brooks zadel

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Wie kan me een beoordeling geven over zijn B17 brookszadel op de ST3 limited edition?
Of iemand die zelf dergelijk zadel heeft op zijn of haar bike.
Ikzelf heb er eentje besteld omdat ik niet echt goed zit op het standaardzadel van de geleverde ST3.
Mijne wordt een brooks B17 imperial Narrow.
Blijkbaar heeft dit zadel ook een tijdje nodig om zich aan te passen aan de derrière,maar zit daarna heerlijk.
Dus bij wie is deze al "ingezeten"
Thx bij voorbaat ;)
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je hebt 'm al besteld en je wil ervaringen weten? Dat had ik persoonlijk andersom aangepakt ;) Ik zou zeggen: lekker gaan rijden met dat ding.

Wat ik mezelf trouwens wel afvraag: van de leren Brooks zadels weet ik uit ervaring dat ze inderdaad moeten worden ingereden, daarna zitten ze geweldig en met goed onderhoud gaan ze een half leven lang mee. Dat inrijden hoort bij de eigenschap van leer.

De Cambium zadels zijn niet van leer, maar van rubber. Laat zich dat wel inrijden? Of moet ons achterste er gewoon aan wennen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik had een b17 special (niet narrow omdat ik dat zelf al ben :)) op mijn st5 met Bodyfloat. Een goddelijke combinatie. Ik heb nog nooit een zadel gehad dat zo goed zit. Mijn toekomstige st3 krijgt ook weer de b17 natuurlijk.
mrstrom

Een zadel moet je eigenlijk laten op meten bij de verkoper. Of weet je je eigen breedte van je zitbotjes?

OP de st3 zit een cambium C17 zadel, geen B17. Voor mij is dat een lekker zadel, niet te zacht niet te hard.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Super tevreden over het zadel. Mega verschil ten opzichte van de standaard op de ST2 2017. En persoonlijk vind ik hem prettiger dan die Fizik op de st2s.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik ben tevreden over het brooks standaard zadel op de ST3 Limit. Op m'n stadsfiets ook meteen een brooks laten monteren, wel 'n lederen exemplaar dat eveneens geheel naar wens is. Zoals al aangehaald, dient dit wel even ingereden te worden voor de pasvorm van je zitbeentjes. Ik merk dat velen opteren voor 'n gel zadel, heb ik ook ooit geprobeerd, maar daar krijg je een warmte ontwikkeling mee en de bijbehorende ongemakken. Voor mij nooit 'n gel zadel.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Op mijn stadsfiets staat een Brooks B66 zadel, het is ondertussen 40 jaar oud en het zit als een fauteuil.

Op de pedelec heb ik het Selle Royal zadel vervangen door een SQlab zadel, na opmeting van de zitbotjes ... deze opmeting + persoonlijk advies is een geweldige aanrader : https://www.sq-lab.com/de/sqlab-ergonom ... iumpartner

Ik had - voor hij geleverd was - een nieuw Brooks Cambium zadel gekocht voor op de Stromer, voor mij een verschrikkelijk zadel ... na maximum 7 km MOEST ik eraf, fietsen was een marteling geworden.

Brooks Cambium verkocht, ik rij met het originele zadel op de Stromer en dat voldoet prima, ook voor langere ritten ... anders had er ook een SQlab zadel op de Stromer gekomen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Heb hier nog een zadel van Brooks B17 liggen afkomstig van mijn eerste Giant E-bike. Kon er maar niet aan wennen. Ik vind het zadel dat standaard op de ST3 gemonteerd is een goed zadel die me geen pijn bezorgd.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

allesstroomt schreef: 13 mar 2019, 08:52 Ik had een b17 special (niet narrow omdat ik dat zelf al ben :)) op mijn st5 met Bodyfloat. Een goddelijke combinatie. Ik heb nog nooit een zadel gehad dat zo goed zit. Mijn toekomstige st3 krijgt ook weer de b17 natuurlijk.
Sorry, ff off-topic:
Je gaat dus toch weer op de Stromer? Hoe gaat het herstel? Geen ST5 meer, maar een ST3. Hoe ben je tot die keuze gekomen?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 14 mar 2019, 20:32 Sorry, ff off-topic:
Je gaat dus toch weer op de Stromer? Hoe gaat het herstel? Geen ST5 meer, maar een ST3. Hoe ben je tot die keuze gekomen?
Heeft hij ergens anders al beschreven: bij de ST3 hangt hij minder voorover over het stuur heen waardoor de gewichtsbalans beter is. Allesstroomt is namelijk ook nogal groot... en Stromers zijn nogal klein :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie