Aanpassingen ST3 stuur (triatlon stuur, Spirgrips, inkorten)

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 19 apr 2019, 09:54
Voor zover ik weet (althans in NL) mag een SP die standaard met claxon wordt uitgeleverd geen bel hebben. Dus daarop een Spurcycle monteren mag inderdaad niet.
Quick RD10 heeft bel en toeter
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
SuperStroom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mar 2019, 11:09

Er is nogal veel onduidelijkheid omtrent de wettelijke eisen mbt stuurmodificaties en zoals hierboven de bel. Ik ben eens in de regels gedoken en volgens mij mag je er legaal een ander stuur opzetten.

Ik heb dit proberen te onderbouwen in een lange post in het wetten en regels subforum viewtopic.php?f=17&t=2539

Over de Stromer garantie heb ik ook een mening. Ander stuur, geen garantie op defecten doe door het andere stuur veroorzaakt worden. Defecte sensor in motor? Gewoon garantie.
Stromer ST3 2019 Cool white - ww 32,5km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SuperStroom schreef: 20 apr 2019, 13:56 Er is nogal veel onduidelijkheid omtrent de wettelijke eisen mbt stuurmodificaties en zoals hierboven de bel.
De handleiding van Stromer laat in dit opzicht niets aan duidelijkheid te wensen over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SuperStroom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mar 2019, 11:09

Ja, had ik ook gelezen. Stromer stelt het erg sterk. De Nederlandse regelgeving voorziet wel in wijzigingen van de constructie.

Meer on topic. Het stuur van de ST3 is net iets te breed voor mij. Ondanks de hoek van de handgrepen staan mijn schouders en polsen toch een beetje in een ongemakkelijke hoek. Ik zou liever een iets smaller stuur hebben. Ik moet wel zeggen dat na een maand en 1250km ik er aardig aan het wennen ben.
Stromer ST3 2019 Cool white - ww 32,5km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SuperStroom schreef: 20 apr 2019, 19:16 Ja, had ik ook gelezen. Stromer stelt het erg sterk. De Nederlandse regelgeving voorziet wel in wijzigingen van de constructie.
Ik ben (nog) niet overtuigd van jouw stelling en ik wil iedereen waarschuwen om hier heel goed mee uit te kijken. Zie ook mijn reactie in je andere topic in het Wetgeving forum:

viewtopic.php?f=17&t=2539#p55525
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

De spirgrips zijn binnen, heb ze gemonteerd en ze zien er netjes uit. Nog even pielen met hoe ik ze afstel.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

SuperStroom schreef: 20 apr 2019, 19:16... Het stuur van de ST3 is net iets te breed voor mij. Ondanks de hoek van de handgrepen staan mijn schouders en polsen toch een beetje in een ongemakkelijke hoek. Ik zou liever een iets smaller stuur hebben. Ik moet wel zeggen dat na een maand en 1250km ik er aardig aan het wennen ben.
Ik zit met hetzelfde dilemma. Nog even doorgaan met wennen of toch maar enkele cm’s afzagen.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mark78 schreef: 23 apr 2019, 09:27 De spirgrips zijn binnen, heb ze gemonteerd en ze zien er netjes uit. Nog even pielen met hoe ik ze afstel.
Poeh, ik heb vanmorgen 45min over die dingen zitten dubben. Had hele eind volle bak tegenwind en de frustratie van het rechtop zitten kwam uit mijn oren. Heb hele stukken mijn handen op de plek gelegd waar de spirgrips zouden komen, maar ben er nog niet uit of ik het ook ga doen.
Diep in mijn hart wil ik gewoon net als op een van mijn racefietsen twee kleine tijdrit-bars; dan doe je echt iets qua aerodynamica en toch ontspannen fietsen. Mijn route is voor 70% extreem overzichtelijk, alleen die stomme regeltjes......

Ik rij oa op de parallelweg die je hier naast de weg ziet:
https://www.google.nl/maps/@52.1816371, ... 8192?hl=nl

Dit fietspad:
https://www.google.nl/maps/@52.1077972, ... 8192?hl=nl

Dit fietspad:
https://www.google.nl/maps/@52.0779264, ... 6656?hl=nl
Matthias
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 aug 2018, 09:24
Locatie: Luik

Mark78 schreef: 23 apr 2019, 09:27 De spirgrips zijn binnen, heb ze gemonteerd en ze zien er netjes uit. Nog even pielen met hoe ik ze afstel.
Ik ben heel benieuwd naar waar je deze exact op je stuur hebt geplaatst (misschien een foto 8-), zou heel tof zijn). En graag je bevindingen? Ben er ook al even serieus over aan het nadenken...
2018-2021: st3 LE
12/2022 - .... :ST7
WW /52km enkel
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

In principe gaan inner-bars direct tegen de binnenzijde van je handvaten. Daar steun je namelijk nog gedeeltelijk op.
Rem- en schakelhendel schuiven iets op. Alternatief is dit zo te laten, maar dan steun je ook op de klemmen van deze hendels.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie