Welnee, is toch standaard antwoord van elke IT Helpdesk? Heeft u de pc al opnieuw opgestart.....
Ondersteuning valt weg boven de 40km/u
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Als ik achter de PC zit dan zie ik niks, behalve de achterkant van mijn beeldscherm.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Vandaag tijdens m'n rit weer het gevoel dat ik zelf flink op de trappers moest duwen..De oorzaak, sensor gevoeligheidswaarde dmv de plus en min niet aan te passen..Verschillende pogingen gedaan, kalibreren, stukje verder fietsen, enz...Bij thuiskomst, kon ik het wel uitvoeren. Iemand hetzelfde probleem en 'n oplossing?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dat je de sensorgevoeligheid niet kon aanpassen betekent alleen dat er (tijdelijk) geen verbinding was tussen de app en je Stromer. Misschien had je even geen mobiel bereik?
Ik zou kalibreren, het servicemenu ingaan en de sensorwaarden noteren. Zodra het probleem zich weer voordoet opnieuw de sensorwaarden in het servicemenu aflezen. Als de sensorwaarden wat verlopen zijn, dan is er iets met je TMM sensor aan de hand (aandraaimoment achterwiel niet goed, sensorplaat niet goed in frame, sensor stuk o.i.d.) en zul je de dealer moeten raadplegen.
Ik zou kalibreren, het servicemenu ingaan en de sensorwaarden noteren. Zodra het probleem zich weer voordoet opnieuw de sensorwaarden in het servicemenu aflezen. Als de sensorwaarden wat verlopen zijn, dan is er iets met je TMM sensor aan de hand (aandraaimoment achterwiel niet goed, sensorplaat niet goed in frame, sensor stuk o.i.d.) en zul je de dealer moeten raadplegen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Bedankt voor de informatie, ik zal het even opvolgen en zien of de resultaten verschillen. Wat de verbinding met het netwerk is, heb ik niet in de gaten gehouden, maar in openlucht zou dit toch moeten lukken, op verschillende locaties.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Ik heb mijn ST3 nu een aantal weken. In het begin reed hij perfect (zonder veel moeite tot 48 op de omni). Maar de laatste tijd heb ik het gevoel dat de ondersteuning onregelmatig is. De ene keer rijdt hij vlot, de andere keer wordt er precies aan mijn achterwiel getrokken (tja, de befaamde olifant is op mijn bagagedrager gesprongen zeker ). Ik geraak sowieso bijna nooit meer aan 48 op de omni; nu meestal max 46, zelfs bij rugwind of bergafwaarts). Ik merk ook dat de batterij veel sneller leegloopt op de momenten dat de ondersteuning minder is.
Ik moet tijdens mijn ww zeker 2 à 3 keer stoppen om te kalibreren (soms 'gewoon', soms via offset). Meestal gaat het dan weer wat beter, maar het blijft nooit duren. En het is ook vervelend dat je tijdens de rit telkens moet stoppen.
Ik heb nog steeds een gemiddelde van 39 à 40km/u bij mijn ww (48km enkel) (wat op zich zeker niet slecht is; ik heb heel veel lange stukken jaagpad en oude spoorwegbedding), maar dit is nu met veel moeite dan in het begin. Ik rijd zo goed als altijd op stand 3.
Mijn sensorwaardes schommelen rond de 1,2, de koppelsensor staat op max en de remsensor op 50%. De recup ligt af.
Ik heb ook geen error-codes in het service-menu.
Wat zou volgens jullie het probleem en of oplossing kunnen zijn?
PS: het valt me op hoe snel je verslaafd geraakt aan de Stromer. Mijn auto voelt zich een beetje verwaarloosd. Sedert ik de ST3 heb, gebruik ik hem bijna constant (zowel om boodschappen te doen, familie te bezoeken, ... als voor mijn woon-werk verkeer). Als ik dan door omstandigheden eens de wagen moet nemen, dan verlang ik bijna meteen om terug op de fiets te springen
Ik moet tijdens mijn ww zeker 2 à 3 keer stoppen om te kalibreren (soms 'gewoon', soms via offset). Meestal gaat het dan weer wat beter, maar het blijft nooit duren. En het is ook vervelend dat je tijdens de rit telkens moet stoppen.
Ik heb nog steeds een gemiddelde van 39 à 40km/u bij mijn ww (48km enkel) (wat op zich zeker niet slecht is; ik heb heel veel lange stukken jaagpad en oude spoorwegbedding), maar dit is nu met veel moeite dan in het begin. Ik rijd zo goed als altijd op stand 3.
Mijn sensorwaardes schommelen rond de 1,2, de koppelsensor staat op max en de remsensor op 50%. De recup ligt af.
Ik heb ook geen error-codes in het service-menu.
Wat zou volgens jullie het probleem en of oplossing kunnen zijn?
PS: het valt me op hoe snel je verslaafd geraakt aan de Stromer. Mijn auto voelt zich een beetje verwaarloosd. Sedert ik de ST3 heb, gebruik ik hem bijna constant (zowel om boodschappen te doen, familie te bezoeken, ... als voor mijn woon-werk verkeer). Als ik dan door omstandigheden eens de wagen moet nemen, dan verlang ik bijna meteen om terug op de fiets te springen
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Sensorwaarde is goed, maar 2 a 3x per rit moeten stoppen om te kalibreren is niet goed.
Kan zijn dat je achterwiel niet met het juiste moment is aangedraaid (kun je evt. zelf controleren als je een momentsleutel hebt), kan ook zijn dat de TMM sensor niet helemaal lekker is. Als het niet het aandraaimoment is of je kunt dit zelf niet controleren, dan zou ik ermee langs de dealer gaan.
Kan zijn dat je achterwiel niet met het juiste moment is aangedraaid (kun je evt. zelf controleren als je een momentsleutel hebt), kan ook zijn dat de TMM sensor niet helemaal lekker is. Als het niet het aandraaimoment is of je kunt dit zelf niet controleren, dan zou ik ermee langs de dealer gaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023