Reinout-ST3 schreef: ↑15 aug 2019, 05:07
...
Dus:
- Pirelli ST3: zeer fijne droogweer band; slechte band voor sippe omstandigheden. Geen breakerlaag ? Maar niet eens een lek ondergaan want toen had ik ze al gewisseld vanwege het weer.
- Vee-Tyre winterband: prima droogweer band; indrukwekkend goede band voor slechtweer omstandigheden. Teleurstellende ervaring met lek rijden.
- Continental Contact Plus City: betrouwbare allrounder. In geen enkel aspect een topper maar inzetbaar in alle omstandigheden.
....
En natuurlijk is dit een heel persoonlijk staatje. Iemand anders zal de Pirelli ST3 ook prima vinden rijden in zware slagregen. Of heeft nog nooit een lek-gereden Vee-Tyre winterband gehad.
Ik rij hier ondertussen al 7200+km op de pirelli st3, en ik heb voorlopig ook nog wat gemengde gevoelens met de band.
In droge omstandigheden rijdt hij echt super!
Maar hij wordt wel nerveus van de moment je op een beetje grind/zand komt.
In regenachtige omstandigheden rijdt hij ook nog best ok zolang je niet veel bochtenwerk moet doen.
Persoonlijk ik heb relatief weinig vertrouwen in de band als ik (scherpe) bochten moet nemen en het nat is.
Dat verlies in vertrouwen is misschien wat verkeerd geplaatst aangezien ik 2x onderuit ben gegaan op blijkbaar standaard gladde plekken, ik toen nog maar amper 2000km ofzo op de teller had staan en nieuw was op een SP.
Maar de angst zit er nog steeds in als ik scherpere bochten moet nemen.
Het is wel zo dat ik nog wat aan het experimenteren ben met verschillende bandendrukken om een mooi evenwicht te vinden tussen rijcomfort,grip en bereik.
Zelf ben ik ook iemand die zich bevind in dezelfde klasse als reinoud en zijn batterij in 1 ruk leegtrekt.
Ook haal ik relatief hoge gemiddeldes van 38.2km/u over 7200+km. Dit is ook maar alleen mogelijk omdat ik dagelijks +-80km lang een op jaagpad fiets waar dit mogelijk is. De overige 30km is een ander verhaal, want dat zijn stadskernen.