Ik rijd nu twee weken met mijn ST3. Er kwam onderweg een steeds luidere rammel. Na onderzoek blijkt de M10 inbusbout van de zijstandaard te zijn losgelopen. De oorzaak is dat bij het uit- en inklappen van de zijstandaard deze elke keer en stukje heen en weer draait en daardoor loopt de bout ook langzaam los. Ik heb de standaard verwijderd en op het frame is dit gedraai al duidelijk te zien. Ik heb de uitsparing van de fiets en de breedte van de standaard opgemeten. Van een oud plaatje zink heb ik een vulplaat gemaakt en daarmee kan ik precies de speling opvullen. Ik heb tevens de bout gemonteerd met Loctite 248 (Prittstift versie). De standaard draait nu niet meer en de bout vast blijft zitten.
Wie heeft dit probleem ook? Hebben de ST5 en de andere types hetzelfde probleem?
bout van ST3 zijstandaard loopt los > vulplaat gemaakt
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Hier loopt ie ook los, al twee keer vast gezet.
- Lamkram
- Veteraan
- Berichten: 1047
- Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
- Locatie: Almere
- Merk SP: Stromer ST7 ARBR
- Km-stand: 53.000
Is een veerring erbij niet een oplossing?
Groet Mark
Groet Mark
- Bijlagen
-
- 43CFA9F4-96FC-4CED-95F0-F58D39961A03.jpeg (110.24 KiB) 4355 keer bekeken
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km
25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik zal eens kijken vanmiddag; er zit extreem weinig ruimte tussen de crankarm en de ingeklapte standaard.
Mooi stukje huisvlijt dat plaatje! Zouden enkele druppeltjes loctite borgmiddel aan de schroefdraad ook niet geholpen hebben?
Zal er eens op letten als ik mijn ST3 terug heb. Is momenteel bij de FM voor het probleem van de verzwakkende lichtbundel bij trappen of remmen en om enkele andere kleine akkefietjes op te lossen.
Zal er eens op letten als ik mijn ST3 terug heb. Is momenteel bij de FM voor het probleem van de verzwakkende lichtbundel bij trappen of remmen en om enkele andere kleine akkefietjes op te lossen.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Let erop dat die rechtse een aarde ring is en niet een veerring! Die rechtse heeft als doel door je lak hem te prikken om een goed elektrisch contact te krijgen, niet iets wat je wil bij de bevestiging van je standaard.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
De bout is door Stromer geborgd met een gewelfde borgring volgens DIN 137.
Dat is op zich prima maar als de onderdelen onderling blijven verdraaien komt het toch los. Ik heb gisteren de FM hierover geïnformeerd en die gaat de bout voortaan met Loctite borgen. Daarmee doe je wel aan symptoombestrijding maar niets aan de oorzaak. Met de vulplaat van 0,8 mm dikte vul je rondom precies de speling op. Ik heb al contact gehad met Jeroen van Zijp om een kunststof plaatje te printen. Hij zet het op zijn todo lijst om het idee te bekijken en in te schatten kunststof heel blijft. Voorlopig niet wegens drukte./Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Mijn standaard stond ook los vertelde de FM mij toen ik de fiets ging halen. Hij heeft er melding van gemaakt aan Stromer omdat ik hem zei dat er hier op het forum nog enkelingen waren die het opgemerkt hadden maar volgens Stromer is dit geen veel voorkomend probleem volgens de reply die hij kreeg. Hij heeft hem nu geborgd met loctite. Zal het ook maar in het oog houden zekerst!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Typische reactie van een fabrikant die klachten van klanten niet serieus neemt.
Ik hanteer al lang een aantal metaforen:
Ik hanteer al lang een aantal metaforen:
- Kwaliteit is alles in één keer goed doen. (Alleen daarmee kan Stromer geld verdienen en je klanten tevreden houden. )
- Het is pas duur als het niet goed is. (Stromer hanteert een premium prijs, ik verwacht dan geen domme montagefouten en loslopende bouten)
- Het betonnen zwemvest (komt aan bod bij de ondergang van Stromer)
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv