Redshift Shockstop verende stuurpen

Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Hoi hoi!

Zijn hier mensen die de redshift gemonteerd hebben op hun ST3? En wat zijn jullie bevindingen? Zijn er mensen die er foto's van hebben?

En heb je geen onnatuurlijk rijgevoel gelet het stuur op en neer gaat? En is dit een goed alternatief voor de verende voorvork?

Alvast bedankt
Robin
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

boomshakalak schreef: 24 mar 2019, 09:49 Zijn hier mensen die de redshift gemonteerd hebben op hun ST3?
Niemand en je zal ook niemand vinden : door de vorm van de stuurbuis van de ST3 is de montage van de Redshift Shockstop verende stuurpen niet mogelijk, je bent gebonden aan de (waanzinnig dure) originele Stromer stuurpennen (die je niet kan inruilen).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

boomshakalak schreef: 24 mar 2019, 09:49 En heb je geen onnatuurlijk rijgevoel gelet het stuur op en neer gaat? En is dit een goed alternatief voor de verende voorvork?
Op het tweede deel van je vraag (voor als er een passend exemplaar gaat komen): ik heb op een gewone fiets een verende stuurpen gehad die veel meer veerweg had dan de Shockstop stuurpen. Ik vond het persoonlijk helemaal niet vreemd: je voelt gewoon vering. Bij de Shockstop is die vering net genoeg om de scherpe kantjes van hobbels af te halen, en daarmee de impact op je polsen te verminderen. Hij heeft echter zo weinig veerweg dat je geen last hebt van de draaiing van het stuur (wat bij mijn pen wel een beetje was).
Naar mijn ervaring is het een prima alternatief voor als je maar een klein beetje extra comfort wilt: het is veel minder duur maar ook veel minder effectief.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Erwin
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jan 2018, 11:09

Tijdens een testrit met de Speedped viel mij het comfort op. Alhoewel er geen vering op de fiets was.

Achteraf bleek dat er een verend stuur op gemonteerd was.

https://www.baramind-bike.com/en/
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Erwin schreef: 02 mei 2019, 18:14 Tijdens een testrit met de Speedped viel mij het comfort op.
Ik ben benieuwd naar je indrukken van de Speedped ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Materie over het Baramind BAM TREK stuur verplaatst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=8&t=3521
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ochiba
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
Locatie: Blackpool
Merk SP: Stromer ST1
Km-stand: 10400

Ik zie op een aantal sites nu specifiek genoemd worden dat deze stuurpen voor Stomers geschikt zou zijn.
Zou er een modificatie zijn tov de introductie en hij op de nieuwe ST1 passen nu?
Heeft iemand hier al naar gekeken of hem ergens in gebruik gezien op een Stromer?

Nav begin van de discussie durf ik het niet aan om het zo maar uit te proberen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Als je de zoekfunctie gebruikt met als trefwoord "shockstop" krijg je meteen aardig wat leesvoer als resultaat : search.php?keywords=shockstop
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ochiba schreef: 01 mei 2020, 20:50 Ik zie op een aantal sites nu specifiek genoemd worden dat deze stuurpen voor Stomers geschikt zou zijn.
Welke sites zijn dat, wat bedoel je met "geschikt" en om welke modellen "Stromers" gaat het?

Hij past wel op de nieuwe ST1. In tegenstelling tot de ST3 heeft de ST1 namelijk geen exotische stuurpen. Dus als het lukt met bevestigen van de koplamp en wegwerken van de kabels (en dat zal een handige FM wel voor elkaar krijgen) dan is er niks aan de hand. Wat dat betreft is deze stuurpen dus wel "geschikt".

Of hij ook "geschikt" is voor de typegoedkeuring en fabrieksgarantie: dat betwijfel ik ten zeerste.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie