Kleur matzwart: hoe beschermen?

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

De st3 matzwart heeft volgens mij een heel kwetsbare kleur waarop je alles ziet. Heb na een week al een zeer licht tikje van wellicht steenslag.

Hoe kan ik de lak van het frame beter beschermen? Ik dacht dat iemand met een st5 er iets over had gezet
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik bescherm de lak (na de poetsbeurt met microvezel + lauwe zachte shampoo met carnauba) met Meticulous Matte Detailer Spray Sealant van Chemical Guys ... je zou nog een stapje verder kunnen gaan en er een coating van bijvoorbeeld Nanolex Si3D Matte (laten) opleggen, hou er in dat geval rekening mee dat hij mogelijk iets meer kan gaan glanzen dan origineel.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Lijkt me inderdaad wat. Ik overweeg zo een coating wel, maar zou het eerder door een detailinformatie bedrijf laten doen. Jij bent toch ook uit het Limburgse? Ken jij iemand? Ken zelf wel een zeer goed bedrijf in Mechelen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De meeste bescherming krijg je inderdaad met een coating, maar het aanbrengen daarvan vereist de nodige opleiding en ervaring ... neem eens contact op met Yves van Detailed.be, hij zit tussen Ramsel en Begijnendijk maar werkt eventueel ook op verplaatsing.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Niet eens zo ver weg. Heb eens contact genomen. Dank. In Mechelen gaat het trouwens over Was-co. Werken met een specifieke Nanocoating.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb al redelijk wat werk gezien van hem (auto's) en ben er al paar keer geweest, topper ! :bf:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

allesstroomt schreef: 21 apr 2019, 08:49 steenslag.
Waar?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Superklein puntje verf eraf links naast de omni. Misschien gewoon ook van de fietsenmaker met gereedschap ertegen? Geen idee.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

allesstroomt schreef: 25 apr 2019, 09:55 Superklein puntje verf eraf links naast de omni.
Rare plek voor steenslag :bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Heb ook al enkele steenslagschades. Tip van de FM...bijwerken met een zwarte alcoholstift. Werkt perfect.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie