remsensor blijft plakken

Plaats reactie
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Gisteren ST3 vervoerd op de fietsendrager, zonder probleem overigens (Thule Easyfold XT), en nadien gemerkt dat de rechter remhendel (dus achter) remsensor af en toe blijft hangen (waardoor de fiets dus even inhoudt). Gecontroleerd in servicemenu en inderdaad, de melding 'pulled' blijft langer hangen dan ik de hendel indruk. Dat was voordien nooit het geval. Nu vrijdag moet de fiets sowieso op zijn eerste controle maar heeft iemand dit al zelf kunnen oplossen? En waarom plots dit probleem?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan altijd gebeuren bij een gloednieuwe fiets, dat de smering toch net niet voldoende was. Dat hoeft niet perse samen te hangen met het transport.

Bij mijn ST1 X met Tektro remmen was het destijds een kwestie van een drupje olie op de juiste plek en het probleem was voorgoed verdwenen. Dat zal bij de ST3 niet anders zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ok super. Ik heb bijna 1000km en pas nu begint dat probleempje. Drupje olie zou kunnen vermits de fiets nu wel vuil is.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het zal vast een combinatie zijn van net ietsje te weinig olie met net ietsje te strak afgesteld. Normaal gesproken komt er geen vuil in de ruimte waar je sensor zit, dus dat je fiets vies is wil niet veel zeggen (dan zou het bij mij nooit moeten werken, of altijd moeten blijven hangen :lol: ).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

allesstroomt schreef: 10 jun 2019, 13:17 Ok super. Ik heb bijna 1000km en pas nu begint dat probleempje. Drupje olie zou kunnen vermits de fiets nu wel vuil is.
In de eerste 500 a 1000km kan er nog van alles gebeuren met een nieuwe fiets. Goed dat je ermee naar de dealer gaat voor een eerste check-up rond 1000km. Kan de dealer mooi alles nalopen: boutjes, spaakspanning, smering, afstelling remmen en versnellingen. Dat soort dingen. Veel mensen slaan dit over, maar daar kan later altijd gedoe van komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie