Stromer volledig uitgevallen

Horch
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jun 2019, 20:44

Nondepatat!
Na enkele weken relatief probleemloos gereden te hebben, vandaag weer prijs. ST3 startte niet meer op op het werk. De koplamp flitst wel alsof hij op slot staat, maar de omni gaat bij het opstarten van een volledig wit naar een volledig zwart scherm, en dat was het dan. Na een keer of 8 proberen (incl. reset) toch kunnen opstarten en de fiets naar de FM gereden. Hopelijk kan hij het oplossen, want na de eerste maand (700km) toch al enkele keren issues gehad. Zijn er nog soortgelijke gevallen bekend?

Grtz,
If it ain't broken, don't fix it.
Henk 69
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2020, 17:21

na een 3 tal km gereden te hebben op mijn st3 viel hij plots volledig uit de batterij was 100%. Ik heb een 40 sec op de aan/uit knop geduwd maar kreeg hem niet meer aan. Dan maar terug naar huis gefietst zonder ondersteuning en hem thuis aan de lader aangesloten, maar kreeg op deze manier ook geen reactie. heb de fiets naar de dealer gedaan en zij kregen hem ook niet meer opgestart. zijn er mensen hier die het probleem ook hebben gehad?
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Henk 69 schreef: 08 mar 2020, 19:23 na een 3 tal km gereden te hebben op mijn st3 viel hij plots volledig uit de batterij was 100%. Ik heb een 40 sec op de aan/uit knop geduwd maar kreeg hem niet meer aan. Dan maar terug naar huis gefietst zonder ondersteuning en hem thuis aan de lader aangesloten, maar kreeg op deze manier ook geen reactie. heb de fiets naar de dealer gedaan en zij kregen hem ook niet meer opgestart. zijn er mensen hier die het probleem ook hebben gehad?
Amai, heel vervelend. Hoe ben je naar huis gereden? Ik kan niet rijden zonder batterij of zonder stromer die aan staat. Het achterwiel blokkeert en de toeter gaat af, diefstalprotectie denk ik.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Henk 69 schreef: 08 mar 2020, 19:23 na een 3 tal km gereden te hebben op mijn st3 viel hij plots volledig uit de batterij was 100%. Ik heb een 40 sec op de aan/uit knop geduwd maar kreeg hem niet meer aan. Dan maar terug naar huis gefietst zonder ondersteuning en hem thuis aan de lader aangesloten, maar kreeg op deze manier ook geen reactie. heb de fiets naar de dealer gedaan en zij kregen hem ook niet meer opgestart. zijn er mensen hier die het probleem ook hebben gehad?
Ik heb een paar weken geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Bij een volle accu viel mijn ST3 na 5 km te hebben gereden ook volledig uit. In het begin flitste de koplamp nog even als ik op de aan/uit knop drukte, later deed hij helemaal niets meer. Ook niet nadat ik de lader had aangesloten. Dus fiets maar naar de fm gebracht. Het bleek bij mij te worden veroorzaakt door de omni-display. Die was defect en werd vervangen.
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Bram Roose schreef: 09 mar 2020, 12:13 Amai, heel vervelend. Hoe ben je naar huis gereden? Ik kan niet rijden zonder batterij of zonder stromer die aan staat. Het achterwiel blokkeert en de toeter gaat af, diefstalprotectie denk ik.
Ik kon overigens wel gewoon terug naar huis fietsen zonder ondersteuning. De accu zat nog in de fiets en die kreeg ik er ook niet meer uit. Maar ik heb geen last gehad van een blokkerend achterwiel. Je moet wel voldoende snelheid maken om ervoor te zorgen dat je verlichting aan blijft.
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Henk 69
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2020, 17:21

Arjan71 schreef: 09 mar 2020, 16:13
Henk 69 schreef: 08 mar 2020, 19:23 na een 3 tal km gereden te hebben op mijn st3 viel hij plots volledig uit de batterij was 100%. Ik heb een 40 sec op de aan/uit knop geduwd maar kreeg hem niet meer aan. Dan maar terug naar huis gefietst zonder ondersteuning en hem thuis aan de lader aangesloten, maar kreeg op deze manier ook geen reactie. heb de fiets naar de dealer gedaan en zij kregen hem ook niet meer opgestart. zijn er mensen hier die het probleem ook hebben gehad?
Ik heb een paar weken geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Bij een volle accu viel mijn ST3 na 5 km te hebben gereden ook volledig uit. In het begin flitste de koplamp nog even als ik op de aan/uit knop drukte, later deed hij helemaal niets meer. Ook niet nadat ik de lader had aangesloten. Dus fiets maar naar de fm gebracht. Het bleek bij mij te worden veroorzaakt door de omni-display. Die was defect en werd vervangen.
Bedankt voor de reactie, hadden ze bij jou bij de fm een omni-display binnen of hebben ze het moeten bestellen?
Henk 69
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2020, 17:21

Arjan71 schreef: 09 mar 2020, 16:18
Bram Roose schreef: 09 mar 2020, 12:13 Amai, heel vervelend. Hoe ben je naar huis gereden? Ik kan niet rijden zonder batterij of zonder stromer die aan staat. Het achterwiel blokkeert en de toeter gaat af, diefstalprotectie denk ik.
Ik kon overigens wel gewoon terug naar huis fietsen zonder ondersteuning. De accu zat nog in de fiets en die kreeg ik er ook niet meer uit. Maar ik heb geen last gehad van een blokkerend achterwiel. Je moet wel voldoende snelheid maken om ervoor te zorgen dat je verlichting aan blijft.
Ik kon ook gewoon terug naar huis fietsen, ook de accu zat nog in de fiets en die kreeg ik er niet meer uit. Het was wel redelijk zwaar trappen
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Henk 69 schreef: 09 mar 2020, 17:21
Bedankt voor de reactie, hadden ze bij jou bij de fm een omni-display binnen of hebben ze het moeten bestellen?
De fm had de omni display op voorraad dus ik kon redelijk snel weer fietsen. Omdat eerst werd gedacht aan de controller en omdat die niet op voorraad was, heeft het toch enkele dagen geduurd.
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Henk 69
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2020, 17:21

Henk 69 schreef: 09 mar 2020, 17:21
Arjan71 schreef: 09 mar 2020, 16:13
Henk 69 schreef: 08 mar 2020, 19:23 na een 3 tal km gereden te hebben op mijn st3 viel hij plots volledig uit de batterij was 100%. Ik heb een 40 sec op de aan/uit knop geduwd maar kreeg hem niet meer aan. Dan maar terug naar huis gefietst zonder ondersteuning en hem thuis aan de lader aangesloten, maar kreeg op deze manier ook geen reactie. heb de fiets naar de dealer gedaan en zij kregen hem ook niet meer opgestart. zijn er mensen hier die het probleem ook hebben gehad?
Ik heb een paar weken geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Bij een volle accu viel mijn ST3 na 5 km te hebben gereden ook volledig uit. In het begin flitste de koplamp nog even als ik op de aan/uit knop drukte, later deed hij helemaal niets meer. Ook niet nadat ik de lader had aangesloten. Dus fiets maar naar de fm gebracht. Het bleek bij mij te worden veroorzaakt door de omni-display. Die was defect en werd vervangen.
Bedankt voor de reactie, hadden ze bij jou bij de fm een omni-display binnen of hebben ze het moeten bestellen?
[/quotede


De fm heeft ook laten weten dat het omni display stuk is. hij heeft er wel geen op stock dus word het minimaal 1 week of langer wachten tot het nieuwe binnen is.
Plaats reactie