Speling in de stuurpen

gedeve
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:08

Sinds een week heb ik de St3 comfort. Hij rijdt heerlijk. Op mijn verzoek, vanwege lichamelijke klachten heb ik de verhoogde stuurpen en een stuur met meer rise. Dit is erg comfortabel. Tot zover alles goed.... Er zit namelijk voelbaar en hoorbaar enige speling in de stuurpen.
De monteur van de dealer beweert dat enige speling normaal is en geaccepteerd zal moeten worden??? Dat lijkt mij toch niet. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Alvast bedankt
Gedeve
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Heb je een filmpje die dit verduidelijkt?
Witte ST3 van maart 2019
gedeve
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:08

Hoi Henry dank voor je reactie. Nee helaas. Het is een lichte speling, maar toch....
Het zou niet moeten naar mijn idee
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je met "speling in de stuurpen" speling in het balhoofd bedoelt: dat hoort spelingsvrij te zijn. Er is werkelijk geen enkele FM die niet weet hoe hij een balhoofd moet afstellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
gedeve
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:08

Ik denk dat het inderdaad om het balhoofd gaat. Dat is toch uiteindelijk het centrale punt in het geheel?
gedeve
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:08

Helaas ben ikzelf helemaal niet technisch of een sleutelaar anders had ik er zelf mee aan de gang gegaan ;)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1597
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Zoals Stromeur al zei, makkelijk op te lossen.
Uitleg FM niet accepteren want je balhoofdlagers gaan stuk (puntbelasting).
Er van uitgaande dat het balhoofd (het stuk van het frame waar de vork door gaat) het probleem is natuurlijk.
Anders misschien een foto maken en zeggen/aanduiden waar de speling zit.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het deel van het frame waar de U-vormige dagrijverlichting in zit dat is je balhoofd. Daar doorheen zit buis van je voorvork. Boven- en onderin zit een lager zodat je stuur/voorwiel kan draaien. Op die lagers moet je geen speling hebben.

Maar als het hoor- en voelbaar is, dan ben ik ook wel benieuwd naar een filmpje.

Of je rijdt er eens mee bij een andere Stromer dealer naar binnen voor een second opinion.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ben ook wel nieuwsgierig waar die speling zit. Balhoofd mag het pertinent niet zijn.
gedeve
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:08

Zijn er mensen die dit probleem met met name de st3 herkennen? En zo ja wat is er aan gedaan?
Plaats reactie