brooks zadel

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Golvas schreef: 17 mar 2019, 09:43
Lotte schreef: 15 mar 2019, 19:35 Zitbotjes opgemeten 11cm.
Het advies is dan een (Brooks) zadelbreedte van 11 + 2 + 2 = 15 cm ... breder kan perfect, smaller wordt afgeraden.
En dat is de exacte breedte van mijn nieuwe zadel.
Momenteel nog loeihard,maar vind het beter meevallen dan het standaard zadel
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dan zit je alvast goed qua maat, nu is het enkel nog een kwestie van het zadel in te rijden ... werd er geen Brooks Proofide leervet meegeleverd ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Golvas schreef: 18 mar 2019, 20:23 Dan zit je alvast goed qua maat, nu is het enkel nog een kwestie van het zadel in te rijden ... werd er geen Brooks Proofide leervet meegeleverd ?
Een petieterig klein zakje werd idd meegeleverd.Toegepast zoals voorgeschreven,en aan de binnenkant ingevet,aan de buitenkant enkel ingewreven met de vettigheid die nog aan mijn hand kleefde.Het kan een idee zijn ,maar ik zie precies al twee kleine kuiltjes onstaan na honderd km te hebben gereden.Heb me tevens bij de bestelling voorzien van een setje ledervet van brooks.Niettegenstaande dat mijn zadel zeker nog niet ingereden kan zijn zit dit precies prettiger dan het originele zadel.Tevens ook nog een zadeldekje ergens besteld als regenprotector tot mijn zadel waterproof is geworden na ingereden en de juiste behandelingen te hebben gevolgd,ook geregistreerd voor 10 jaar extra garantie.
ST3 cool White
Bart DL
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 dec 2018, 20:44
Locatie: Gent

Ben nogal fan van de originele en mooie lederen Brooks-zadels...
Daarom het Flyer Special zadel aangeschaft en het standaard Stromer zadel vervangen. Eerste honderd kilometers zitten erop en héél positieve ervaring! Zal niet iedereen z'n ding zijn, maar ik vind ook de combinatie van het warme vintage karakter van deze zadels met de coole, moderne look van Stromer heel geslaagd.
ST3-brooks.JPG
ST3-brooks.JPG (875.8 KiB) 2450 keer bekeken
ST3 L 983Wh zwart - Suntour zadelpen - spatbord verlengers - zadel Brooks Flyer Special - comfortstuur - brooks leather grips - Lazer Anverz MIPS
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1593
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Niets mis mee naar mijn mening. Smaak is natuurlijk persoonlijk. Als je fietst ziet niemand wat je tussen je benen verbergt. Het comfort als het zadel zich heeft kunnen vormen zal "uwen derrière" wel kunnen smaken. Wat anderen er van denken is uw probleem niet. Geniet er van.
Plaats reactie