Hallo Forum genoten,
Dit is mijn eerste post op dit forum.
Kreeg mijn fiets woensdagochtend geleverd en 's-middags een soort stalen naald van 5 cm dwars door mijn band. Daar kan geen enkele band tegen, stomme pech. Toen werd ik wel met mijn neus op het feit gedrukt dat zelf een achterband vervangen erg moeilijk is..
De dealer heeft de volgende ochtend de fiets opgehaald, in de werkplaats (50 km verderop)de achterband vervangen en toen weer terug gebracht . Alleen de kosten van een nieuwe binnenband gerekend, werk en 200 km rijden niet in rekening gebracht omdat ze het zo'n dikke pech voor mij vonden, op de eerste dag!.
Het rijdt trouwens wel geweldig, zo'n ST3. Ben benieuwd hoe het forensen zal bevallen, i.pv. met de auto. Dinsdag ga ik er voor het eerst mee naar mijn werk.
Erik
Lekke band
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Inderdaad dikke pech. Maar in 9 van de 10 keren hoef je de achterband helemaal niet te vervangen...
Aktieplan:
- indien van toepassing: pak een oude binnenband (of koop hiervoor een el-cheapo nieuwe), prik deze lek en oefen met plakken totdat dit goed gaat
- als je onderweg lek rijdt: zorg dat je een oude handdoek en een touw bij je hebt. Als er iets van lantaarnpaal of boom in de buurt is kan je het betreffende wiel omhoogtillen aan het touw (oefen de mastworp), anders voorzichtig op de kop op die oude handdoek zetten. In beide gevallen: NEEM DE ACCU ERUIT!!!
- band aan de andere kant dan de derailleur van de velg halen, binnenband eruit halen, beetje oppompen, lek zoeken, band plakken, buitenband controleren of daar nog iets scherps doorheen steekt, binnenband weer licht oppompen en de zaak weer monteren (oefen daar thuis ook mee)
- je kunt weer verder
Mocht het gat echt groot zijn (snakebite oid): dan zou je een Gaadi binnenband en een mes of schaar mee kunnen nemen, plan dan is om de oude binnenband door te snijden/knippen en de Gaadi te plaatsen. Hiermee kan je dan een paar dagen doorfietsen om vervolgens bij een Stromer dealer naar keuze even een nieuwe binnenband erin te laten zetten.
Boodschappenlijstje:
- bandenplak setje (of bandenlichters met zelfplakkende reparatiepleisters)
- wat dikker touw dat niet schuurt (bijv. 6 of 8 mm dik klimtouw, ±4 meter is meer dan genoeg)
- evt. Gaadi binnenband
Ik neem aan dat je wel een oude schaar/mes en een oude handdoek hebt
Aktieplan:
- indien van toepassing: pak een oude binnenband (of koop hiervoor een el-cheapo nieuwe), prik deze lek en oefen met plakken totdat dit goed gaat
- als je onderweg lek rijdt: zorg dat je een oude handdoek en een touw bij je hebt. Als er iets van lantaarnpaal of boom in de buurt is kan je het betreffende wiel omhoogtillen aan het touw (oefen de mastworp), anders voorzichtig op de kop op die oude handdoek zetten. In beide gevallen: NEEM DE ACCU ERUIT!!!
- band aan de andere kant dan de derailleur van de velg halen, binnenband eruit halen, beetje oppompen, lek zoeken, band plakken, buitenband controleren of daar nog iets scherps doorheen steekt, binnenband weer licht oppompen en de zaak weer monteren (oefen daar thuis ook mee)
- je kunt weer verder
Mocht het gat echt groot zijn (snakebite oid): dan zou je een Gaadi binnenband en een mes of schaar mee kunnen nemen, plan dan is om de oude binnenband door te snijden/knippen en de Gaadi te plaatsen. Hiermee kan je dan een paar dagen doorfietsen om vervolgens bij een Stromer dealer naar keuze even een nieuwe binnenband erin te laten zetten.
Boodschappenlijstje:
- bandenplak setje (of bandenlichters met zelfplakkende reparatiepleisters)
- wat dikker touw dat niet schuurt (bijv. 6 of 8 mm dik klimtouw, ±4 meter is meer dan genoeg)
- evt. Gaadi binnenband
Ik neem aan dat je wel een oude schaar/mes en een oude handdoek hebt
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Overigens: voor dit soort nagels werkt Doc Blue ook perfect. Zowel preventief als ter reparatie. Hiervoor moet je wel een binnenband hebben waar de kern uit het ventiel te halen is.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Verzekering afsluiten met pechhulp onderweg kan eventueel ook.
Top van de dealer zeg, dat-ie te hulp is geschoten
Top van de dealer zeg, dat-ie te hulp is geschoten
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Fietspomp?FreddyH schreef: ↑01 aug 2019, 09:29 Boodschappenlijstje:
- bandenplak setje (of bandenlichters met zelfplakkende reparatiepleisters)
- wat dikker touw dat niet schuurt (bijv. 6 of 8 mm dik klimtouw, ±4 meter is meer dan genoeg)
- evt. Gaadi binnenband
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Mijn eerste lekke band was bij 300 km en door precies eenzelfde nagel!
Toeval of hebben we op dezelfde plek gereden (dit was in mei) of worden deze nagels in de (banden)fabriek gebruikt?
Moet nog even zoeken hoe ik een foto plaats.
Toeval of hebben we op dezelfde plek gereden (dit was in mei) of worden deze nagels in de (banden)fabriek gebruikt?
Moet nog even zoeken hoe ik een foto plaats.