Kleur matzwart: hoe beschermen?

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als tijdelijke camouflage kan zo'n alcoholstift misschien wel werken, ja. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Golvas schreef: 26 apr 2019, 06:16 Als tijdelijke camouflage kan zo'n alcoholstift misschien wel werken, ja. ;)
Is inderdaad tijdelijk maar bij de wekelijkse wasbeurt wordt het dan weer even met liefde bijgetipt. Net gedaan met de tasmaanse duivel zijn wasbeurt, hij is weer helemaal spic en span. :d3:
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromer verkoopt lakstiften, zo heb je de originele kleur én echte lak. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Intussen contact met enkele detailers die dus keramische coating zetten. De beste zou die van Proteam zijn https://proteambicyclecare.com/servicec ... n-dealers/

Maar sommigen Gaven ook aan dat de coating niet zal helpen tegen steenslag.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je dan echt zoveel last van steenslag op je Stromer, of denk je dat omdat je één onverklaarbaar plekje in je lak hebt?

Ik heb in de twee jaar dat ik nu rondstromer nog nooit last van steenslag gehad, terwijl de wegen waarover ik rijd wel van matige kwaliteit zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Nee nee eigenlijk totaal geen last van steenslag. Ik denk dat dat tikje gewoon van de dealer kwam. Ik vind het gewoon interessant om de lak sterker te maken en merk wel dat je op matzwart veel meer ziet dan op andere lak.

Misschien ben ik aan het overdrijven :)

Anderzijds: zo een keramische coating kost 150 eur geplaatst. Het helpt sowieso tegen krasjes of ongelukjes die je zelf zou veroorzaken.
Plaats reactie