ST3 onderhoud

mrstrom

Wat doen jullie met onderhoud door de dealer?

Toen ik hem kocht gaf deze aan om na 2 maanden langs te komen om wat dingen te laten controleren. Vorige week heb ik gebeld voor een afspraak, ik kon er niet op wachten, hij moest alle contacten namelijk doorspuiten oid.

Als ik kijk in de gebruikshandleiding dan staat er elke 3-6maanden/ laten controleren. Maar dat staat niet vetgedrukt, dus mag je niet zelf doen?
Op de pagina erna staat voor de dealer alleen check op slijtage rem en "stevige bevestiging van alle bouten". Lekker vaag haha, dus geen momentsleutel gebruiken?

Moet ik hem nu weg brengen na ca. 1000km en 6maanden? of kan dat wel wachten? bij een nieuwe auto ga je toch ook neit terug en rij je eerst een jaar of 20k? Wat doen jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Lees ook bij check voor elk gebruik "bel" . Die moeten ze er dan eerst nog opzetten :cry:


bron: https://www.stromerbike.com/fileadmin/u ... nl_1.6.pdf
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

En waar zit de cardanas?
mrstrom

en de hydraulische velgremmen dan?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 21 mar 2019, 08:31 Moet ik hem nu weg brengen na ca. 1000km en 6maanden? of kan dat wel wachten? bij een nieuwe auto ga je toch ook neit terug en rij je eerst een jaar of 20k? Wat doen jullie?
Eerste servicebeurt na aflevering nooit overslaan.

Als een nieuwe Stromer (en elke andere fiets) recht uit de fabriek komt en in gebruik wordt genomen, dan kunnen er na verloop van tijd door het gebruik wat dingen los trillen, verlopen etc. Alles moet zich nog even "zetten". De eerste servicebeurt is dus niet echt een mega-onderhoudsbeurt, maar eerder een controlebeurt. Alle contacten worden nagelopen, boutjes nagetrokken, afstelling van versnellingen en remmen wordt gecontroleerd (kabels kunnen oprekken), spaken worden nagetrokken, je kunt je vragen kwijt over piepjes/kraakjes/rammeltjes etc.

Echt laten uitvoeren, tenzij je dit zelf allemaal zelf kunt, dus als je zowel fietstechnisch als Stromer-technisch volledig onderlegd bent. Je zou niet de eerste zijn die de eerste check door de dealer oversloeg, en daarna gaat lopen klagen over een slag in het wiel, dat dit niet mag voor die prijs (maar wel zelf de onderhoudsplicht verzaken).

Ook bij een nieuwe auto is dit zeer gebruikelijk. Een beetje Stromer-dealer doet deze eerste servicebeurt trouwens gewoon gratis.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Binnen gebracht voor 3 maand of 500 km.
Gratis check-up van je bike om eventuele losgekomen onderdelen vast te zetten ,firmware update , ......
wordt vermeld in je omni app onder serviceboekje - serviceverloop .

Volgende keer binnen doen binnen het jaar of 2500km dit kreeg ik mee van de FM.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
mrstrom

Ik ga het ook gewoon doen hoor. Wel prettig idee dat alles nog even gecheckt wordt.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Veiliger gevoel heb je ...... :cool2:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Patrick63 schreef: 22 mar 2019, 07:42 Binnen gebracht voor 3 maand of 500 km.
Gratis check-up van je bike om eventuele losgekomen onderdelen vast te zetten ,firmware update , ......
wordt vermeld in je omni app onder serviceboekje - serviceverloop .

Volgende keer binnen doen binnen het jaar of 2500km dit kreeg ik mee van de FM.
``

Om de 2500 km, dat is ongeveer elke 2 maand voor mij (en voor velen nog sneller). Dat is toch niet haalbaar...?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Best eens aan jou FM vragen. Ik ga nog een paar maandjes er langer over doen om 2500 te halen.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
mrstrom

Het onderhoud ging vlot, ik kon hem de ochtend erop al ophalen, ze dacht goed mee met wat mij uitkwam.

Hij is wat nagelopen, ketting schoongemaakt, weinig bijzonders verder.
Plaats reactie