Voila, eerste km's zitten erop met de verende voorvork en verhoogde stuurpen én het 20 gr stuur op mijn ST3 XL. Eerste impressies, zonder echt veel gereden te hebben:
-de kleur van de voorvork vloekt niet zo hard als verwacht met het mat zwart van de fiets. De velgen zijn uiteindelijk ook blinkend zwart.
-de fiets lijkt eindelijk op mijn maat (1,95m) afgesteld. Hij zit als gegoten. Toch is het geen omafiets-houding.
-rijden dan: De vork doet de fiets boterzacht rijden, compleet anders. Ik fietste vanzelf iets sneller omdat ik nu minder angst heb in een Belgische straatput terecht te komen. Je vangt een klein beetje meer wind.
-combinatie met bodyfloat maakt het superzacht, al ging ik ook spontaan in een hogere versnelling fietsen: in iets lagere versnellingen begin je al snel te wippen op het bodyfloat-zadel, en dan wipt de vork vooraan anders dan het zadel achteraan. Enfin, je begrijpt het wel.
Later meer! Alvast enkele foto's.
Verende voorvork / verhoogde stuurpen: ervaringen
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind het ook niet verkeerd ogen hoor. Maargoed, ik heb sowieso nooit moeite gehad met de looks van deze vork.
En inderdaad ook mijn ervaring met geveerde voorvork en BF (ST2 S): je zit vlakker en rustiger op je fiets omdat je je veel minder schrap zet voor oneffenheden en daardoor rijd je als vanzelf sneller.
En inderdaad ook mijn ervaring met geveerde voorvork en BF (ST2 S): je zit vlakker en rustiger op je fiets omdat je je veel minder schrap zet voor oneffenheden en daardoor rijd je als vanzelf sneller.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Eerlijk = eerlijk: vork valt niet tegen.
En die gruwelijk lelijke reflectoren zijn zo te verwijderen
En die gruwelijk lelijke reflectoren zijn zo te verwijderen
Misstaat hem zeker niet ... ziet er comfy uit !
Wat me (vooral bij 3e foto) opvalt is dat de onderste lange naad van zijn batterijklep niet goed lijkt aan te sluiten (?) en zo te zien idem dito voor de afdekplaat aan de onderkant van de onderbuis (zie de 4e foto).
Wat me (vooral bij 3e foto) opvalt is dat de onderste lange naad van zijn batterijklep niet goed lijkt aan te sluiten (?) en zo te zien idem dito voor de afdekplaat aan de onderkant van de onderbuis (zie de 4e foto).
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
De looks vallen inderdaad reuze mee, de vork heeft nog aardig wat 'body' op de connectie bovenaan na.
Zelf heb ik geen ervaring met de bodyfloat en/of voorvork, maar moet de float niet wat stijver als je zo op en neer wipt?
En profil vind ik het wel jammer dat de voorvork nu vóór de stuurpen uitkomt, dat onderbreekt het geheel. Hadden ze niet de poten (of hoe dat ook heet) niet recht naast de stuurpen kunnen maken?
Geen commentaar vwb reflectoren......
Zelf heb ik geen ervaring met de bodyfloat en/of voorvork, maar moet de float niet wat stijver als je zo op en neer wipt?
En profil vind ik het wel jammer dat de voorvork nu vóór de stuurpen uitkomt, dat onderbreekt het geheel. Hadden ze niet de poten (of hoe dat ook heet) niet recht naast de stuurpen kunnen maken?
Geen commentaar vwb reflectoren......
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Ik plaats er even ter lering en vergelijking een foto bij van gewone vork en stuurpen (wel al comfortstuur).
Bodyfloat wellicht even aandraaien ja. De zithouding is namelijk compleet anders.
Wat betreft de batterijklep (offtopic): fiets is dus vandaag op eerste onderhoud geweest, en batterijklep stond op het lijstje. Maar FM beweert dat ie er niks aan kan veranderen, ze zijn allemaal zo. Wel andere motorkabel besteld ivm plakkende rem.
Er stond ook nog een ST5 met verende voorvork, en daar vond ik 't esthetisch nog beter geslaagd. Ik ben nr2 bij mijn FM met verende voorvork. De comfort stuurpennen worden nu bijna standaard uitgeleverd op nieuwe fietsen omdat de andere schaars zijn ofzo...
Nick1, wat het bochtenwerk betreft: de fiets is inderdaad wat slapper geworden in het algemeen. Je fietst niet meer als een mes door een bocht, maar dat deed ik zelf toch nooit. Maar ik voel wel dat het wat minder stijf is geworden vooraan. Nuja, dat was ook de bedoeling natuurlijk.Bodyfloat wellicht even aandraaien ja. De zithouding is namelijk compleet anders.
Wat betreft de batterijklep (offtopic): fiets is dus vandaag op eerste onderhoud geweest, en batterijklep stond op het lijstje. Maar FM beweert dat ie er niks aan kan veranderen, ze zijn allemaal zo. Wel andere motorkabel besteld ivm plakkende rem.
Er stond ook nog een ST5 met verende voorvork, en daar vond ik 't esthetisch nog beter geslaagd. Ik ben nr2 bij mijn FM met verende voorvork. De comfort stuurpennen worden nu bijna standaard uitgeleverd op nieuwe fietsen omdat de andere schaars zijn ofzo...
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
A: Klopt niet en b: drogreden.allesstroomt schreef: ↑18 jul 2019, 22:06 Maar FM beweert dat ie er niks aan kan veranderen, ze zijn allemaal zo.
Bij eerdere modellen met een wijkende accudeur kon dit worden opgelost door het accu-vak in de bike iets te laten zakken. Dan past de deur wel en staat-ie niet meer krom.
Stel dat alle bikes dit hebben (wat niet zo is) en stel dat er bij de ST3 niks aan te doen is (wat ik niet geloof), dan lijkt het mij aan de FM om bij Stomer te informeren wat men daaraan gaat doen, en dat vervolgens richting jou te communiceren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
Eigenlijk off-topic maar kan iemand dan een foto posten van hoe de batterijklep en het onderste deksel er dan moeten uitzien? Begin augustus is FM terug en leg ik het hem voor.
Alleszins: pen, stuur en vork, zeer tevreden van zijn werk.
Alleszins: pen, stuur en vork, zeer tevreden van zijn werk.