Woon-werk 120 km haalbaar?

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Inderdaad, ik heb de luxe om geen woon/werk trajecten te hoeven doen, ik gebruik m'n fiets deels recreatief en bij het uitvoeren van freelance opdrachten die haalbaar zijn met de fiets. Vandaag was dat 'n 36km..Ik ga ervan uit, als ik meer in stand 2 fiets, de actieradius wel boven de 120km zal raken.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

WDS67 schreef: 23 aug 2019, 12:52
Door het Wauw-gevoel bij het fietsen overweeg ik de aankoop, maar weet iemand of het realistisch is om die afstand het hele jaar door (ook in novemberregen of kou in februari bvb) 3 maal per week te blijven afleggen?
(Ik kreeg op dag 2 ook 2 maal error codes en uitvallen van ondersteuning, ik heb er geen zicht op of ik met veelvoorkomende mankementen moet rekening houden. Dat zou nogal nefast zijn voor werk en fietsvreugde...).
Bedankt voor de reacties.
Vandaag voor mijn tweede job voor het eerst Brugge - Gent gedaan, 50km enkel. Dus 100km vandaag. Ik moet zeggen, dat kruipt je toch in de kleren. Op terugweg serieuze appelflauwte, gelukkig had ik een muesli bar mee. Maar nu ben ik toch wel redelijk afgepeigerd. Mijn conditie is nochtans goed te noemen.
Petje af voor Tomasj, Daniel en anderen die het elke dag doen, maar het is toch geen evidentie hoor. En ik had prachtig weer en een fenomenale baan (bijna constant langs het kanaal, even mooi als mijn dagelijkse route Brugge - Oostende) en toch zie ik het mij niet doen in de donkere wintermaanden. Laat staan nog eens 20km meer... Dus goed overwegen of dit een realistische keuze is en of je jezelf zal kunnen motiveren bij slecht weer.

Wat batterij betreft: in stand 2 zeker en vast haalbaar. Terugkeren zelfs integraal in stand 3 gedaan en nog meer dan 30% over na 50km. Wel trapsensor op minder dan 50%.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bram Roose schreef: 18 sep 2019, 19:53
Vandaag voor mijn tweede job voor het eerst Brugge - Gent gedaan, 50km enkel. Dus 100km vandaag. Ik moet zeggen, dat kruipt je toch in de kleren. Op terugweg serieuze appelflauwte, gelukkig had ik een muesli bar mee. Maar nu ben ik toch wel redelijk afgepeigerd. Mijn conditie is nochtans goed te noemen.
Petje af voor Tomasj, Daniel en anderen die het elke dag doen, maar het is toch geen evidentie hoor. En ik had prachtig weer en een fenomenale baan (bijna constant langs het kanaal, even mooi als mijn dagelijkse route Brugge - Oostende) en toch zie ik het mij niet doen in de donkere wintermaanden. Laat staan nog eens 20km meer... Dus goed overwegen of dit een realistische keuze is en of je jezelf zal kunnen motiveren bij slecht weer.
Dat gaat iedere dag beter hoor, oefening baart kunst ;) . Ik ben nu een uurtje terug van 't werk en ik voel dat niet. Gewoon van de fiets afstappen, douchen en ik zou gelijk weer de fiets op kunnen. Wanneer je correct 'traint' met een Stromer krijg je een stevig uithoudingsvermogen
Wat batterij betreft: in stand 2 zeker en vast haalbaar. Terugkeren zelfs integraal in stand 3 gedaan en nog meer dan 30% over na 50km. Wel trapsensor op minder dan 50%.
Ik rijd in stand 3 met trapsensor op 50%. Wanneer ik naar de data van september kijk doe ik 55 km met een gemiddelde van 40 km/h volgens de Omni (in werkelijkheid dus iets meer dan 38km/h) en hou dan 15-30% capaciteit over.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Bram Roose schreef: 18 sep 2019, 19:53
WDS67 schreef: 23 aug 2019, 12:52
Door het Wauw-gevoel bij het fietsen overweeg ik de aankoop, maar weet iemand of het realistisch is om die afstand het hele jaar door (ook in novemberregen of kou in februari bvb) 3 maal per week te blijven afleggen?
(Ik kreeg op dag 2 ook 2 maal error codes en uitvallen van ondersteuning, ik heb er geen zicht op of ik met veelvoorkomende mankementen moet rekening houden. Dat zou nogal nefast zijn voor werk en fietsvreugde...).
Bedankt voor de reacties.
Vandaag voor mijn tweede job voor het eerst Brugge - Gent gedaan, 50km enkel. Dus 100km vandaag. Ik moet zeggen, dat kruipt je toch in de kleren. Op terugweg serieuze appelflauwte, gelukkig had ik een muesli bar mee. Maar nu ben ik toch wel redelijk afgepeigerd. Mijn conditie is nochtans goed te noemen.
Petje af voor Tomasj, Daniel en anderen die het elke dag doen, maar het is toch geen evidentie hoor. En ik had prachtig weer en een fenomenale baan (bijna constant langs het kanaal, even mooi als mijn dagelijkse route Brugge - Oostende) en toch zie ik het mij niet doen in de donkere wintermaanden. Laat staan nog eens 20km meer... Dus goed overwegen of dit een realistische keuze is en of je jezelf zal kunnen motiveren bij slecht weer.

Wat batterij betreft: in stand 2 zeker en vast haalbaar. Terugkeren zelfs integraal in stand 3 gedaan en nog meer dan 30% over na 50km. Wel trapsensor op minder dan 50%.
De eerste weken toen ik begon aan mijn 110km per dag had ik ook veel drank, voeding etc mee.
Dan moet je luisteren naar wat je lichaam zegt, want je lichaam is die arbeid nog absoluut niet gewoon.
Ik was dagelijks stijf, kon amper een trap op, maar na een paar weken is je lichaam erop voorzien en heb je er eigenlijk geen last meer van dat je de afstand dagelijks doet. :ay
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
jrke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2020, 15:13

Ik doe enkel 85 km (170km/dag). Ben wel een fervente fietser met de koersvelo, daarom vind ik het aangenaam om af te wisselen met de speedelec. Wel 3 batterijen (klever x speed) nodig en als er veel wind tegen is kom ik daar maar net mee toe (zoals de laatste weken).

Ik vind het vooral veel relaxter dan met de trein of auto. En super goed voor de lijn ;-)

Veel plezier!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jrke schreef: 17 feb 2020, 18:33 Ik doe enkel 85 km (170km/dag).
:o Respect!
jrke schreef: 17 feb 2020, 18:33 Wel 3 batterijen (klever x speed) nodig en als er veel wind tegen is kom ik daar maar net mee toe (zoals de laatste weken).
Wel fijn dat die Klever-accu's een stuk handzamer zijn dan de Stromer-torpedo's. De Klever-accu's passen tenminste netjes in een fietstas. Die van Stromer krijg je ook wel in een Ortieb gefrommeld maar dan steekt er toch een rare punt omhoog uit je tas.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jrke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2020, 15:13

Stromeur schreef: 17 feb 2020, 19:26
jrke schreef: 17 feb 2020, 18:33 Ik doe enkel 85 km (170km/dag).
:o Respect!
jrke schreef: 17 feb 2020, 18:33 Wel 3 batterijen (klever x speed) nodig en als er veel wind tegen is kom ik daar maar net mee toe (zoals de laatste weken).
Wel fijn dat die Klever-accu's een stuk handzamer zijn dan de Stromer-torpedo's. De Klever-accu's passen tenminste netjes in een fietstas. Die van Stromer krijg je ook wel in een Ortieb gefrommeld maar dan steekt er toch een rare punt omhoog uit je tas.
Das waar Stromeur, zeker als je onderweg bent met 3 batterijen is stromer geen optie meer, ookal is de som van de 3 klever batterijen (1 grote + 2 kleine) hetzelfde dan de 2 stromer batterijen. In prijs was stromer bij mij dan te duur ivm met klever. Heb namelijk ook 6 fast chargers (3 op het werk en 3 thuis nodig).

Scheelde bijna 5000€ met Stromer :bn:
Plaats reactie