Extra voorlicht

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Heb jij geen snelle dimstand? Op mijn 1100 heb ik een bijpassend afstandbedieningskabeltje en kan ik met 1 klik schaken tussen alles of dim.
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ha Daniel, nee die heb ik niet. Ik vermoed ook dat dat niet nodig gaat wezen als ik de lamp voldoende omlaag heb staan. Bovendien kan ik er nu ook gemakkelijk bij is mijn indruk.

Afweging is ook dat die van dezelfde micro-usb aansluiting gebruik maakt als de laadkabel. En helaas heb ik slechte ervaringen met de duurzaamheid van micro-usb aansluitingen bij meerdere telefoons... Vermoed dat USB-c beter is. Als het even kan dan houdt ik het stekkers in- en uit micro-usb aansluitingen zo beperkt mogelijk en die stekkers niet hoeven wisselen dat scheelt dan weer.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
wdvill
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 jun 2019, 09:54
Locatie: BE-9000

Sterkte van het ST3 standaardlicht - ook in grootlichtstand - schiet toch te kort imo op onverlichte paden. Dan durf ik bij lange na geen 45kmh te trappen. Heb nu al een halfjaar een Satellite Highsider liggen die eigenlijk bedoeld was voor op mijn velomobiel. Het moet er deze winter maar eens van komen 'm te monteren op mijn Stromer. Het hoe en wat van externe accu en aansluiting moet ik nog uitdenken, maar ben daar geen held in....

Afbeelding
🇧🇪 ST3 983Wh
Gent - Antwerpen
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

RikC schreef: 04 dec 2019, 12:31 Ha Daniel, nee die heb ik niet. Ik vermoed ook dat dat niet nodig gaat wezen als ik de lamp voldoende omlaag heb staan. Bovendien kan ik er nu ook gemakkelijk bij is mijn indruk.

Afweging is ook dat die van dezelfde micro-usb aansluiting gebruik maakt als de laadkabel. En helaas heb ik slechte ervaringen met de duurzaamheid van micro-usb aansluitingen bij meerdere telefoons... Vermoed dat USB-c beter is. Als het even kan dan houdt ik het stekkers in- en uit micro-usb aansluitingen zo beperkt mogelijk en die stekkers niet hoeven wisselen dat scheelt dan weer.
Ik heb ook de Lezyne 1300, als je de knop 5 seconden ingedrukt houdt dan gaat hij naar race-modus. Je hebt dan alleen nog maar een dimstand en de maximale stand beschikbaar. Dat is ideaal, want je kunt dan even snel op het knopje drukken om naar het dimlicht te schakelen en je tegenligger niet te verblinden.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja, die stand gebruik ik inderdaad ook!
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Dank voor de tip, dat werkt inderdaad perfect! Ook als de lamp uit is geweest onthoudt ie die stand zelfs :D

Ondertussen wat aan het klussen geweest met de Lezyne Go Pro adapter https://www.lezynestore.nl/lezyneonderd ... -5204.html en uiteindelijk de PRO Go Pro stuurklem; https://www.mantel.com/pro-camera-stuur-bevestiging
20191205_214753_resized.jpg
20191205_214753_resized.jpg (574.58 KiB) 3639 keer bekeken
Er moet nog even wat meer gaffer tape onder de klem want deze zit nu net te los en ook een plakbandje oid tussen de go-pro stuurklem want die beweegt ook te makkelijk maar in principe is de permanente montage nu compleet :mrgreen: Laden via de Stromer USB poort...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik zou een strookje rubber i.p.v. gaffa gebruiken voor de mounts. Is stabieler, netter en geeft geen lijmresten/gedoe als je eens iets zou willen verplaatsen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ha Stromeur weet je toevallig een adresje voor zo'n rubberen ding voor om het stuur? Ik heb even lopen zoeken maar nog niet wat gevonden...
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stukje van een oude binnenband.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zat ik ook aan te denken inderdaad. En anders iets op een rolletje kopen bij de betere DHZ zaak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie