Wat was voor jou de reden om voor een ST3 te kiezen

Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Daniel1975 schreef: 12 aug 2019, 06:03 Schakelen: kwestie van goed afstellen. Een 3 gaat zeker niet beter schakelen dan een 2 als alles gewoon goed is gemonteerd en afgesteld.
Ik was zelf ook niet 100% tevreden met de afstelling van het schakelen af fabriek en na in gebruik name. Moest ook terug naar FM.
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Afstelling is prima op de ST2; merk in de praktijk dat de schakeling van de ST3 nét ff beter loopt, maar ook dat de shifter mij persoonlijk beter bevalt.

Denk wel al aan een eventuele aanpassing i.v.m. het gekunstel om de cassette beter in te delen. Slijpen heeft niet mijn voorkeur, dus -of wat kransjes veranderen, -of een SunRace, -of een andere cassette 9- of 10-speed i.c.m. andere shifter, maar dat moet ik nog uitzoeken. 🔎
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Addow schreef: 12 aug 2019, 09:46
Daniel1975 schreef: 12 aug 2019, 06:03 Schakelen: kwestie van goed afstellen. Een 3 gaat zeker niet beter schakelen dan een 2 als alles gewoon goed is gemonteerd en afgesteld.
Ik was zelf ook niet 100% tevreden met de afstelling van het schakelen af fabriek en na in gebruik name. Moest ook terug naar FM.
Een kabel kan zich altijd even "zetten" na eerste montage. Vaak is dat een kwestie van de afstelwartel een tikje verder uit draaien (extra spanning geven) en alles loopt weer als een zonnetje.
Gebruikersavatar
Addow
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 aug 2019, 15:41
Locatie: Ravels, BE

Daniel1975 schreef: 12 aug 2019, 11:27 Een kabel kan zich altijd even "zetten" na eerste montage. Vaak is dat een kwestie van de afstelwartel een tikje verder uit draaien (extra spanning geven) en alles loopt weer als een zonnetje.
Afstellen met de afstelwartel bood nauwelijks soelaas. Ketting lag vaak al op den 11, terwijl ik nog een 1 keer kon shiften.
:bike: ST3 - “Stromboli” - sinds 5 juli 2019
Deep Black - Sport XL - 983 Wh
59 km Ravels - Edegem | 28 km Ravels - Malle
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Slordige eerste montage dan. Buitenkabel heeft zich waarschijnlijk nog gezet in de kabelschoenen of gewoon niet goed gemonteerd. Dan kom je er inderdaad niet met de stelwartel. Dan moet je kabel eerst wat korter maken op de derrailleur en dan weer finetunen met de wartel. Als beginner gewoon naar de FM :ay
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

De reden waarom ik normaal voor een st3 zal kiezen is omdat mijn vrouw er ene rijdt en dit is gewoon zaaaaalig rijden... en omdat ik het stilaan moe word om in haar wiel te hangen op weg naar zee...... en ze heeft geen medelijden :)
m2ss180
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

ST3LE is mijn 4de Stromerbike. Bij de launch van de ST5 had ik mij al voorgenomen dat als er een gereduceerde versie kwam ... ik die zeker zou aanschaffen.
Geen korting maar wel 5 jaar garantie bedongen.
Van mijn ST1x 2017 is zowat alles vervangen onder garantie ... en die spare parts zijn pokkeduur als je na 2 jaar zonder garantie valt ... vb de TMM sensor was 140 euro ...
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Teddytejero schreef: 13 aug 2019, 08:19 Van mijn ST1x 2017 is zowat alles vervangen onder garantie ... en die spare parts zijn pokkeduur als je na 2 jaar zonder garantie valt ... vb de TMM sensor was 140 euro ...
Ja. de ST1 X 2017 was een zorgenkindje. Gelukkig krijg je wel weer opnieuw 2 jaar garantie op elk onderdeel dat vervangen is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo,
Feb, dit jaar een St1x gekocht met blauwe accu, nu 11000 km! Morgen mag ik van Stromer dealer Zwolle een St3 mee! Heb alleen de rit Zwolle-Zutphen al gereden....echt verbeterde wegligging en fijn fietsgedrag echt heerlijk fietsen! Ik voel meer ondersteuning bij korte dijk- en brughellingen, met tegenwind doet de St1x niet onder. Morgen kijk ik hoe de accu t uithoudt, want met de Stx1 tegen bft 4 en met wapperend regenpak, moet ik zeker 18 km op stand 2 rijden, nu zo ingesteld dat ondersteuning 100%, is en snelheid en bewegelijkheid 10% minder. Nu plan ik die 18 km zo in dat t op die route toch minder moet ivm verkeer e.d.
Ik heb de St3 pirelli nu op max 3 bar gezet, ze stonden op 2 bar, en ik voelde wel veel comfort maar ook de ‘ rolweerstand’.
Wordt vervolgd!
Wim
St7
Wimst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 dec 2018, 18:12
Locatie: Zutphen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 62000

Hallo, ik heb er nu 200km met de St3 gefietst, 3bf wind tegen en onder 5 Celsius presteert deze niet veel beter dan de St1x, de St3 vangt meer wind. Wat voor mij de doorslag geeft (om een St3 te kopen) is het rijgedrag. De St3 is zeer geschikt voor lekker fietsen, 45 of 25 km/ uur maakt niet uit. In mijn parcours zitten weinig scherpe bochten en geen chicanes! Ik moet wel 49km enkel overbruggen dus op stukken economisch rijden (die 18 km op 80%) dan is t bereik geen probleem.
Gegroet, Wim
St7
Plaats reactie