Gaadi binnenband

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Als ik me goed herinner, heeft m'n FM verteld dat er een manier is waarmee je de kettingspanner achteraan kan opspannen en alzo gemakkelijker je wiel eruit kan.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lotte schreef: 01 mei 2019, 09:02 Hmmmm,die lichte tik met de handpalm van bovenaf op het wiel???
Met de gemonteerde spatborden wordt dit al niks.
Andere optie weet ik ook niet,nog géén wiel moeten demonteren.
Er loopt al een topic over deze materie, linkje : viewtopic.php?f=24&t=2382

Spanbandje is idd een aanrader, behoort hier ook tot de standaarduitrusting. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Free2be schreef: 01 mei 2019, 10:11 Als ik me goed herinner, heeft m'n FM verteld dat er een manier is waarmee je de kettingspanner achteraan kan opspannen en alzo gemakkelijker je wiel eruit kan.
Gewoon naar achteren trekken en met je andere hand zachtjes aan het wiel trekken. Ik kan mijn derailleur iig niet naar achteren vast zetten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De bedieningshendel van de clutch functie op je derailleur dient op de "OFF" positie te staan voor je gaat demonteren :

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Nömer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 dec 2021, 22:19
Locatie: Kalken
Merk SP: Strömer st3
Km-stand: 20000

KrisM schreef: 29 apr 2019, 22:08 Ahzo op moment. Even een misverstand dan, ik dacht dat je moment/timing bedoelde.

Ik heb ook het volgende nog gevonden op stromershop.nl :

VOORWIEL
Om het voorwiel uit het frame te nemen maakt u de steekas los met een 6mm-sleutel en trekt u de steekas eruit.

ACHTERWIEL
Om het achterwiel uit het frame te nemen schakelt u eerst naar het kleinste tandwiel (hoogste versnelling), zodat de derailleur niet in de weg zit bij het verwijderen.
Maak de steekas los met een 5mm-sleutel en trek de steekas eruit.
Trek de derailleur enigszins naar achteren.
Til de ST3 op. Met een licht tik met de handpalm van bovenaf op het wiel komt het wiel uit het frame.
Door aan de kleine zilvergekleurde beugel te trekken ontkoppelt u de motoraansluiting.

U kunt nu het wiel uit de voor- of achtervork halen en de lekke band herstellen.

Om het wiel weer te monteren volgt u deze stappen in omgekeerde volgorde. Het aandraaimoment voor de steekassen is20Nm.

Ik zal het dan eens gaan bekijken of dit te doen is. 😊

Weet iemand de originele binnenlanden die erin zitten? Of welke ik moet gebruiken.

Ps sorry voor de vele vragen maar ik wil zo goed mogelijk men eigen voorbereiden vooraleer ik de fiets ik bezit heb.
Zit er op de achteras geen 25Nm? Vooraan 20 en achteraan 25 (volgens hoe ik me heb geïnformeerd)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zie handleiding pagina 30. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie