag verloor die ongeveer 10% aan capaciteit.
Als ik ‘m enkele dagen niet gebruikte was de laadstand nog 78%, aan batterijlader.
...
Bovendien mag je van een fiets van meer dan 7000 euro verwachten dat die minstens normaal functioneert.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Als je op dit forum zoekt:
1) De standby functie kost je zo'n 7-10% aan accucapaciteit per dag.
2) Je kunt niet zomaar aannemen dat het verlies aan accucapaciteit automatisch wordt aangevuld wanneer je de lader gekoppeld houdt met je Stromer. Volgens mij hebben we die conclusie op dit forum nog niet kunnen trekken; het zou fijn zijn als we die conclusie eens zouden kunnen trekken.... Ik heb mijn lader via een tijdschakelaar aangesloten waardoor die wel elke dag op meerdere momenten "opnieuw" wordt gekoppeld. Als ik mijn Stromer meerdere dagen niet gebruik, maar wel gekoppeld houdt aan de oplader, dan tref ik altijd een volle accu.
1) De standby functie kost je zo'n 7-10% aan accucapaciteit per dag.
2) Je kunt niet zomaar aannemen dat het verlies aan accucapaciteit automatisch wordt aangevuld wanneer je de lader gekoppeld houdt met je Stromer. Volgens mij hebben we die conclusie op dit forum nog niet kunnen trekken; het zou fijn zijn als we die conclusie eens zouden kunnen trekken.... Ik heb mijn lader via een tijdschakelaar aangesloten waardoor die wel elke dag op meerdere momenten "opnieuw" wordt gekoppeld. Als ik mijn Stromer meerdere dagen niet gebruik, maar wel gekoppeld houdt aan de oplader, dan tref ik altijd een volle accu.
Witte ST3 van maart 2019
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
We hebben de conclusie kunnen trekken dat:
- de CR190 en CR245 laders de accu *niet* vol houden. Deze laders hebben geen "druppellaad" functionaliteit, dus laden de accu vol en stoppen dan.
- de CR65 lader *wel* "druppellaad" functionaliteit heeft, deze houdt de accu keurig op 100% ook al staat de fiets in standby.
Ik heb geen idee wat de CR246 lader gaat doen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ik blijf het toch vreemd vinden, hoor.
Enkele weken geleden had ik 2 ST3’s. Die van mij en eentje van de dealer. Beiden zo goed als nieuw.
Die van mij liep leeg, met de beide laders. De testfiets van de dealer bleef keurig op 100%. Ook met de beide laders (die ik verwisselde). Meerdere dagen.
Dat gegeven gaat toch een beetje in tegen de conclusie, toch?
Enkele weken geleden had ik 2 ST3’s. Die van mij en eentje van de dealer. Beiden zo goed als nieuw.
Die van mij liep leeg, met de beide laders. De testfiets van de dealer bleef keurig op 100%. Ook met de beide laders (die ik verwisselde). Meerdere dagen.
Dat gegeven gaat toch een beetje in tegen de conclusie, toch?