Aanloopgeluid achterwiel

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 13 jul 2019, 14:03 Wat zal niet anders zijn? Dat ze contact (en dus geluid) gaan maken?
Dat de vrije afstand vergroot en dat hierdoor de kans op aanlopen verkleint.
Henry schreef: 13 jul 2019, 14:03 De Pirelli's die er nu onder liggen maken geen contact met het spatbord.
Je mistte de post van Tijn ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 13 jul 2019, 23:22 Je mistte
Mistig wordt het er wel van ja ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Golvas schreef: 13 jul 2019, 23:22...Je mistte de post van Tijn
Ik had de tekst gewoon niet goed gelezen. :oops:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik had al zo'n vermoeden, vandaar mijn "letterspeling" met de mist die Stromeur meteen door had ... :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Het getik is bij mijn ST3 opgelost. De achterste schijfrem is door mijn FM wat aangepast en weg tikkend vervelend geluid. Eveneens de laatste firmware geïnstalleerd. En het probleem met de claxon... de claxon kuisen en die werkt ook terug zoals het moet zijn. 👍🏻👍🏻
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Horch
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:44

Sinds vorige week een ST3, en man, wat vliegt dat ding!!! Maar gisteren, tijdens rustig tochtje met de zoon, hoorde ik opeens ook een tikkend geluid aan achterwiel. Leek van de naaf of motor te komen. Na controle van spaken en remmen, voorzichtig verder naar huis gereden, met het idee dat dit iets voor de FM ging worden. Vandaag, na een iets snellere rit, over enkele putten en bulten gereden op volle snelheid, en wonder boven wonder hoor ik nu niets meer. Even aankijken wat de volgende dagen geven. Voor de rest, super tevreden van de fiets.
If it ain't broken, don't fix it.
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

Heb ook een helder tikkend geluid dat uit de buurt van de derailleur komt. Treedt willekeurig op. Geen relatie trappers of wiel.
Dacht eerst dat het één van de bijverschijnselen was van een versleten aandrijving. Die was inderdaad aan vervanging toe, heb alles vernieuwd (cassette, derailleurwieltjes, ketting, voorblad) en goed afgesteld, maar toch hoor ik nog een tikkend geluid. Bij uitrollen zonder te trappen hoor je het niet, dus geen motorlagers. Remklauw keurig afgesteld, de schijf raakt niks (tot ik mijn rem inknijp natuurlijk). Vrijloopnaaf functioneert prima. Geen steentjes in mijn band of troep in het spatbord. Spaken klinken allemaal even helder als je erop tikt. En toch een tik. Ben bijna rijp voor een psych...
Iemand nog suggesties?
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
Lexveen
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 235
Lid geworden op: 09 aug 2020, 08:02
Locatie: Zoetermeer
Merk SP: ST1X E-bike
Km-stand: 18000

PS: is bij een ST1X, dus hoort eigenlijk niet in ST3/5 forum, maar denk dat het verschil tussen de typen op dit punt klein is.
ST1X E-Bike sinds 2018, 983Wh, Kinekt bodyfloat, Kinekt verende stuurpen, recreatief fietser
ST1X Beachbike, 983Wh (in opbouw).
ocra

Je standaard die uitgesleten is en naar buiten staat zodat hij tegen je krenk aanloopt?
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

ocramarco schreef: 02 nov 2020, 07:55 Je standaard die uitgesleten is en naar buiten staat zodat hij tegen je krenk aanloopt?
+1
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie