FM weigerde st3 te verkopen wegens vochtproblemen

Bred
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2019, 12:29

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum maar had een vraag.
Ik ging deze week langs bij een stromerdealer in de buurt van mijn werk in roeselare omdat ik interesse had in een st3.
De FM rade mij die sterk af en stromer in het algemeen ( hij verdeelde nog andere merken) wegens er veel te veel binnenkwamen met vochtproblemen als het een beetje regende.
Ik bleef aandringen en dan wou hij deze gewoon niet verkopen terwijl ze gewoon op stock waren onder de noemer dat ik niet tevreden ging zijn en dat slechte reclame was voor zijn zaak.

De vraag is dus wat er van waar is van die vochtproblemen?

Ik vond dit al slechte reclame voor hem en ga dit weekend eens bij een dealer in de buurt van mijn woonplaats Deinze(iemand een aanrader)

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Als ik me niet vergis was er een generatie van ST2 (iemand zal me wel verbeteren als het een ander model was) waarbij er wat vochtproblemen waren zoals je dealer beschrijft.
Maar Stromer heeft daarvoor toen een oplossing gecommuniceerd met de dealers voor de getroffen modellen.
De huidige generaties Stromer hebben deze problemen bij mijn weten niet meer.

Ik heb met mijn ST3 in ieder geval al stortbuien en diepe plassen getrotseerd zonder enige problemen.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JeroenDG schreef: 19 apr 2019, 14:03 een generatie van ST2 (iemand zal me wel verbeteren als het een ander model was) waarbij er wat vochtproblemen waren
Het grote zorgenkind was de ST1x - 2017, naar aanleiding van die problemen werd er o.a. besloten om de connectoren te sealen met krimpkous.

De ST3 heeft een andere controller (printplaat), een andere afdekplaat voor deze controller en een ander frame.

Volgens mij ben jij niet bij een fietsenmaker geweest, maar bij een verkoper. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

En niet eens een goeie verkoper gezien Bred nu andere dealers gaat opzoeken :bj
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Bred
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 apr 2019, 12:29

JeroenDG schreef: 19 apr 2019, 14:40 En niet eens een goeie verkoper gezien Bred nu andere dealers gaat opzoeken :bj
:ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 19 apr 2019, 14:20
JeroenDG schreef: 19 apr 2019, 14:03 een generatie van ST2 (iemand zal me wel verbeteren als het een ander model was) waarbij er wat vochtproblemen waren
Het grote zorgenkind was de ST1x - 2017, naar aanleiding van die problemen werd er o.a. besloten om de connectoren te sealen met krimpkous.

De ST3 heeft een andere controller (printplaat), een andere afdekplaat voor deze controller en een ander frame.

Volgens mij ben jij niet bij een fietsenmaker geweest, maar bij een verkoper. ;)
+1

We leven inmiddels in 2019 en we zijn twee volledig vernieuwde Stromer-modellen verder (met een derde in aantocht). De ST3 is er daar eentje van. De ST3 leveringen zijn eind vorig jaar begonnen dus er hebben er genoeg in de regen rond gereden: gaat prima. En zo hoort het ook.

Deze verkoper klept maar wat, als het om de ST3 gaat. Volgens mij is de ST3, naast de wat oudere ST2 S, één van de meest probleemloze Stromers tot nu toe. (Er zijn wel wat dingetjes, maar vrijwel niks dat niet eenvoudig op te lossen is en niks grootschaligs gelukkig.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Draftsman
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
Locatie: Merelbeke
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 38000

Bred schreef: 19 apr 2019, 13:38 in de buurt van mijn woonplaats Deinze(iemand een aanrader)
Godefroot in Latem en/of Veloloft in Nazareth? Geen ervaring mee maar ze dealen wel in Stromers :)
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik vind het wel bijzonder dat als je dealer bent, je weigert je handelswaar te verkopen.
Volgens mij niet echt een businessmodel wat je op lange termijn kan volhouden.... :ck:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Wiebe schreef: 19 apr 2019, 15:54 Ik vind het wel bijzonder dat als je dealer bent, je weigert je handelswaar te verkopen.
Volgens mij niet echt een businessmodel wat je op lange termijn kan volhouden.... :ck:
Ik denk dat bij een garantie issue de onderdelen wel gratis van Stromer worden aangeleverd maar de werkuren voor de dealer zijn. En die uren zijn niet enkel werkplaats uren, daar hoort ook administratie bij, het ter beschikking stellen van een reserve fiets (op eigen kosten). Als zijn ervaring inhoud dat er met Stromer (in het verleden) weinig of geen winst te halen is owv garantie perikelen kan ik hem begrijpen, dat is een investering in werkuren/personeel die niet genoeg terug verdiend. Van de andere kant is het wel zo dat de evolutie positief is en als deze dealer nog even wil volhouden hij wel de vruchten kan plukken voor elke verkochte Stromer, ongeacht het model.
Deze dealer heeft meerdere merken in aanbieding en hij maakt een keuze, dat is zijn goed recht.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Is het zijn goed recht dealer te zijn van een merk, modellen op voorraad te hebben maar op aanvraag van een potentiële klant te weigeren een fiets te verkopen? Ik vind het een vreemde handelswijze. Neem ze dan niet op voorraad, of zeg je dealerschap van dat merk op....
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie