Aanloopgeluid achterwiel

Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Een tik kan uit een barst in een lager komen. Heb je al eens geprobeerd de steekas net los te maken en weer met 25Nm vast te zetten?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Nee, moet nog eens een goed setje kopen waar de T70 op kan.
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Bij mij vanochtend ook een tik bij het achterwiel tijdens het rijden. Hoorde het omdat ik met familie op pad was en met de wind mee niet sneller ging dan 20 km/u. Bij hogere snelheid werd het tikken overstemd door windlawaai. Frequentie gelijk aan wielomwentelingen. Thuis fiets in de takel gehangen en gekeken. Remschijf had iets onbalans en liep ietsjes tegen de blokjes aan, dus schijf gericht. Daarna kort getest: volgens mij was dit bij mij de oorzaak en is het nu opgelost. Morgen tijdens woon-werk even opletten of het nu echt oké is... Wellicht zou dit bij anderen ook de oorzaak kunnen zijn??
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

100% zeker hier niet de remschijf
Komt echt uit de naaf.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Garantie claimen dan? :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bij mij gaat het om de ST2 . Het geluid hoor je het best bij lage snelheid (jannijm had het hier reeds over...) moest het de remschijf zjin dan hoor je dit ook wanner de fiets opgehangen wordt en je aan het wiel draaitop dat ogenblik is alles ok en hoor je niets... Het is echt als er gewicht en belasting op het wiel komt dat de tik verschijnt... De naaf lijkt me moeilijk vermits het een steekas is die door de motor loopt. De lagers zitten echter in de motor en ook als je het wiel uit de fiets hebt zijn deze moeilijk of niet te controleren omdat je het wiel niet zomaar tussen je vingers kan laten draaien om te voelen of er ergens een tik lees hapering zit. Het zit ook ergens op dezelfde plaats en neemt toe met de frequentie van draaien . Ik verdenk nog steeds de motor en wat zich in de binnenkant bevindt... Alles staat vast met het juiste koppel...Had de spaken al eens verdacht en deze gecontroleerd maar alles stond redelijk op spanning geen abnormaal losse....Nog een kleine week en dan is het de beurt aan de FM. Meestal weigert hij daar dan ook maar een kik te geven de koppigaard... :mrgreen: Ja soms doet hij het een paar dagen niet.... Koppig ding!!!!
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 24 jun 2019, 07:15 Garantie claimen dan? :bn:
Ga er zeker nog keer mee naar de FM, maar niet met dit weer 8-)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 24 jun 2019, 13:15 Ga er zeker nog keer mee naar de FM, maar niet met dit weer 8-)
Snap ik, het is veel te warm om buiten te komen :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mmmmm ik had geen tikje maar een licht woowoowoo in onbelaste toestand filmpje met geluid van gemaakt en men heeft besloten direct het cpl. achterwiel te vervangen (was met drie dagen bij de FM)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dat geluid is het hier ook ja. Niet een harde tik.
Meer het geluid van een aanlopende schijfrem, maar dat is het niet.
Plaats reactie