Ondersteuning valt weg boven de 40km/u

Bert1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2019, 09:38

Ik heb een st3 gekocht en heb al wat problemen gehad. In het begin reed hij goed 45km/U. nu valt de ondersteuning eenmaal boven de 40 weg. Als ik kallibreer werkt hij terug ff goed maar dit duurt niet lang. Zo een 5km ver dan is het weer heel zwaar trappen om 41 km/u te halen. Ze hebben bijna alles al vernieuwd maar dit geraakt niet opgelost. Nu zaterdag reservemotor gekregen en nog steeds niet opgelost. Wordt een beetje moedeloos. Iemand dat mij kan helpen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bert1 schreef: 27 mei 2019, 11:46 Ze hebben bijna alles al vernieuwd maar dit geraakt niet opgelost.
Problemen met de ondersteuning kunnen legio oorzaken hebben. (Software, Recup-instellingen, TMM sensor defect, remsensor werkt niet goed, accu bijna leeg etc. etc.)

Om een beetje een idee te krijgen: wat heeft de FM allemaal al vervangen? Heb je foutmeldingen gekregen onderweg? Of staan er foutmeldingen in het servicemenu? Zo ja: welke?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bert1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2019, 09:38

De fm heeft eerst sensor aan achterwiel veranderd. Daarna nieuwe printplaat. Daarna nieuw contact aan batterij om schokken op te nemen. Nu nieuw achterwiel. Komt geen foutcode op.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hm, dus de TMM sensor (die bij het achterwiel) is al eens vervangen? Of heeft de FM hem alleen verplaatst/beter gemonteerd?

Hoe heb je de Recup ingesteld?

Heeft de FM al geprobeerd of het (opnieuw) pushen van de Firmware het probleem oplost?

Heeft de FM al contact gehad met Stromer zelf? Stromer kan op afstand jouw bike uitlezen en meekijken wat hier mogelijk aan de hand is. Ik heb eens hetzelfde gehad als jij na een FW update, kreeg mijn bike met geen mogelijkheid meer boven de 38km/u, daarna sprong er een olifant achterop. Stromer heeft toen iets (geen idee wat) aan de instellingen van mijn bike gewijzigd en daarna reed-ie weer als een zonnetje.

Mocht jouw FM al rechtstreeks contact hebben gehad met Stromer hierover, dan ga ik er vanuit dat Stromer de boel al uitgelezen heeft en dat dit het dus ook niet is.

Het geluk, en ook meteen de ellende met Stromer, is dat ze binnen garantie absoluut niet moeilijk doen over het vangen van onderdelen. Het nadeel is dat jij als klant geconfronteerd wordt met een reeks vervangingen en dat het na de 2e of 3e vervanging moment begint te voelen als "prijsschieten". In de tussentijd kun jij niet fietsen, tenzij je een leenStromer hebt gekregen van je dealer.

Vertrouw er maar op dat het goed komt met jouw bike. Ze vinden de boosdoener wel. Maar ik zou toch even checken of de FM de vraag al rechtstreeks aan Stromer heeft voorgelegd (dus niet alleen onderdelen heeft omgeruild via de Stromer Portal).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bert1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2019, 09:38

De fm heeft al eenbpaar keer contact gehad met stromer zelf. De sensor aan het achterwiel is volledig vernieuwd. Hij is al een paar keer uitgelezen door stromer zelf maar vinden niks. Ik rij met 2 olifanten achterop. Bij de rit deze morgen heeft hij 7 km goed gereden en de rest niet. Ik doe elke dag 2x55km woonwegverkeer maar kan dit niet blijven doen. Heb geen reservefiets gekregen. Ben dit echt kotsmoe.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja snap ik, en over die stevige afstand is dit al helemaal geen doen. Je moet gewoon op je bike kunnen vertrouwen en niet die hele rit bang zijn dat het weer mis gaat.

Dus TMM sensor en controller zijn vervangen, accu connector ook (inderdaad een bekend probleem bij de ST3) en nu de motor. Hiermee heeft je dealer zo ongeveer alle essentiële onderdelen vervangen die er te vervangen zijn om dit hardwarematig op te lossen..

Dit is geen doen meer voor jou. Ik zou er bij de dealer op aandringen dat er iemand van Stromer on site komt, en/of jouw Stromer meeneemt voor onderzoek. Als ze 'm meenemen, dan wordt-ie 100% binnenste buiten gekeerd en 9 uit 10x krijg je dan je Stromer beter werkend terug dan dat-ie (aanvankelijk) uit de fabriek deed. (Ik ken de technische man van Stromer Benelux, die is een kei in zijn vak.)

Na al deze vervangingen en de lange periode dat je niet (goed) met je Stromer hebt kunnen rijden ben ik persoonlijk van mening dat je hier gewoon recht op hebt. Ook op een leen-Stromer van je dealer trouwens..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bert1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2019, 09:38

Ik dacht dit ook. Wel als mijn stromer uitgelezen is geweest door stromer zelf dan rijd hij super goed. Gewoon het probleem dat dit dan niet van lange duur is. Na het vervangen van de TMM sensor werkte hij super. Dat was gewoon een beest. Maar dit heeft dan ook maar 50 km ver geduurd. Nog een bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat raar zeg dat het dus wel kán, maar dan ineens toch weer instort.

Gebeurt niet toevallig steeds na het remmen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bert1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2019, 09:38

Gebeurt denk ik meestal na het nemen van een putje in de rijweg. Denk ik. Op de duur weet ik het allemaal niet meer. Ben een beetje radeloos aan het worden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je zou dit nog kunnen (laten) proberen om toch even uit te sluiten dat het probleem in één van de remsensoren zit:

viewtopic.php?f=15&t=2418&p=58540&hilit ... del#p58540
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie