ST3LE; de eerste 5000 km

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Daniel1975 schreef: 15 aug 2019, 11:26 Volgens mij schrijft J3R dat het mooi zou zijn als er een 2.35 zou komen, maar niet dat die ook daadwerkelijk komt. Of weten jullie meer dan dat er officieel bekend is?

Zou een 2.0 WinterConti ook niet gewoon voldoen? Hij is wat smaller, maar verder toch prima en goedgekeurd? De winterbanden op mijn auto zijn ook wat smaller dan de zomerbanden :mrgreen:
Helaas weet ik niet of er een 27,5x 2.25 dan wel 2.35 van de Continental Winter band gaat komen; ik hoop van wel, want op mijn ST2 (26") bevalt deze tot heden prima; zij het dat de compound met erg warm weer zacht wordt en de band bij hogere snelheid in scherpere bochten eerder begint te schuiven.

Een 27,5x 2.0 zou moeten passen, maar gaat m.i. wel ten koste van het rijcomfort en ik weet niet of Stromer service/garantie verleent indien er ooit een probleem met de velg komt.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Een probleem met de velg door het monteren van een 2.0 ipv 2.35 is eigenlijk niet mogelijk.
Enige waar echt verschil in kan zitten is comfort. Maar als dat weer wordt gecompenseerd door een fantastische grip..... lastig, lastig :bn:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Continental Winter Premium II is gewoon een band met waanzinnig veel grip. Ik zou dus zeggen, doen!
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb er 1 als voorband (wintercontact 27.5 x 2.0) besteld om eens te kijken hoe dat voelt.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Daniel1975 schreef: 16 aug 2019, 20:16 Ik heb er 1 als voorband (wintercontact 27.5 x 2.0) besteld om eens te kijken hoe dat voelt.
Ben heel benieuwd naar je test met deze wat smallere band. :ay
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Reinout-ST3 schreef: 15 aug 2019, 05:07 ...
Dus:
- Pirelli ST3: zeer fijne droogweer band; slechte band voor sippe omstandigheden. Geen breakerlaag ? Maar niet eens een lek ondergaan want toen had ik ze al gewisseld vanwege het weer.
- Vee-Tyre winterband: prima droogweer band; indrukwekkend goede band voor slechtweer omstandigheden. Teleurstellende ervaring met lek rijden.
- Continental Contact Plus City: betrouwbare allrounder. In geen enkel aspect een topper maar inzetbaar in alle omstandigheden.
....
En natuurlijk is dit een heel persoonlijk staatje. Iemand anders zal de Pirelli ST3 ook prima vinden rijden in zware slagregen. Of heeft nog nooit een lek-gereden Vee-Tyre winterband gehad.
Ik rij hier ondertussen al 7200+km op de pirelli st3, en ik heb voorlopig ook nog wat gemengde gevoelens met de band.

In droge omstandigheden rijdt hij echt super! :cool2:
Maar hij wordt wel nerveus van de moment je op een beetje grind/zand komt.
In regenachtige omstandigheden rijdt hij ook nog best ok zolang je niet veel bochtenwerk moet doen.
Persoonlijk ik heb relatief weinig vertrouwen in de band als ik (scherpe) bochten moet nemen en het nat is.
Dat verlies in vertrouwen is misschien wat verkeerd geplaatst aangezien ik 2x onderuit ben gegaan op blijkbaar standaard gladde plekken, ik toen nog maar amper 2000km ofzo op de teller had staan en nieuw was op een SP.
Maar de angst zit er nog steeds in als ik scherpere bochten moet nemen. :bh:

Het is wel zo dat ik nog wat aan het experimenteren ben met verschillende bandendrukken om een mooi evenwicht te vinden tussen rijcomfort,grip en bereik.

Zelf ben ik ook iemand die zich bevind in dezelfde klasse als reinoud en zijn batterij in 1 ruk leegtrekt. ;p Ook haal ik relatief hoge gemiddeldes van 38.2km/u over 7200+km. Dit is ook maar alleen mogelijk omdat ik dagelijks +-80km lang een op jaagpad fiets waar dit mogelijk is. De overige 30km is een ander verhaal, want dat zijn stadskernen.
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Plaats reactie