Nieuw: Stromer ST3 Anniversary Edition

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Langere zadelpen kopen lost het probleem weer voor een groot deel op. Dan blijft er voldoende materiaal in het frame.
Maar wel buiten garantie uiteraard.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De hefboom van een te hoog zadel blijft dan nog steeds te groot. Maar inderdaad, met een langere pen in het frame heb je minder kans dat de boel gaat scheuren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 12 sep 2019, 19:35 Dat volg ik even niet.

Als je een zadelpen hoger zet dan toegestaan, dan is het risico op schade aan het frame aanwezig en in dat geval is dat een gebruikersfout. (En ook nog eens eentje die helemaal los staat van het Stromer frame: andere fabrikant, ander design en geen idee van de verschillen in materiaaltoleranties.)
Je had geen bevestiging gelezen dat men de zadelpen niet hoger dan toegestaan had gezet. Als de zadelpen niet hoger dan toegestaan had gezeten, dan zou het fram de krachten moeten kunnen verwerken. Des te vreemder als het frame die krachten dan niet heeft kunnen verwerken, toch?
Stromeur schreef: 12 sep 2019, 19:14...Ik ook, maar daarbij heb ik geen bevestiging gelezen dat men de zadelpen niet hoger dan toegestaan had gezet.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromeur schreef: 12 sep 2019, 20:33 De hefboom van een te hoog zadel blijft dan nog steeds te groot. Maar inderdaad, met een langere pen in het frame heb je minder kans dat de boel gaat scheuren.
Als het deel in het frame evenredig veel langer is zijn de te verwachten problemen minimaal.
Echter, als je dat soort fratsen uit moet halen is je fiets niet geschikt.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 06 sep 2019, 21:40 Ik moet ook z.s.m. ergens heen, Groningen is minder ver. Maar als het jou voor die tijd lukt om goeie foto's (dat is jou sowieso wel toevertrouwd) te maken, liefst ook in de buitenlucht: shoot!
Zoals beloofd, heb ik met enige moeite vandaag een gaatje in de agenda gemaakt en ben even de Rijn overgestoken om die nieuwe ST3 AE in levende lijve te bewonderen. In een woord: wauw! :d3: Wát een mooie kleur is dat! Als ik een ST3 nu zou overwegen te kopen zou ik geen moment twijfelen; doen! :bf:

Ik weet niet wie Stromer in dienst heeft genomen om de kleuren uit te kiezen, maar het is net als het groen van de LE en het matgeel van de ST1 wat mij betreft een voltreffer! :cool2:

Ze hebben de AE nog even goed gepoetst voordat ik kwam, dus hij glom als een spiegel! Heb enige nabewerking gedaan om de kleur een beetje in de buurt te laten komen en de glimmende delen een beetje te dimmen. De foto's zijn met enige haast gemaakt, dus vergeef me enkele slordigheden in de foto's (kan me daar nu ontzettend aan storen :aq :bu: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is er nog de custom model van de FM, maar gezien de reacties op de custom ST1 laat ik de foto's hiervan maar achterwege ;) ;p Ik geef enkel drie hints: bling-bling, opgepimpt en gangsta :D
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kijk, dát zijn nog eens foto's. Jij moet volgend jaar mee naar Eurobike, want de zielige meuk waar we het dit jaar weer mee hebben moeten doen..

Thanks Barry, erg fraai.

Ik ben nou wel benieuwd wat de dealert zelf gepimpt heeft. Kun je die niet eens naar info at stromerforum punt nl sturen? (Of ik plak onze lawaaipapegaai even af, dan kun je 'm hier ook wel plaatsen ;p )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Heel eerlijk? Geef mij maar een witte. :D
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wauw, wat een gave kleur!
(moet ff wat kwijl van mijn tablet afvegen :bc )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Stromeur schreef: 12 sep 2019, 21:07 Kijk, dát zijn nog eens foto's. Jij moet volgend jaar mee naar Eurobike, want de zielige meuk waar we het dit jaar weer mee hebben moeten doen..

Thanks Barry, erg fraai.

Ik ben nou wel benieuwd wat de dealert zelf gepimpt heeft. Kun je die niet eens naar info at stromerforum punt nl sturen? (Of ik plak onze lawaaipapegaai even af, dan kun je 'm hier ook wel plaatsen ;p )
graag gedaan! Tja, ik had graag naar Eurobike gegaan maar had helaas andere plannen deze keer. Ik heb er wel serieus zin in om volgend jaar te gaan. Ik zal je de link sturen via de PB dan kan je de gepimpte versie zien, en dan moet jij maar beoordelen of ik dit kan delen (en jij bereid bent om een aantal forumleden de mond te snoeren :lol: ) of dat dit de forumnormen van goede smaak overtreedt
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Henry schreef: 12 sep 2019, 21:08 Heel eerlijk? Geef mij maar een witte. :D
Doe mij die ook maar.
Fotos zijn dik in orde, niks mis mee. Tsja.....de kleur vind ik toch echt oudbollig. Doe mij het frisse blauw maar van de ST2020.


Afplakken?? Zelfs een lawaaipapagaai heeft recht op vrijheid van meningsuiting :dwarf: Willen we meer of minder blingbling....? :mrgreen:
Plaats reactie