Speling in de stuurpen

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Wanneer je, je voorrem inknijpt/blokkeert en je fiets wat naar voren en achter beweegt; zit er dan speling op je voorvork en/of stuur?
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

J3R schreef: 31 aug 2019, 17:05 Wanneer je, je voorrem inknijpt/blokkeert en je fiets wat naar voren en achter beweegt; zit er dan speling op je voorvork en/of stuur?
Even expliciet: bij stilstand!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

gedeve schreef: 31 aug 2019, 16:52 Zijn er mensen die dit probleem met met name de st3 herkennen?
Nee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
gedeve
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:08

Dan zit er speling in het stuur
gedeve
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:08

Denk ik
Dat zal straks voor de zekerheid proberen
gedeve
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:08

Ik ga sowieso komende week naar een andere dealer voor een second opinion inderdaad, want volgens mij is het lariekoek
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb op mijn ST3 ook een lichte speling in het stuur en/of het balhoofd. Bij mijn laatste bezoek aan de FM zag ik dat hij dat ook constateerde zonder er vervolgens met mij over te spreken. Maakt niet uit, want ik liep gewoon zonder afspraak binnen voor een ander euvel. Voor dit euvel heb ik woensdag a.s. een afspraak en zal ik er zeker over beginnen. Speling wil je niet in het balhoofd hebben en is eenvoudig te verhelpen. Trouwens, speling wil ik ook niet in het stuur hebben. Ik heb geprobeerd die lichte speling uit de fiets te krijgen, maar dat is mij niet gelukt, dus woensdag maar ook even goed opletten. :D
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Is het speling of gewoon wat beweging in de hele keten band/schijf/caliper/vork?
Dat heb ik met alle schijfremfietsen. Voor een relatieve leek zou dat als speling kunnen worden opgevat.
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Daniel1975 schreef: 31 aug 2019, 19:01 Is het speling of gewoon wat beweging in de hele keten band/schijf/caliper/vork?
Dat heb ik met alle schijfremfietsen. Voor een relatieve leek zou dat als speling kunnen worden opgevat.
Ik had hetzelfde probleem met onderscheiden bij mijn eerste fiets met schijfremmen. Voorwiel van de grond en wat wiebelen aan vork en het stuur in tegenovergestelde richting, zou je zo ook speling kunnen waarnemen?
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Nee, je voelt het echt het beste met ingeknepen voorrem en wiel op de grond.
Als je wat beweging/frictie voelt zonder een duidelijk begin en eind is het gewoon de normale flex in het systeem. Bij speling voelt je bijna altijd een heel duidelijke begrenzing van de beweging. Vooruit bewegen: tik
Achteruit bewegen: tik.
Plaats reactie