Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Helaas Janmijn,
Zit vooraan al helemaal tegen voorkant van railtje. Dus moet fysiek de tas verplaatsen naar achter de eerste dwarslat om goed te zijn, en dat lukt dus niet.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

De klem is dus te breed. Persoonlijk zou ik de klem met een vijl smaller en passend maken, zeker als de tas je goed bevalt.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bram Roose schreef: 12 jun 2019, 10:17 Helaas Janmijn,
Zit vooraan al helemaal tegen voorkant van railtje. Dus moet fysiek de tas verplaatsen naar achter de eerste dwarslat om goed te zijn, en dat lukt dus niet.
Die haken aan de tas zijn toch horizontaal verplaatsbaar?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ja, maar zit al maximaal naar links geschoven. Dus enige optie was zak voorbij 2de balkje hangen en dat lukt niet door de bocht in het fietsrek/breedte van de haak
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Volgens mij ben ik de eerste......
Vorige rit deed de claxon het niet meer. Soms een iel geluid, meestal helemaal niks. Wilde dus al de dealer bellen, maar wat schetst mijn verbazing; vanmorgen deed alles het weer. Accu is eruit geweest om te laden, dus blijkbaar is er iets gereset.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Daniel1975 schreef: 20 jun 2019, 12:58 Volgens mij ben ik de eerste......
Vorige rit deed de claxon het niet meer. Soms een iel geluid, meestal helemaal niks. Wilde dus al de dealer bellen, maar wat schetst mijn verbazing; vanmorgen deed alles het weer. Accu is eruit geweest om te laden, dus blijkbaar is er iets gereset.
Ik heb hetzelfde probleem ervaren. Na enkele keren te 'claxoneren' begon ie er terug door te komen, heel vreemd... ik rijd met mijn fiets nauwelijks door de regen dus vocht zal niet de schuldige zijn veronderstel ik. Nu werkt alles terug naar behoren.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Knalletje
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2018, 20:06
Merk SP: Stromer st3 LT
Km-stand: 9256

Stromer9000 schreef: 22 jun 2019, 11:39
Daniel1975 schreef: 20 jun 2019, 12:58 Volgens mij ben ik de eerste......
Vorige rit deed de claxon het niet meer. Soms een iel geluid, meestal helemaal niks. Wilde dus al de dealer bellen, maar wat schetst mijn verbazing; vanmorgen deed alles het weer. Accu is eruit geweest om te laden, dus blijkbaar is er iets gereset.
Ik heb hetzelfde probleem ervaren. Na enkele keren te 'claxoneren' begon ie er terug door te komen, heel vreemd... ik rijd met mijn fiets nauwelijks door de regen dus vocht zal niet de schuldige zijn veronderstel ik. Nu werkt alles terug naar behoren.
Ik heb het nu ook. Sochtends werkt de claxon amper. Smiddags ineens weer wel. Toch maar eens. Mee langs gaan
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hier doet ie het nu soms wel en soms niet.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Gisteren heb ik vanaf 3 maart de 4000 km aangetikt. Afgezien van losgelopen bouten van de standaard en voorspatbord heb ik een probleemloze ST3. Een kapotte lader is onder garantie vervangen.
Ik heb een 2e ketting KMC e11 EPT met 120 schakels erbij en ik wissel elke 1000km. Ketting, cassette en voortandwiel schoonmaken doe ik alleen met een doek na elke 150 km en smeer daarna met Shimano wet lub. Ontvetten gaat tegen alle logica in (vind ik als techneut) want draaiende delen horen juist vet te blijven. Door regelmatig olie toe te voegen komt het slijtagepus er vanzelf uit, en dat veeg ik al heel vaak weg. De spatlap van 28 cm aan het voorspatbord zorgt ervoor dat er geen vuil op ketting en voortandwiel wordt gesproeid. Overigens zijn de wegen waar ik rijd schoon.
Ik bespeur nauwelijks slijtage aan de aandrijftrein. Ik rijd het vaakst op tandwiel 15, 17 en 19. De 13 alleen als ik voor de wind heb en de top wil halen. De 11 vind ik niet lekker rijden. Wegrijden met de grotere tandwielen.
De Pirelli banden zijn niet lek geweest.
De linker crank zit nog steeds vast.
Om de zijstandaard heb ik een plaatje van 0,8 mm aangebracht. Die loopt niet meer los en de crank raakt de standaard ook nooit.
De standaard uitrusting bevalt prima. Dus geen andere Ergo handvatten, geen verende zadelpen, geen verende voorvork, geen bouwlamp, wel wat 3D speeltjes van Van Zijp.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Vette ketting trekt juist vuil aan....
Hoe droger, hoe beter.
Plaats reactie