Oops
Dan heb ik het verkeerd begrepen.
Helaas, want dan weet ik nu nog steeds niet welke crank past
Vermogensmeter op ST3
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
- Locatie: Amersfoort
Daniel1975; ik deel je mening niet al was het maar omdat ik geen racefiets heb en dus de progressie lastig kan meten. Sterker nog; ik denk dat een vermogensmeter goedkoper is dan een extra racefietsDaniel1975 schreef: ↑30 jun 2019, 19:49 En verder om eerlijk te zijn vind ik het interessantdoenerij om op een fiets zonder klikpedalen met eenzijdige meting te gaan rijden. Heeft hooguit een globale waarde waar je verder weinig aan hebt. Ik zie het wel als ik op de racefiets stap of ik wel/geen progressie heb gemaakt.
Wanneer men meer meetrapt hoeft de accu minder ondersteuning te leveren; maar omdat het vermogensverbruik van meer zaken afhangt dan alleen het trappen (denk aan tegenwind, vaker moeten optrekken etc) is een vermogensmeter een mooie manier om te kijken wat jij levert.
Ook ik heb zitten kijken naar vermogensmetingen; als echte niet racefietser ben ook ik benieuwd naar mijn voortgang. De hartslag is imho ook geen goede meting omdat, als mijn conditie beter wordt en de ondersteuning minder de hartslag onveranderd hoog zal blijven; net zolang tot ik zonder ondersteuning harder kan dan 45km/h.
De keuze voor normale pedalen boven klikpedalen is voor mij niet vreemd; ik val al om met die ouderwetse beugelpedalen, laat staan met klikpedalen voel daarnaast geen behoefte aan extra schoenen. Ik hoef immers niet sneller te zijn dan mijn mede weggebruikers.
Tenslotte waarom een i.p.v. twee; kosten; het gaat voor mij om de verbetering te meten; dat dat met twee meters nauwkeuriger is klopt...
Leuk te lezen dit draadje...
Benieuwd wat het gaat worden voor vermogensmeter. Wat voor sporten doe je dat je dit allemaal wilt weten? Aan de andere kant denk ik dan, als je zo sportief bent, waarom dan een ST3 en ga je niet gewoon op de racefiets om harder te trainen.
Zelf wissel ik het wat af. Ik doe aan hardlopen en fietsen. Als ik veel gelopen heb, gebruik ik de ST3 meer als soort hersteltraining. Wil ik wat meer fietsen dan pak ik de racefiets iets vaker. Op de ST3 heb ik een gemiddelde hartslag van 125-135, ongeveer herstel/conditie zone. Op de racefiets dan hoger van 155 tot 165.
Welke info haal je uit het vermogen dat je trapt? Deel je dat ook in, in zones?
Benieuwd wat het gaat worden voor vermogensmeter. Wat voor sporten doe je dat je dit allemaal wilt weten? Aan de andere kant denk ik dan, als je zo sportief bent, waarom dan een ST3 en ga je niet gewoon op de racefiets om harder te trainen.
Zelf wissel ik het wat af. Ik doe aan hardlopen en fietsen. Als ik veel gelopen heb, gebruik ik de ST3 meer als soort hersteltraining. Wil ik wat meer fietsen dan pak ik de racefiets iets vaker. Op de ST3 heb ik een gemiddelde hartslag van 125-135, ongeveer herstel/conditie zone. Op de racefiets dan hoger van 155 tot 165.
Welke info haal je uit het vermogen dat je trapt? Deel je dat ook in, in zones?
Met andere woorden, je traint niet op de racefiets, daarvoor is je hartslag veel te hoog. Je gaat veel meer aan conditie en basissnelheid winnen door extra uren op je ST3 (waar je gemiddelde hartslag perfect is voor conditiewinst). Je kan de ondersteuning van je ST3 ook nog iets verlagen af en toe om ook ietsje hoger in HS te zitten.mrstrom schreef: ↑01 jul 2019, 09:08 Aan de andere kant denk ik dan, als je zo sportief bent, waarom dan een ST3 en ga je niet gewoon op de racefiets om harder te trainen.
Zelf wissel ik het wat af. Ik doe aan hardlopen en fietsen. Als ik veel gelopen heb, gebruik ik de ST3 meer als soort hersteltraining. Wil ik wat meer fietsen dan pak ik de racefiets iets vaker. Op de ST3 heb ik een gemiddelde hartslag van 125-135, ongeveer herstel/conditie zone. Op de racefiets dan hoger van 155 tot 165.
Wem af en toe een racefietstraining tussen houden om je explosiviteit niet te verliezen (ik merk bij mezelf ook een dieseleffect door het stromeren, ik kan veel langer en sneller fietsen maar ben veel minder explosief)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Same here; was dit weekend niet vooruit te branden qua explosiviteit. De basissnelheid zit er wel in, maar aanzetten voelt echt als accelereren in de stroop.
Je hebt wel punt hoor. Maar vind zo lastig om rustig te trainen. Beetje de interval he, rustig op de ST3, dag later intenser op de racefiets.Tomasj schreef: ↑02 jul 2019, 05:37
Met andere woorden, je traint niet op de racefiets, daarvoor is je hartslag veel te hoog. Je gaat veel meer aan conditie en basissnelheid winnen door extra uren op je ST3 (waar je gemiddelde hartslag perfect is voor conditiewinst). Je kan de ondersteuning van je ST3 ook nog iets verlagen af en toe om ook ietsje hoger in HS te zitten.
Wem af en toe een racefietstraining tussen houden om je explosiviteit niet te verliezen (ik merk bij mezelf ook een dieseleffect door het stromeren, ik kan veel langer en sneller fietsen maar ben veel minder explosief)
- SamG
- Expert
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 15.000
Misschien een beetje offtopic maar ik wil het graag eventjes meegegeven dat er pedalen bestaan die je aan een kant van je klikpedaal kan plaatsen.
Dan kan je bv. in je vrije tijd klikpedalen gebruiken en op je ww-verkeer de "gewone pedalen" of in mijn geval net andersom
De foto is een voorbeeldje van een spd variant.
- Bijlagen
-
- Adapter+SMPD22+voor+klikpedalen.jpg (38.56 KiB) 3056 keer bekeken
ST3 wit, 983 Wh Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
- SamG
- Expert
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
- Locatie: Antwerpen
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 15.000
Kan je natuurlijk ook doen, maar op de moment dat ik deze had gekocht wist ik nog niet dat zo'n vaste combo ook bestond.
Het is ook iets goedkoper als je al een setje spd's hebt liggen zoals ik toen.
En sinds de eerste plaatsing zijn ze nog nooit losgekomen.
ST3 wit, 983 Wh Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen