Stromer ST3 lichte motor vibraties normaal?

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik denk dat de trilling wel eens in de motor kan zitten, dus msschien de FM er naar laten kijken.
Witte ST3 van maart 2019
Peter123
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:01

Ik ben er vrijwel zeker van dat de trilling vanuit de motor komt. Fiets is bij FM geweest. Die zegt dat het normaal is dat je de motor voelt werken onder belasting. Ik vind dat raar dus vandaar mijn vraag. Ik begrijp nu vanuit de reacties dat de motor geen trilling mag afgeven onder zwaardere belasting.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou eens (met je fiets) bij een andere Stromer verkoper passeren voor een second opinion.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Peter123
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:01

Ja, dat is ook wel een goed plan
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En daar dan ook eens een rondje fietsen op hun demo en de ervaring vergelijken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

hallo,

is een trilling in de motor een teken dat deze snel(ler) in pan gaat/kan vallen.

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Welk merk ringslot en met welke montagebeugels aan het frame?
Ik heb een Abus 5750 Shielx Plus ringslot met de Abus montagebeugels. Zonder problemen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik blijf erbij dat het ringslot eraf halen en testen hoe de bike zich dan gedraagt de eerste te nemen stap is. In 90% van de gevallen is het slot namelijk de boosdoener (en in bijna al die gevallen wilde de eigenaar dit aanvankelijk niet geloven).

Mij lijkt dat je dit eerst wil uitsluiten voordat je naar die andere 10% gaat kijken. Slot demonteren is geen rocket science; en anders wil de dealer je daar vast wel even mee helpen.

Stel dat het inderdaad aan het slot ligt, dan scheelt dat gedoe met de dealer, want die heeft al het standpunt ingenomen dat de trillingen die jij voelt normaal zijn. (Geen idee wat ik daarvan vind, want ik heb jouw bike niet getest.) Ook weet je dan in welke hoek je de oplossing moet gaan zoeken. Die oplossingen zijn er.

Treden de trillingen ook op na demontage van het slot, dan een test-ST3 meevragen van de dealer om te testen of die dezelfde trillingen heeft.

Heeft de test-bike geen trillingen maar jouw ST3 wel, en de dealer is nog steeds niet overtuigd, dan een second opinion aanvragen bij een andere dealer.

Heeft de test-ST3 ook trillingen maar je vindt dat beide bikes niet naar behoren functioneren, ook dan een second opinion aanvragen bij een andere dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Vanmorgen sterke wind tegen en voelde de vibraties bijna continu lichtjes door mijn voeten...
Deze verdwenen met het opschakelen naar lichtere versnelling. Maar jammer genoeg wordt dit altijd gecombineerd met het minderen van ondersteuning (omdat de TMM dan minder kracht/torque (pak me hier niet op) registreert). Dus ik kan nu niet met 100% zekerheid isoleren of het gaat om mijn versnelling/ketting, of de motor. Ik ga ook in de terugrit vanavond die knop op de derailleur op 'on' zetten zodat de ketting nog strakker loopt en het zeker daar niet aan kan liggen.

Maar mijn vermoeden dat het de motor is, wordt versterkt doordat ik exact dezelfde vibratie heb bij recuperatie remmen. Als ik rem op de motor gaat dit helemaal geruisloos en trillingsloos tot op het einde, wanneer de recuperatie vermindert bij lagere snelheden, vibreert de motor ook even een seconde voor de recup ermee ophoudt of sterk terugloopt...

Eens voorleggen aan mijn FM inderdaad, maar het is moeilijk te voelen want het is toch geen 1 op 1 verhouding: het is niet telkens ik in het rood ga, en het is niet telkens bij recuperatie, dus hoop dat hij het ook zal voelen.
Maar ik weet ook niet of dit enig kwaad kan, want verder doet de fiets het uitstekend op alle vlakken...
ST3 black 983wh
Peter123
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:01

mboelis schreef: 04 sep 2019, 19:04 Welk merk ringslot en met welke montagebeugels aan het frame?
Ik heb een Abus 5750 Shielx Plus ringslot met de Abus montagebeugels. Zonder problemen.
Ik heb een Abus 5650 ringslot en ik dacht ook Abus montagebeugels (door FM gemonteerd).
Plaats reactie