Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Free2be schreef: ↑11 nov 2018, 16:44... het is me opgevallen dat de zwarte lange plastieken afdekkap, vooraan het kader niet mooi aansluit, vooral bij de rondingen van de claxon, daar kan je tussen het kader en de afdekkap gewoon de bedrading zien. Is dit bij jullie ook het geval?
Vandaag gekeken of ik daar ook last van heb: jawel!
Mijn mening: een beetje slordig van Stromer.
Ik heb geen idee wie die claxon-behuizing ontworpen heeft bij Stromer en wie van de kwaliteitscontrole dit model uiteindelijk heeft goedgekeurd, maar hij is gewoon te groot. Als je de behuizing beetpakt, dan zit er bij mij ook wat speling in. Door wat te wiebelen is de spleet duidelijk zichtbaar. Voor mij is het niet een vraag óf door deze opening water binnen kan komen. Door deze opening komt zéker water binnen.
Als alles daarachter waterbestendig is, dan is dat geen probleem. En eerlijk is eerlijk: ik heb nog niet gehoord van ST3's die in storing gingen in de regen. Volgens mij heeft Stromer dat aardig opgelost sinds het debacle met de ST1 X 2017.
Dat gezegd hebbende: fraai is het niet. En het meest idiote is dat wij daar al tegen Stromer over aan het miepen zijn sinds de ST5 werd gelanceerd op Eurobike 2018, want die zag er ook al zo uit. "Ja, nee, ja: maar dit is een prótotype, wordt allemaal nog beter." Niet dus. Zelfde geldt voor de locatie van de toeter: precies daar waar alle blerf zich ophoopt, met lekkere hechting aan het rooster. Nee, dat zou ook wel meevallen.
Overigens zou ik me serieus meer zorgen maken over de afbladderende lak van de motorbehuizing die jij helaas ook hebt geconstateerd, en de krom trekkende afdekplaat van het controllervak, dan over die paar draadjes die je ziet lopen als je ernaar gaat zoeken.
Maar je kunt het feitelijk ook allemaal op één hoop van cosmetische blunders gooien en de dealer om een oplossing vragen. Dat is echt je volste recht met een premium bike van 7k. Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Premium zit in dit geval enkel tussen de oren : de prijs is ernaar, het design is er en als hij het doet, dan doet hij ook goed ... maar : de hoogwaardige overgedimensioneerde onderdelen, de zorgvuldige assemblage en de snelle wisselstukkenstroom die hem tot de betere fiets / vorm van mobiliteit zouden kunnen maken, die zijn er helaas - na 10 jaar - nog altijd niet.
Golvas schreef: ↑17 feb 2020, 08:37
Premium zit in dit geval enkel tussen de oren : de prijs is ernaar, het design is er en als hij het doet, dan doet hij ook goed ... maar : de hoogwaardige overgedimensioneerde onderdelen, de zorgvuldige assemblage en de snelle wisselstukkenstroom die hem tot de betere fiets / vorm van mobiliteit zouden kunnen maken, die zijn er helaas - na 10 jaar - nog altijd niet.
+1
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Golvas schreef: ↑17 feb 2020, 08:37
Premium zit in dit geval enkel tussen de oren : de prijs is ernaar, het design is er en als hij het doet, dan doet hij ook goed ... maar : de hoogwaardige overgedimensioneerde onderdelen, de zorgvuldige assemblage en de snelle wisselstukkenstroom die hem tot de betere fiets / vorm van mobiliteit zouden kunnen maken, die zijn er helaas - na 10 jaar - nog altijd niet.
En ondanks dit alles, zie ik in mijn buurt hoofdzakelijk Stromers. Rare wezens die mensen.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
Dat heeft inmiddels denk ik drie redenen: 1. Proefrijden op een Stromer en je bent verkocht (ook als je er andere SP's naast test), 2. De looks en 3. Het aanzuigende effect dat Stromer inmiddels heeft als grootste SP merk in de lage landen.
Met de ST1 X 2017 was veel meer mis dan nu met de ST3. Maar de ST1 X kostte 5k, terwijl de ST3 al aan de 7k zit. Zoals het nu met de afwerkingsproblemen van de ST3 gaat, daar gaat Stromer heel, heel veel credits mee verspelen. Hoewel ik persoonlijk nog steeds geen fatsoenlijke concurrent heb zien opstaan voor Stromer, maar als dit zo doorgaat, dan hoeft een concurrent ineens een stuk minder in huis te hebben voor mensen om over te stappen. (Maar echt: alle SP merken hebben nog steeds zo hun eigen shit.)
Het enige dat een vlotte overstap zal verminderen, is de nieuwe optie om garantie bij te kopen. Daardoor zullen minder mensen tegen het eind van de garantieperiode besluiten om hun Stromer te verkopen om na ca. 2 jaar op een ander merk over te stappen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik heb ook vermoedens die kant uit ja, dat het een bewuste move is van Stromer. (En er meteen geld aan verdienen, want wij zijn allemaal superbang dat ons achterwiellager eraan gaat en dat ons dat een complete nieuwe motor kost...) En het werkt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023