Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum maar had een vraag.
Ik ging deze week langs bij een stromerdealer in de buurt van mijn werk in roeselare omdat ik interesse had in een st3.
De FM rade mij die sterk af en stromer in het algemeen ( hij verdeelde nog andere merken) wegens er veel te veel binnenkwamen met vochtproblemen als het een beetje regende.
Ik bleef aandringen en dan wou hij deze gewoon niet verkopen terwijl ze gewoon op stock waren onder de noemer dat ik niet tevreden ging zijn en dat slechte reclame was voor zijn zaak.
De vraag is dus wat er van waar is van die vochtproblemen?
Ik vond dit al slechte reclame voor hem en ga dit weekend eens bij een dealer in de buurt van mijn woonplaats Deinze(iemand een aanrader)
Alvast bedankt
FM weigerde st3 te verkopen wegens vochtproblemen
Als ik me niet vergis was er een generatie van ST2 (iemand zal me wel verbeteren als het een ander model was) waarbij er wat vochtproblemen waren zoals je dealer beschrijft.
Maar Stromer heeft daarvoor toen een oplossing gecommuniceerd met de dealers voor de getroffen modellen.
De huidige generaties Stromer hebben deze problemen bij mijn weten niet meer.
Ik heb met mijn ST3 in ieder geval al stortbuien en diepe plassen getrotseerd zonder enige problemen.
Maar Stromer heeft daarvoor toen een oplossing gecommuniceerd met de dealers voor de getroffen modellen.
De huidige generaties Stromer hebben deze problemen bij mijn weten niet meer.
Ik heb met mijn ST3 in ieder geval al stortbuien en diepe plassen getrotseerd zonder enige problemen.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Het grote zorgenkind was de ST1x - 2017, naar aanleiding van die problemen werd er o.a. besloten om de connectoren te sealen met krimpkous.
De ST3 heeft een andere controller (printplaat), een andere afdekplaat voor deze controller en een ander frame.
Volgens mij ben jij niet bij een fietsenmaker geweest, maar bij een verkoper.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
En niet eens een goeie verkoper gezien Bred nu andere dealers gaat opzoeken
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
+1Golvas schreef: ↑19 apr 2019, 14:20Het grote zorgenkind was de ST1x - 2017, naar aanleiding van die problemen werd er o.a. besloten om de connectoren te sealen met krimpkous.
De ST3 heeft een andere controller (printplaat), een andere afdekplaat voor deze controller en een ander frame.
Volgens mij ben jij niet bij een fietsenmaker geweest, maar bij een verkoper.
We leven inmiddels in 2019 en we zijn twee volledig vernieuwde Stromer-modellen verder (met een derde in aantocht). De ST3 is er daar eentje van. De ST3 leveringen zijn eind vorig jaar begonnen dus er hebben er genoeg in de regen rond gereden: gaat prima. En zo hoort het ook.
Deze verkoper klept maar wat, als het om de ST3 gaat. Volgens mij is de ST3, naast de wat oudere ST2 S, één van de meest probleemloze Stromers tot nu toe. (Er zijn wel wat dingetjes, maar vrijwel niks dat niet eenvoudig op te lossen is en niks grootschaligs gelukkig.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
Godefroot in Latem en/of Veloloft in Nazareth? Geen ervaring mee maar ze dealen wel in Stromers
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Ik vind het wel bijzonder dat als je dealer bent, je weigert je handelswaar te verkopen.
Volgens mij niet echt een businessmodel wat je op lange termijn kan volhouden....
Volgens mij niet echt een businessmodel wat je op lange termijn kan volhouden....
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Ik denk dat bij een garantie issue de onderdelen wel gratis van Stromer worden aangeleverd maar de werkuren voor de dealer zijn. En die uren zijn niet enkel werkplaats uren, daar hoort ook administratie bij, het ter beschikking stellen van een reserve fiets (op eigen kosten). Als zijn ervaring inhoud dat er met Stromer (in het verleden) weinig of geen winst te halen is owv garantie perikelen kan ik hem begrijpen, dat is een investering in werkuren/personeel die niet genoeg terug verdiend. Van de andere kant is het wel zo dat de evolutie positief is en als deze dealer nog even wil volhouden hij wel de vruchten kan plukken voor elke verkochte Stromer, ongeacht het model.
Deze dealer heeft meerdere merken in aanbieding en hij maakt een keuze, dat is zijn goed recht.
Is het zijn goed recht dealer te zijn van een merk, modellen op voorraad te hebben maar op aanvraag van een potentiële klant te weigeren een fiets te verkopen? Ik vind het een vreemde handelswijze. Neem ze dan niet op voorraad, of zeg je dealerschap van dat merk op....
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer