Body Stromer St3 bestelling

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur schreef: 31 aug 2019, 10:26...Wat dat betreft zijn sommige Stromer dealers echt nog teveel "de fietsenmaker op de hoek". Geen leenvoertuig, geen courante onderdelen op de plank, geen same-day of innight transport zoals in de automotive gangbaar is, en je niet schamen als je een klant 3 weken laat wachten op een onderdeel van een paar tientjes dat werkelijk overal te bestellen is.
Helemaal mee eens. Het vraagt naast andere kennis ook om een andere mindset.
Stromeur schreef: 31 aug 2019, 10:26...Ik was laatst in Groningen, daar meldde een klant zich op zaterdagmiddag in een volle winkel met een lekke band. Binnen tien minuten reed ze de deur weer uit op een leen-Stromer (en dat had vijf minuten kunnen zijn als het niet even zoeken naar het sleuteltje was geweest) en de mededeling dat ze haar bike maandag einde dag weer op kon halen. Zo moet het dus: niet miepen en piepen en de klant altijd mobiel houden.
Hier word ik vrolijk van! :d3:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Bulck
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:11
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer St3
Km-stand: 6100

Golvas schreef: 31 aug 2019, 10:36
Bulck schreef: 31 aug 2019, 09:58 Ja bij leasefiets zit bij KBC hier in België VAB Pechverhelping erbij .. maar voor een band te maken ga je dat toch niet opbellen dacht ik
VAB herstelt je lekke band ter plaatse. ;)
Had in ook eens gedaan ... en VAB stuurde een depanage om mijn fiets naar FM te doen de volgende dag ....
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas

Strava : https://www.strava.com/athletes/20207082
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Er zijn teveel fietsenmakers/winkels, die de Stromer er even "bij" doen; dode voorraad aan (dure) Stromer onderdelen liggen daar helaas niet als reserve op de plank. Zou graag zien dat Stromer dealers beter selecteert en deze verplicht een soort van basispakket op voorraad te hebben.
Daarnaast zou Stromer snel uit voorraad moeten kunnen leveren, liefst vanuit een magazijn/distributie in het land waar het dealernetwerk zich bevindt. Snel herstel en mobiliteit is dan beter gegarandeerd en de kwaliteitscontrole op dealers kan beter worden geborgd. Ik schat in dat de huidige afzet (nog) niet groot genoeg is om lokaal een dergelijk kwaliteitsnetwerk in te richten.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Hoezo? Nog niet groot genoeg? Stromers zijn flink aan de prijs, worden goed verkocht, dus.... waarom niet?
Denoods starten met een centraal magazijn voor de BENE(LUX). Onderdelen zijn dan altijd binnen 24 uur leverbaar.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn fm is een kleine fietsenhandelaar, en die probeert toch alle belangrijke stromeronderdelen (controller, trapsensor,...) op voorraad liggen.
Minder courante onderdelen zijn soms een drama, maar dat is soms ook ten gevolge van een leverancier (bvb Supernova).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bij mij werd de Supernova helemaal niet geleverd :dwarf:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 31 aug 2019, 16:44 Bij mij werd de Supernova helemaal niet geleverd :dwarf:
Terecht, je had er immers geen besteld ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Bulck
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:11
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer St3
Km-stand: 6100

Tomasj schreef: 31 aug 2019, 15:51 Mijn fm is een kleine fietsenhandelaar, en die probeert toch alle belangrijke stromeronderdelen (controller, trapsensor,...) op voorraad liggen.
Minder courante onderdelen zijn soms een drama, maar dat is soms ook ten gevolge van een leverancier (bvb Supernova).
Ja dat verwacht je toch een beetje als dealer van Stromer he
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas

Strava : https://www.strava.com/athletes/20207082
Gebruikersavatar
Bulck
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 38
Lid geworden op: 01 mei 2019, 00:11
Locatie: Itegem
Merk SP: Stromer St3
Km-stand: 6100

Vandaag zelf beginnen rond bellen bij andere Stromer dealers ... en bij de 2de had ik al geluk deze had een kapotte moter liggen met nog een goede body ... en mocht deze komen afhalen ... aan de prijs van €50 ... weet nu niet of dit een goede prijs is geweest voor een bijna nieuwe tweedehands body
Stromer st3 L ,Garmin 1030 ,Quadlock Mount for iPhone , iPhone XS Max ,Bazil fietstas

Strava : https://www.strava.com/athletes/20207082
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik vrees dat dit wel eens duurder zou kunnen zijn dan wanneer je deze body rechtstreeks (gloednieuw) van DT Swiss koopt, dan situeert de prijs zich rond de € 40 à € 45 ... maakt op zich weinig (lees : niets) uit aangezien je een leasefiets hebt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie