Lichtbundel koplamp niet stabiel

Banshee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 nov 2019, 20:34

FM gaat eerst even kijken en dan hoor ik wat het plan wordt en of er iets moet worden vervangen of niet.
Als er onderdelen worden vervangen begreep ik dat dit via Stromer moet worden goedgekeurd.
Inderdaad, zolang de fiets in garantie zit ga ik er niet zelf aan prutsen.
Banshee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 nov 2019, 20:34

Het was inderdaad de motor. Hier zat een (kleine) sluiting in waardoor af en toe de algehele spanning dipte (waardoor de lamp dus dimt). De ondersteuning werkte overigens niet merkbaar slechter. (Er was ook geen foutmelding.)
Gelukkig opgelost.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooi dat het is opgelost. Dank voor het terugmelden :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Ik merk af en toe een heel korte dimming op mijn lichten als ik uit afremmen naar helemaal stilstand ga.
Ik ga er van uit dat dit komt doordat je motor tijdens het afremmen elektriciteit naar de batterij stuurt. Als je dan volledig stil staat stopt de motor met electiciteit te recupereren en moet er weer stroom uit de batterij komen.
Het lijkt met dus volkomen normaal dat hier heel even een spanninsval kan gebeuren tijdens het overschakelen, maar als jullie hier een andere mening over hebben zal ik mijn FM ook eens moeten aanspreken.

Ik heb ook al gemerkt dat als mijn batterij uit mijn fiets is en ik mijn achterwiel eens goed laat spinnen er ook licht uit de lampen komt. Die controller moet dus met al deze omstandigheden kunnen omgaan wat geen senicure is.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daniel1975 schreef: 17 mar 2019, 15:59 Freude am fahren was tussen de bezoeken aan de dealer echt wel van toepassing. Ziehier wederom het bruggetje naar Stromer ;p

Maar als ik nu de prijzen zie van de nieuwe 3, dan sla ik voor de volgende auto weer over. De lol is er wel af, tenzij er superscherpe lease-editions komen ivm de bijtelling.
Ik meen dat het in Juni dit jaar was: Ik stond op een grote reparatie/modificatie klus aan een kraan te werken in Bremerhaven, naast de boot die een week later een paar honderd Duitse kranen via Jakarta naar Bangkok en Singapore zou vervoeren.
Mijn verbazing was groot toen ik kop aan kont "racend" een schuit aan de overzijden leeg gereden zag worden Mercedes, BMW, Ford, Jeep, en wat import/export spul het viel mij op dat het allemaal "kleine" Diesels waren 3-4 cilinders ik ben een dag later (toen bij mijn klus de grootste druk af was) gaan kijken bij die boot, kwam ergens uit China vandaan. Navraag leerde dat er tegenwoordig van deze merken de "kleinere" modellen met diesels in China geproduceerd worden. Ik heb op Ytube een filmpje gezien van de Chinese motorenfabriek van BMW van mij hoeft die Chinese meuk ook niet. Blij dat ik een dikke 6-pitter heb uit Beieren met viel freude und Spass als je niet in de file staat :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Nee joh, 5-6 cylinders zijn helemaal niet gaaf. Je hoort tegenwoordig een strakke te krijgen van vriendelijk gezoem :bc
Plaats reactie