Trapondersteuning uitgevallen

Plaats reactie
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

Helaas viel bij mij vandaag na ca 7km de trapondersteuning uit. De eerste 7km voelde hij al minder lekker aan en gaf voor mijn gevoel 10-15% te weinig ondersteuning.
Na 7km gestopt om te herstarten maar dat was geen succes, integendeel, de verlichting en display werkten maar de trapondersteuning was volledig weg.

Teruggefietst en de LE naar de FM gebracht maar tot op heden nog geen nieuws.

Hoop dat dit geen langdurige kwestie gaat worden. Eindelijk is het lekker weer en dan dit.
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als dat nog eens gebeurt, probeer dan eerst of het uitnemen van de accu, paar minuten wachten en accu terugplaatsen helpt. Zo nee, dan kun je nog proberen of de trapsensor te kalibreren helpt.

Het kan ook een slecht contact tussen de accu en de connector in de Stromer zijn. Je dealer kan hier Stromer over contacteren, die hebben daar een oplossing voor.

Wat ook nog kan is dat één van je remsensoren niet lekker is afgesteld. Hierover heeft Stromer eerder de dealers geïnformeerd via een Service Bulletin, dus je dealer moet dat op kunnen lossen.

Had je foutmeldingen in je display?

Heeft de dealer niet meteen gekeken of ze het in een paar minuten voor je op konden lossen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Behalve dan dat met die remmen - ga ik nu wel onthouden- dacht ik ook aan deze opties. Zelf ook afgelopen week de Stromer aangezet, maat ging niet. Even de accu eruit, wachten en erin. Verder geen Problemen. Trouwens nooit problemen met die van mij.

#geluksvogelofniet

Groet Mark
Laatst gewijzigd door Lamkram op 13 feb 2019, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

De FM heeft even het display bekeken en gezegd dat hij niet direct de oorzaak kon achterhalen.
Heb verder geen foutmeldingen gezien in de Omni.

Dank voor de tips, ik zal die volgende keer eerst even proberen.
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
maartenbm
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2018, 17:21

maartenbm schreef: 12 feb 2019, 20:25 Helaas viel bij mij vandaag na ca 7km de trapondersteuning uit. De eerste 7km voelde hij al minder lekker aan en gaf voor mijn gevoel 10-15% te weinig ondersteuning.
Na 7km gestopt om te herstarten maar dat was geen succes, integendeel, de verlichting en display werkten maar de trapondersteuning was volledig weg.

Teruggefietst en de LE naar de FM gebracht maar tot op heden nog geen nieuws.

Hoop dat dit geen langdurige kwestie gaat worden. Eindelijk is het lekker weer en dan dit.
Probleem opgelost: sensor in achterwiel had een storing en moest opnieuw gecalibreerd worden
Stromer ST3 LE | 983 Wh | 21km enkel sinds jan 2019, regio Amsterdam | Spurcycle black | Cateye BM45 | Giro Camden MIPS | Oakley Jawbreaker Prizm Road + Low light | Bodyfloat
Plaats reactie