Ondersteuning valt weg boven de 40km/u

Sebastian1983
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Stromeur schreef: 26 jun 2019, 11:54 Deze optie is officieel voor dealers, dus je kunt het ook aan je FM vragen straks, maar als je zelf alvast wil kijken:

- Zet je fiets aan
- knijp de rechter remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechter remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken

Nu kun je ook de waarde van de TMM sensor uitlezen. Voor jouw ST3 moet de waarde tussen 0.5 en 1.5 liggen (ideaal is rond de 1).
Dag Stromeur, bedankt voor de feedback. Hierbij mijn TMM sensor waarden:
voltage: 0,837V
offset: 0,903V
adjust: 0,903V

wel bij errors volgende zien staan:
6/6: 210208
24/5: 21000b
24/5: 210007
22/5: 210208
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die sensorwaarden zijn pima.

De foutmeldingen zijn wel interessant. De combi is dezelfde als van deze Stromeraar:

viewtopic.php?f=15&t=2233&p=48210&hilit=21000b#p48210

Ik zou er bij je FM op aandringen om hiernaar te kijken, en contact op te nemen met Stromer als-ie eigenlijk niet zo goed weet wat hiermee te doen. (En vraag of je ter vergelijk even met een andere ST3 mag rijden, dan kun je evt. aantonen dat er inderdaad iets niet lekker loopt met de jouwe.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sebastian1983
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Stromeur schreef: 26 jun 2019, 14:50 Die sensorwaarden zijn pima.

De foutmeldingen zijn wel interessant. De combi is dezelfde als van deze Stromeraar:

viewtopic.php?f=15&t=2233&p=48210&hilit=21000b#p48210

Ik zou er bij je FM op aandringen om hiernaar te kijken, en contact op te nemen met Stromer als-ie eigenlijk niet zo goed weet wat hiermee te doen. (En vraag of je ter vergelijk even met een andere ST3 mag rijden, dan kun je evt. aantonen dat er inderdaad iets niet lekker loopt met de jouwe.)
Daarnet dus in het service menu geweest. En hier en daar op een paar knoppen geduwd. Ook eens gekalibreerd opnieuw. Dit door op kalibreren eens te duwen en niet enkel op de ok.

Nu rijdt hij terug zalig! In stand 2 op souplesse makkelijk 45km/h...

Maar toch eens langs gaan met die foutcodes. Bizar dat je nergens online kan vinden wat deze betekenen?

Bedankt voor de info Stromeur
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je moet eerst op Kalibreren drukken en dan op OK.

Als je gelijk op OK drukt, dan bevestig je eigenlijk de ingestelde Koppelsensorwaarde. Die waarde kun je trouwens aanpassen door op de - of de + knop te drukken. Na met die knopjes te hebben gespeeld, bevestig je de instelling via OK.

In deze post beschrijft Lamkram dat de Reset Offset functie (een functie die beschikbaar is via het Service Menu) soms ook voor een oplossing kan zorgen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sebastian1983 schreef: 26 jun 2019, 17:25 Daarnet dus in het service menu geweest. En hier en daar op een paar knoppen geduwd. Ook eens gekalibreerd opnieuw. Dit door op kalibreren eens te duwen en niet enkel op de ok.

Nu rijdt hij terug zalig! In stand 2 op souplesse makkelijk 45km/h...
Top! :cool2:

Ik hoop dat het probleem nu weg blijft. Als je merkt dat je deze handeling regelmatig moet uitvoeren (lees: vaker dan een keer of 2 a 3 per jaar), dan is er toch iets mis en zou ik opnieuw contact opnemen met de dealer.
Sebastian1983 schreef: 26 jun 2019, 17:25 Maar toch eens langs gaan met die foutcodes. Bizar dat je nergens online kan vinden wat deze betekenen?
De informatie en functies in servicemenu zijn bedoeld voor de dealer en voor Stromer zelf, t.b.v. service en analyse. Wij hebben als eindgebruiker officieel niks in te zoeken in het servicemenu, dus er staat ook niks over in de handleiding.

Foutmeldingen die voor eindgebruikers relevant zijn verschijnen direct op je OMNI display. Daar hoef je het servicemenu niet voor in. De betekenis van die meldingen was trouwens trouwens net zo goed onduidelijk, maar tegenwoordig verschijnt er zowaar een korte opmerking bij wat te doen, dus Stromer gaat vooruit.

Ik hou een lijst bij van foutcodes die hier gemeld worden:

viewtopic.php?f=8&t=425

Als jouw dealer iets interessants te zeggen heeft over de foutmeldingen in jouw ST3, dan hoor ik dat graag zodat ik de informatie kan opnemen in bovenstaand topic.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Gisteren tijdens mijn fietstochtje van 60km ook vast gesteld dat ik de sensor niet kan kalibreren, als ik er op klik, voeten van de pedalen, zittend op het zadel, gebeurt er niets, ik kan ook de gevoeligheid met de + of - knop niet instellen. De fiets heeft flink wat trapkracht nodig voordat er wat vooruitgang in komt. Batterij status na 60km nog 58%. Vorige rit van 70km nog 5% batterij over. Op 't scherm komen geen foutmeldingen, dus hieruit kan ik niets vaststellen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Na het laden van de batterij, de fiets terug opgestart en wonderwel kan ik nu opnieuw de sensor kalibreren..
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Welkom in de wondere wereld van Stromer! :D
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Tja, gisteren tijdens de rit, geen manier mogelijk om hem te kalibreren, met als gevolg geen trapondersteuning in te stellen. De wondere wereld van de elektronica!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
mrstrom

je merkt ook niks van het kalibereren hoor. Je intuitieve verwachting is iets van een symbooltje en dan iets dat hiet "OK" of "Finished" is. maar je merkt niks verder, pas als je weer gaat rijden.
Plaats reactie